heftige ruzie

Discussie in 'Gedrag en Verzorging' op www.caviaforum.nl gestart door larizka, 9 jul 2012.

1. larizka

larizka Ervaren

Lid:
    10 jun 2010
    Pluimen:
    618
    Aantal Cavia's:
    8
    Ik heb 6 cavia's, 5 dames en 1 castraat. Alles ging altijd goed tussen deze 6, tot twee week terug.
    Misty is opeens erg aanvallend naar pebbles (allebei twee dames), het lijkt net een roofdier zoals ze achter pebbles
    aanjaagt en het gebeurd zomaar uit het niets. 1 keer heeft ze pebbles tot bloedens toe in haar oor gebeten en ze heeft
    pebbles in haar lip gebeten die nu is die een beetje gescheurd, dit is inmiddels goed geheeld. Ik heb een flat met daaraan een ren waar ze
    allebei in kunnen door een luikje die altijd open is. Als pebbles in de flat is wil misty dit niet hebben en stuurt haar in de ren die daarom nu het meest
    in de ren zit. Ik heb gelukkig nog een verdieping en pebbles met nog 2 andere cavia's even apart gezet. Pebbles is nu bang voor misty, wat ik me kan voorstellen
    en rent nu voor haar weg als misty achter haar aan wil gaan.Tegen de rest van de cavia's is misty verder heel aardig en helemaal niet dominant, pebbles is ook geen dominante cavia.
    Woezel de castraat is een echte joris goedbloed en springt er ook niet tussen.

Heeft iemand dit vaker meegemaakt of weet je wat ik hieraan kan doen ?

2. Log in of registreer je om de geplaatste 2 reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Laden...

Sociale Media