• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

helaas mijn prachtige witte cavia buffetkast te koop !

Status
Niet open voor verdere reacties.

GR82B

Liefhebber
Lid
12 aug 2011
Reacties
58
Helaas heb ik een beslissing moeten nemen om mijn droom caviaverblijf weg te doen.

Ik wil alles proberen te voorkomen dat ik mijn lieve caafjes moet herplaatsen, dus ik moet mijn omgeving aanpassen aan mijn situatie en niet andersom. Ik heb niets aan een prachtige kast als ik mijn caafjes nauwelijks kan pakken en-of dat mijn lijf het gaat begeven.

Hieronder een kopie van de tekst in mijn advertentie die ik vanmorgen op Marktplaats heb gezet.

............................................................................................................................

Zeer mooi wit caviaverblijf

Met pijn in het hart moet ik afscheid nemen van deze geweldig mooie cavia kast.

Niet zo lang geleden heb ik het gekocht, maar in de praktijk blijkt het voor mij persoonlijk toch niet zo handig dan dat ik voor ogen had. Door mijn lichamelijke beperkingen is het behoorlijk lastig om mijn 3 cavia's uit het hok te tillen, waar zij dan weer onrustig van worden.

Het schoonmaken van het geheel is voor een ander een fluitje van een cent...maar ik ben er te lang mee bezig en sta dan in een hele verkeerde houding. De caafjes moeten dus helaas weer terug in hun open bak en deze kast zet ik te koop voor een andere liefhebber.

Het verblijf is gemaakt van een buffetkast welke is omgebouwd, de voor + zijkanten zijn van plexi-glas. (voorkanten uitneembaar) De planken zijn geplastificeerd en dus waterdicht.

De max. buitenafmetingen van de hele kast zijn:
Hoogte: 151 cm
Diepte: 45 cm / boven 30 cm
Breedte: 130 cm

De binnenafmetingen zijn (dus de daadwerkelijke leefruimte voor de cavia's)
Benedenverdieping: Breedte:118 x Diepte: 44 cm
Bovenverdieping: Breedte: 118 x Diepte: 28 cm

Verdere info
Kleur: Wit/offwhite, ook aan de binnenkant van de ruime onderkasten.

De kast is inclusief hooiruif en 2 waterflesjes+ 1 voerbakje

De kast is één geheel, het bovendeel kan er niet vanaf... een aanhangwagen of busje is dus noodzakelijk!

De verlichting in de kast bestaat uit 3 Gamma plafond inbouwspotjes, waarvan 1 bolletje vervangen moet worden.(dat red ik niet zelf)

Ik heb nog een extra klemspotje erbij geplaatst voor meer licht beneden.

De trap is zit met haakjes/oogjes vast en is makkelijk te verwijderen.

De achterwandjes zijn beplakt met licht ´kurkmotief´plakplastic, deze kan er makkelijk weer af en vervangen worden door een ander motiefje.

Op de 1e foto´s ziet u hoe het nu is, op andere ziet u hoe het eerder was...alleen plexiglas en later ´gestapeld haardhout motief´ daarvan heb ik nog een nieuwe rol liggen, als u wilt krijgt u deze er gratis bij!

Voornamelijk de trap heeft wat knaagschade en mag wel een likje verf gebruiken.

Voor meer info of andere foto's mag u me altijd even mailen!

Hartelijke groet,

Marian

Baby Bear

Gast
OEf dat vind ik mooi!!

Baby Bear

Gast
ik krijg het niet voor elkaar helaas

GR82B

Liefhebber
Lid
12 aug 2011
Reacties
58
Bedankt voor de complimenten, ik was/ben er zelf ook helemaal verliefd op!
Ik vind zoiets echt een pronkstuk voor in de huiskamer, de diertjes horen er zo echt bij...een kooi vind ik (persoonlijk) zo kil staan.

Helaas heb ik zelf ook geen vervoer om 'm ergens heen te brengen...sorry!

Kaatje64

Gast
Allereerst wil ik jou sterkte wensen want het valt niet mee als het allemaal niet lukt. Gelukkig kun je wel blijven genieten van je lieve beestjes.

Hopelijk vind je kast een mooie nieuwe bestemming.
Mocht je iets mooie willen, aangepast op je lichamelijke mogelijkheden, ga dan eens in gesprek met Rob en Anne-Marieke van Cavia | Design knaagdier meubels| duurzaam | Handgemaakt| Caviaflat | BedXcel| Union voer| 0492 - 745 111 Helmond
Zij maken hele mooie verblijven die ze helemaal naar wens kunnen maken.

GR82B

Liefhebber
Lid
12 aug 2011
Reacties
58
Allereerst wil ik jou sterkte wensen want het valt niet mee als het allemaal niet lukt. Gelukkig kun je wel blijven genieten van je lieve beestjes.

Hopelijk vind je kast een mooie nieuwe bestemming.
Mocht je iets mooie willen, aangepast op je lichamelijke mogelijkheden, ga dan eens in gesprek met Rob en Anne-Marieke van Cavia | Design knaagdier meubels| duurzaam | Handgemaakt| Caviaflat | BedXcel| Union voer| 0492 - 745 111 Helmond
Zij maken hele mooie verblijven die ze helemaal naar wens kunnen maken.

Dank je wel Kaatje, ik zou mijn lieverdjes nu voor geen goud meer willen missen...ik geniet er zo vreselijk van!

Ook bedankt voor de link, ik heb er rond gekeken en zag hele mooie verblijven staan. Helaas kan ik met mijn wajong/uitkering zoiets niet veroorloven.

Ik ga op zoek naar een grote open bak...die moet ongeveer 150 bij 64 cm worden, misschien kan ik iets verzinnen om een oude eettafel te (laten) verbouwen...met wieltjes eronder.

Zodra mijn cavi/buffetkast weg is gaan mijn meisjes weer even in de omgekeerde 120cm kooi:

barbaraoverduyn

Gast
Wat een prachtig verblijf en wat een triest verhaal. Wat erg dat je deze kasr weg moet doen. Wens je veel sterkte.

Kaatje64

Gast
Dank je wel Kaatje, ik zou mijn lieverdjes nu voor geen goud meer willen missen...ik geniet er zo vreselijk van!

Ook bedankt voor de link, ik heb er rond gekeken en zag hele mooie verblijven staan. Helaas kan ik met mijn wajong/uitkering zoiets niet veroorloven.

Ik ga op zoek naar een grote open bak...die moet ongeveer 150 bij 64 cm worden, misschien kan ik iets verzinnen om een oude eettafel te (laten) verbouwen...met wieltjes eronder.

Zodra mijn cavi/buffetkast weg is gaan mijn meisjes weer even in de omgekeerde 120cm kooi:

Vind die omgekeerde kooi ook wel een hele praktische oplossing.

piggy

VIP
Lid
30 jan 2008
Reacties
1.955
Jeetje wat een mooi verblijf en wat naar dat je hem moet verkopen . Ze maken ook wel eens een caviabak van een boekenkastje van de Ikea . Misschien is dat een idee ? Heel veel sterkte met alles.

GR82B

Liefhebber
Lid
12 aug 2011
Reacties
58

Mooi en groot hok, maar helaas is deze te onpraktisch voor mij, het plexiglas is te hoog en zit volgens mij helemaal vast.
Ik heb echt iets nodig waarbij de voorkant -in gedeeltes- naar beneden kan worden geklapt...zoiets als ik bij mijn omgekeerde caviakooi heb gedaan....maar dan zonder opstaande rand rand ervoor vanzelf.
Gewoon een eettafel of bureau op wielen, met raampjes erom heen....eigenlijk vitrinekastdeurtjes ofzo. Ik heb nog alle tijd om te kijken hoor...ik red het gelukkig nog wel. maar op -niet al te lange termijn- moet ik echt wat anders hebben.

Lid
15 mrt 2012
Reacties
1.879
Website
www.instagram.com
Aantal Cavia's
5
Ik ga vanavond even kijken of hij door het trapgat past, ik heb namelijk wel interesse :) als het niet past gaat het helaas niet door...

Bensiam

Gast
Wat zonde zeg! Vooral omdat het je droom kast is. Maar je moet er idd wel bijkunnen. Hopelijk vind de kast snel een nieuwe eigenaar en jij een goede oplossing!

GR82B

Liefhebber
Lid
12 aug 2011
Reacties
58
Ik ga vanavond even kijken of hij door het trapgat past, ik heb namelijk wel interesse :) als het niet past gaat het helaas niet door...

Oke, is goed...ik hoor het wel....als je meer fotos of maten wilt ofzo roep je maar!

---------- Bericht toegevoegd om 11:27 ---------- Vorig bericht was van 11:23 ----------

Jeetje wat een mooi verblijf en wat naar dat je hem moet verkopen . Ze maken ook wel eens een caviabak van een boekenkastje van de Ikea . Misschien is dat een idee ? Heel veel sterkte met alles.
Dank je wel hoor, wat een aardige reacties allemaal!

Ik heb inderdaad platliggende boekenkasten gezien op het forum, wel goed bedacht maar ik ga toch maar voor een eettafel opbouw, zodat ik er ook makkelijk bij kan zitten met mijn trippel of rolstoel.
Maar bedankt voor het meedenken!

---------- Bericht toegevoegd om 11:33 ---------- Vorig bericht was van 11:27 ----------

Wat zonde zeg! Vooral omdat het je droom kast is. Maar je moet er idd wel bijkunnen. Hopelijk vind de kast snel een nieuwe eigenaar en jij een goede oplossing!
Het is echt hartstikke zonde! Maar ik kan nu alleen mijn beestjes pakken als ik voor de kast sta, en dan met mijn romp gedraaid ga buigen. (anders stoot ik mijn hoofd) ik kan niet door mijn knieen...ben eigenlijk net zon stijve barbiepophaha!..maar dan niet zo knap

Osie Dosie en Dumpy

Gast
Ik kan ook niet goed bukken daarom stond onze kooi ook in een standaard en heeft mijn man later deze bak gemaakt

Zoiets zou voor jou ook heel goed zijn. Hij is twee meter lang en 60 cm breed (we hebben er nu vier in) en staat voor mij op de ideale bukhoogte. Zijkanten zijn 30 cm. Plexiglas is 25 cm en kan er makkelijk uit. Latje optillen en plexiglas er uit en je veegt alles zo in een vuilniszak.

Je kunt ook een bak op een tafel zetten inderdaad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
TS Titel Forum Reacties Datum
Denisez Precies zoals besteld (helaas 1 prachtig meisje overleden) Geboren 32
Kaarthekaar Ze zijn gearriveerd! Helaas wel echt verwaarloosd Rassen en Kleurslagen 12
Cs ‘de Wetterpoarte’ Zwangere Antsje gaat niet meer zo lekker...-( Update: helaas overleden..;-( Draagtijd 45
Mariëlle_cavia Voor de derde keer haakjes op kiezen... update: helaas overleden Ziekten 42
Cs Tuttebel Helaas, geen Ridgebackjes voor mij, maar wel..... Geboren 8
Plukje222 Helaas oud opvanger Senna overleden Regenboogbrug 17
Cs TofDob Cs TofDob stopt helaas,..alles te koop. Caviastallen en Combinaties 16
Celeste04 Tinus kies/tandprobleem? update: helaas overleden Ziekten 21
WoodenHebi Update: Helaas overleden; Gasbuik en dwangvoeren Ziekten 39
Nog geen cavia's (helaas!) Voorstellen 9
Iris de Jeger Jimi kies probleem - Update: helaas overleden Ziekten 45
Klavertje Gebitsproblemen. Update: helaas overleden Ziekten 25
Rose Cavia met bronchitis: Update: helaas overleden Ziekten 38
Henneke Harde blaas - Update: helaas overleden Ziekten 71
Glaucoom oogje? Update: Helaas overleden Ziekten 47
Cavialiefhebster Cavia eet niet na het slijpen van de kiezen. Update: Helaas overleden Ziekten 23
carlijntje Kiezen bijgeslepen - nu niet meer eten: Update: helaas overleden Ziekten 45
Michelle1993 Onrustig en kaal geplukt. Update: helaas overleden... Ziekten 17
TamaraMaria Tamara weer niet in orde? Update: helaas overleden.. Ziekten 21
Henneke Haartuitval en kale plekken, wie heeft een advies? Update-Helaas overleden Ziekten 60
Cavia eet niet en heeft een nat bekje. Update: Is helaas overleden Ziekten 18
Yentel Cavia eet al een week nauwelijks. Update: is helaas overleden... Ziekten 25
Hedense Cavia Midgaard Helaas is mijn allerliefste Freya er niet meer... Regenboogbrug 19
he&ho Ademhalingsproblemen. Update: Helaas overleden Ziekten 17
kimz86 Schimmel, vieze neus,niezen en niet op de zij liggen (update: helaas overleden :( Ziekten 50
Hedense Cavia Midgaard Helaas, heeft onze Goutie ons toch verlaten... Regenboogbrug 18
linkeleonietje Cavia eet niet tot zeer weinig (Update: helaas overleden) Ziekten 17
Bounty. Beroerte en nog meer, wat te doen? (Update: helaas overleden) Ziekten 47
caafje1994 Zieke caaf. Wie kan mij helpen? Update: helaas overleden Ziekten 23
silvija1603 Gebitsproblemen bij Puck...(update - Puck is helaas overleden) Ziekten 173
TamaraMaria Helaas.. Regenboogbrug 23
Snicker Lucky doet raar...Update: Is helaas overleden... Ziekten 36
Zeeuwtje Diarree na verstopping - update: helaas overleden Ziekten 10
Dpost Helaas vroeggeboorte Geboren 18
carinescavias Eierstokcystes: update: helaas overleden Ziekten 46
Cavia-billy Schouder van mijn cavia steekt uit (update: is helaas overleden) Ziekten 30
Jouke Moet ik hem laten gaan of is er nog hoop? Update: helaas overleden Ziekten 14
dpi Ondergewicht update: helaas overleden Ziekten 33
Mayana Zieke Princess Pandora uit logeren - helaas overleden Ziekten 28
Bientje1981 Grote zorgen (update: helaas overleden) Ziekten 49
Delphinecavia'sfreak De zelfgemaakte kruiden, helaas vandaag geen foto's... Voeding 3
Roenkie Baby met wondje (update: helaas overleden) Ziekten 15
carinescavias Gasbuik waarbij niets helpt... nog tips? Update: helaas overleden Ziekten 212
Lotus En toen wilde Poppy niet eten...(update: het kleintje is helaas overleden) Ziekten 69
lavenderlily Wond opengegaan (update - helaas overleden) Ziekten 19
My animals Cavia snottert (update: helaas overleden...) Ziekten 59
Pollie Gasbuik! (update - is helaas overleden) Ziekten 22
Mayana Toch een mooie drieling voor Xandra - helaas alle drie in laten slapen Geboren 48
marissa234 Cavia baby van 3 weken (150 gram) mag niet meer drinken bij mama.(Update - is helaas gestorven) Ziekten 11
tamaralover Castraties, ze gaan helaas niet altijd goed... BEVAT SCHOKKENDE FOTO'S!!! Vragen over andere dieren 11

Vergelijkbare onderwerpen