• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Harige borstel vriendin gezocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tieske

VIP
Lid
12 okt 2011
Reacties
6.242
Aantal Cavia's
00

Lieve zorgzame borsteldame van meer dan 1 jaar zoekt permanent aangenaam jonger vrouwelijk gezelschap op de niet al te lange termijn. De dame dient zeker te houden van veel knuffels, aaien, andijvie, Gerty, veel hooi en veel veel meer leuks. Een goed IQ is een pro ivm leren van kunstjes/handigheden en trainen van de baas. Ook dient het gezelschap te houden van een babbeltje op zijn tijd en mee kunnen doen bij het wij-willen-eten-concert minimaal 2x per dag. Baasje zou graag een nieuwe borsteldame op prijs stellen met niet heel veel zwart en niet te ver van Zuid-Holland. Foto bij reactie word op prijs gesteld. Klik is voor beide het belangrijkste.

Lieveke & baasje

Woppy

Ervaren
Lid
9 okt 2010
Reacties
706
Aantal Cavia's
2
wat een mooi meisje!

pebbles

Expert
Lid
7 dec 2008
Reacties
575
Website
www.caviastalpebbles.webs.com
Aantal Cavia's
6
Tja, ik heb alleen een schattige lunkarya zeugje en 3 us-teddy zeugjes die gereserveerd mogen worden.( foto's staan op mijn site) We gaan nog wel eens naar Zuid-Holland, daar woont familie. Dus als ik weet waar je woont komen we er misschien langs.

Polle

Gast
Als je een vroegcastraat zou willen, ik weet het, het is geen zeugje uiteraard. Toch zouden Rocky, Silvester of Zorro ook met liefde jou gezeldschap willen houden Lieveke, mooie schoonheid! Ieder van hun zou dan met 4 weken meteen bij je in kunnen trekken (want door de vroegcastratie is hij niet geslachtsrijp geworden, en dus geen wachttijd) en vervoer valt wel te regelen, ik wil er zelfs wel een met het OV naar jou toe brengen. Met liefde zelfs. Ze zijn nu 2 weken oud dus dan zou je nog wel heel even moeten wachten. Ze worden rond 3,5 week oud gecastreerd bij Jiska in Wijchen.

https://www.caviaforum.nl/community...orstel-beertje-kan-ook-als-vroegcastraat.html
https://www.caviaforum.nl/community...orstel-beertje-kan-ook-als-vroegcastraat.html
https://www.caviaforum.nl/community...borstel-beerje-kan-ook-als-vroegcastraat.html

Mocht je er een willen, dan hoef ik er niets voor te hebben. Ik weet hoe belangrijk jouw cavia's voor jou zijn en dat zou voor mij meer dan genoeg 'beloning' zijn.

Tieske

VIP
Lid
12 okt 2011
Reacties
6.242
Aantal Cavia's
00
Tja, ik heb alleen een schattige lunkarya zeugje en 3 us-teddy zeugjes die gereserveerd mogen worden.( foto's staan op mijn site) We gaan nog wel eens naar Zuid-Holland, daar woont familie. Dus als ik weet waar je woont komen we er misschien langs.

Thankx, maar ik houd van borstels en een gladhaartje af en toe. Schattig zijn ze btw allemaal wel.

---------- Bericht toegevoegd om 12:08 ---------- Vorig bericht was van 12:02 ----------

Als je een vroegcastraat zou willen, ik weet het, het is geen zeugje uiteraard. Zouden Rocky, Silvester of Zorro ook met liefde jou gezeldschap willen houden schoonheid! Ze zouden dan met 4 weken meteen bij je in kunnen trekken (want ze zijn niet geslachtsrijp geworden, en dus geen wachttijd) en vervoer valt wel te regelen, ik wil er zelfs wel een met het OV naar jou toe brengen. Met liefde zelfs. Ze zijn nu 2 weken oud dus dan zou je nog wel heel even moeten wachten. Ze worden rond 3,5 week oud gecastreerd bij Jiska in Wijchen.

https://www.caviaforum.nl/community...borstel-beerje-kan-ook-als-vroegcastraat.html

Mocht je er een willen, dan hoef ik er niets voor te hebben. Ik weet hoe belangrijk jouw cavia's voor jou zijn en dat zou voor mij meer dan genoeg 'beloning' zijn.

Oeh hunks (sorry dat schreef Lieveke:icon_redface: :icon_rolleyes:) Thankx voor het aanbod, ik heb aan ze gedacht, maar ik heb zoveel meer met zeugjes dan met heren. Met vroegcastraten zoals Zorro heb ik echter geen ervaring. Maar wat doe ik met een strakx in de weken met Lieveke die niet happy zal zijn alleen in de bak?

Polle

Gast
Een vroegcastraat blijft in zijn kopje eeuwig 'kinds', de mijne is erg knuffelig, ik durf niet te zeggen of dat voor alle geld. Ze houden rust zonder dominant/berend te gaan doen. Arno's (mijn vroegcastraat) zijn filosofie is "kijk erna en wacht af". Ik weet niet waar jij woont en hoe makkelijk dat te bereiken is, maar anders zou ik zeggen mag je eventueel best mijn vroegcastraat Arno lenen zolang. Dan wil ik hem best desnoods zaterdag langsbrengen mits dat jou uitkomt.

Tieske

VIP
Lid
12 okt 2011
Reacties
6.242
Aantal Cavia's
00
Zaterdag laat ik Famke cremeren. Maar een vroegcastraat geeft wel berig gedrag? Enige wat anders is met een beer is dat de coconuts missen?

Polle

Gast
Het verschil tussen een gewone castraat en een vroegcastraat is dat je bij een vroegcastraat geen wachtperiode hebt na de castratie. Hij is nooit sexueel actief geworden, dus ook geen 'zwemmertjes' gehad. Ze zijn niet zo dominant zijn als gewone castraten. Veel zachter van karakter, zeg maar. Veel knuffeliger. Ik merk zelf het verschil tussen Arno (vroegcastraat) en Darwin (castraat) vooral in het feit dat Darwin alles markeert als zijn terrein en Arno hier niet eens over nadenkt. Arno zal ook geen zeugen bespringen als ze berig zijn. Darwin wil niet graag weg bij zijn vrouw, en Arno bedeld om opgepakt te worden. Natuurlijk hangt dit deels van karakter af, maar het zal Arno echt worst zijn bij wijze van spreken of hij wel echt de baas is in het hok. Heel relaxed, en ik denk dat veel mensen dit van hun vroegcastraat zullen zeggen. Lieve, relaxte, goedzak.

Denk er rustig over na, mijn aanbod staat. En ik ben best bereid om Arno jouw kant op te brengen maar kan zelf alleen zaterdagen en donderdagen ivm werkrooster (en Pasen). Maar dan zit Lieveke toch een paar dagen alleen.

En wat je ook besluit, ik weet dat Lieveke je dankbaar zal zijn. Of ze nu een vriendin(netje) of een vriendje krijgt.

Caviastal Lothlórien

Gast
Ik kan je een vroegcastraat echt aanraden. Héél makkelijk met van alles te koppelen, zowel met beren als zeugen, weinig berig gedrag, en een vroegcastraat geneest vele malen sneller dan een 'gewone' castraat. Over 2 weken kunnen de drie magpie knullen al weg, vroeggecastreerd en al. Aan hun oma Emyn heb je goed kunnen zien hoe knuffelig de magpie borsteltjes kunnen worden.

Tieske

VIP
Lid
12 okt 2011
Reacties
6.242
Aantal Cavia's
00
Ik weet het om eerlijk te zijn even niet. Momenteel voelen Lieveke en ik vooral het gemis van Famke.

Polle

Gast
Tieske neem lekker de tijd om je verdriet te verwerken. Emyn was hun oma, en hun moeder Charlotje is net zo'n knuffelkont. Ik doe alles binnen mijn macht om haar 5 kinderen net zo tam te krijgen. Mijn aanbod staat, inclusief het eventueel uit logeren laten gaan van mijn eigen vroegcastraat Arno zodat Lieveke niet zolang alleen hoeft te zijn.

Caviastal Lothlórien

Gast
Klopt, Nightshade is de zus van hun mama Charlotje.

pebbles

Expert
Lid
7 dec 2008
Reacties
575
Website
www.caviastalpebbles.webs.com
Aantal Cavia's
6
Tieske neem lekker de tijd om je verdriet te verwerken. Emyn was hun oma, en hun moeder Charlotje is net zo'n knuffelkont. Ik doe alles binnen mijn macht om haar 5 kinderen net zo tam te krijgen. Mijn aanbod staat, inclusief het eventueel uit logeren laten gaan van mijn eigen vroegcastraat Arno zodat Lieveke niet zolang alleen hoeft te zijn.

Wat een ontzettend lief aanbod. Een vroegcastraatje is wel zo leuk en kan zowel bij beertjes als bij zeugjes. En het zijn ook nog schattige borsteltjes. echt een heel mooi aanbod.

Tieske

VIP
Lid
12 okt 2011
Reacties
6.242
Aantal Cavia's
00

Dank je. Inderdaad een heel lief aanbod. Ik geloof je graag dat je je best doet met de kleine uks, al lijkt me dat niet makkelijk met kleine borsteluks. Zeker niet met 5. Als je me nu zou vragen wat ik wil is dat maar 1 ding: Famke terug. Maar dat is niet mogelijk. Wormer is ook niet even lekker dichtbij zodat ik zelf even kan komen kijken of er een klik is en momenteel gaat het ook niet goed met mijn gezondheid. Momenteel blijft echter mijn gevoel meer naar zeugje uitgaan dan naar (vroeg)castraat neigen. Echter de optie definitief wegstrepen kan ik ook niet.:icon_rolleyes:

Lieveke doet het gelukkig vrij goed tot mijn verbazing. Ze is wat van slag, maar functioneert goed, eet goed en gaat haar eigen ontspannen gangetje. Echter, een vriend(in) heeft zij echt wel nodig in de toekomst.

lindah

Gevorderd
Lid
6 okt 2010
Reacties
156
Je echt je eigen gevoel:icon_wink: volgen maar ik vind dat je een super lief aanbod hebt gekregen.......... Ik heb zelf ook een castraat bij mij zeugen zitten, hij is geen vroegcastraat en een CH Teddy maar ik heb hem echt nog nooit zien reageren op een zeugje en hij is echt super lief voor allemaal. Maar misschien is dat ook wel zijn karaktertje. Ik wil je heel veel sterkte wensen met het verlies van je meisje en succes wensen met het maken van een voor jou goede beslissing.

Polle

Gast
Dank je. Inderdaad een heel lief aanbod. Ik geloof je graag dat je je best doet met de kleine uks, al lijkt me dat niet makkelijk met kleine borsteluks. Zeker niet met 5. Als je me nu zou vragen wat ik wil is dat maar 1 ding: Famke terug. Maar dat is niet mogelijk. Wormer is ook niet even lekker dichtbij zodat ik zelf even kan komen kijken of er een klik is en momenteel gaat het ook niet goed met mijn gezondheid. Momenteel blijft echter mijn gevoel meer naar zeugje uitgaan dan naar (vroeg)castraat neigen. Echter de optie definitief wegstrepen kan ik ook niet.:icon_rolleyes:

Lieveke doet het gelukkig vrij goed tot mijn verbazing. Ze is wat van slag, maar functioneert goed, eet goed en gaat haar eigen ontspannen gangetje. Echter, een vriend(in) heeft zij echt wel nodig in de toekomst.
Ik snap je gevoel, ik had precies hetzelfde toen Jiska mij Charlotje aanbood. De achterkleindochter van mijn allerliefste onvervangbare Lia. Maar ik kon haar niet wegzetten voor mijn gevoel en heb het gedaan. Geen seconde spijt.

De jongens gaan volgende week vrijdag richting Jiska (de 13e), de 21e April (zaterdag) ga ik ze bij haar weer ophalen. Niets let mij om vanuit Jiska een trein jouw richting te nemen zodat als je wilt jij zelf kan kiezen 'wie van de drie'. Daar ga ik zelfs met iets meer liefde dan anders vroeg mijn bed voor uit (ben en blijf geen ochtendmens).

Nu ga ik je ook uitleggen waarom ik jou zoveel aanbied dat ik een ander niet doe. Ik zie op de fora hoeveel jij om jouw dieren geeft, hoeveel ze voor jou betekenen, en hoe zeer jij altijd het juiste doet in tegenstelling tot wat jij het liefste wilt. Daar heb ik zoveel bewondering voor. Op de ECC Hardewijk vorig jaar had ik de kooien naast jou, en de liefde straalde er gewoon vanaf toen jij het over jouw Lieveke en Famke had. Jij straalde gewoon. Ik wil jou gewoon weer laten stralen, zo fel als een zon, want meid jij verdient het gewoon!

Maar als jij zegt: Nee want hier heb ik geen goed gevoel bij, of ik val toch voor zeugje X dan heb ik ook daar de allergrootste respect voor. Want jij zult altijd doen wat jij voelt dat het beste bij jou en je cavia Lieveke past. En daar heb ik zoveel respect voor.

Tieske

VIP
Lid
12 okt 2011
Reacties
6.242
Aantal Cavia's
00
Oh, ik dacht al dat jij de buurvrouw van toen was! Nog mijn excuses voor dat Famke sperziebonen en meer van je caafs heeft gejat toen. Ik weet nog dat ik op een gegeven moment keek en ze uit haar slaapzak was gekomen en zat te converseren met jouw caafs en af en toe snuitje, snuitje deed. Ze had het toen zo naar haar zin. De andere buren (beertjes als ik me het goed herinner) had ze daarvoor al even snel duidelijk gemaakt dat ze niet onder de indruk van ze was en ze niet zo irritant moesten zijn. Stralen doe ik even niet. Hier regent het, maar je woorden zijn erg lief. Dank je.

Polle

Gast
Ze zaten naast Bloempje (gesteriliseerde zeug met beer-ambities) en Felientje. En die vonden het vast niet erg om hun boontjes te delen, maar Famke was natuurlijk heel ondeugend geweest want jij vertelde dat ze dat thuis niet kreeg.

Tieske

VIP
Lid
12 okt 2011
Reacties
6.242
Aantal Cavia's
00
Deze dame (en ik) zijn nog zoekend. Vandaag zijn we met alle egards heel lief bij het Caviahotel ontvangen en heeft Lieveke kennis kunnen maken met vele cavia's die daar wonen. Bijna alle heren (behalve Arno, therapiecaaf) konden van Lieveke een hap krijgen als ze niet oppasten en ze was opvallend gespannen. Bij de 2 kleine dames was Lieveke een stuk zachter en ontspannen. Dit heeft mijn gevoel alleen maar meer bevestigt dat ik toch echt een klein borstelzeugje moet zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
TS Titel Forum Reacties Datum
cs kalára GEVONDEN Jong zilveragouti zeugje, bont, gekruind of borstels. Kort harig. Fokzeugen gevraagd 9
loutje Harige Frits(castraat) zoekt skinny zeug Knuffelcavia's gevraagd 0
caviaa 1 Skinny met allemaal harige Gedrag en Verzorging 7
Hedense Cavia Midgaard Kan een skinny samen met harige cavia's wonen? Gedrag en Verzorging 15
Harige dingen Foto en Filmpjes 13
caafjes vd zonnehoeve 2 borstel zeugjes Knuffelcavia's aangeboden 0
Nancaaf Borstel cavia Knuffelcavia's aangeboden 16
krissy Borstel caafje gezocht Fokzeugen gevraagd 8
Caviagirl Borstel fokker Rassen en Kleurslagen 3
Hanny Gz: Borstel zeugjes Knuffelcavia's gevraagd 3
Zephyr Gezocht baby (borstel) zeugje omgeving Noord Limburg Knuffelcavia's gevraagd 3
caafjes vd zonnehoeve VERKOCHT 2 beertjes en 4 zeugjes - borstel en gladhaar- leeftijd tussen 8 maanden en 2 jaar Knuffelcavia's aangeboden 0
Khaleesi 🌸I love you like a daughter🌸(US Teddy Sky & Borstel Moon.) Foto en Filmpjes 2
Puckie17 te koop 3x ch teddy beertjes 1x ch teddy/borstel Marktplaats 0
nvr84 Twee teddy cavia's en een borstel cavia Knuffelcavia's aangeboden 5
Inge1986 Jong borstel zeugje (liefst crème en/of California) gevraagd Fokzeugen gevraagd 4
Gforce Hulp gevraagd ivm kleur borstel Rassen en Kleurslagen 10
MarLui Borstel cavia's gezocht Fokkoppels gevraagd 5
Khaleesi Kruising borstel Fokken 1
Joyce81 Twee driekleur borstel zeugjes Knuffelcavia's aangeboden 9
K_renH Gezocht borstel zeugje als maatje voor Teun Fokzeugen gevraagd 30
Verenia Rood borstel beertje Fokberen gevraagd 3
Yindee 2 jonge borstel zeugjes Fokzeugen gevraagd 3
Caviaopvang Ohana VERKOCHT Borstel beertje Opvangcavia's aangeboden 4
Eijramenna Hoe poepjes verwijderen vetbed? Huisvesting 8
Brittyx Borstel Goud Agouti Beer gezocht Dating Hoek 1
Brittyx GEVONDEN Goud Agouti Borstel gezocht Fokberen gevraagd 4
Mayana Jonge borsteltjes voor Julia Geboren 4
Jelly Wat o wat heeft onze borstel? Ziekten 21
Caviahuis Dippies VERKOCHT Zeugen koppel, Borstel mix en Gladhaar Fokzeugen aangeboden 9
Mayana VERKOCHT Inner Circle, roodbont borstelzeugje Fokzeugen aangeboden 2
Mayana VERKOCHT Everclear, jong roodbont borstel zeugje Fokzeugen aangeboden 2
Mayana Tequila bevallen van een borstel vierling - zwart rood wit en roodbont Geboren 9
DidivanderLeeuw Jong langhaar beertje Gedrag en Verzorging 13
CaviaHomeMara VERKOCHT Borstelbeertje brindle Fokberen aangeboden 5
Sabine v Vetbed Huisvesting 16
Mormeltje Borstel cavia's Knuffelcavia's aangeboden 1
Mila99 Borstel met...? Rassen en Kleurslagen 11
Caviahuis Dippies Jaaaaa een vierling!!!!! Geboren 13
didi! Borstel beer, gladhaar zeug Fokken 10
Rose Nieuw thuis gezocht voor mijn caviaas (sheltie, peruvian, borstel) Fokzeugen aangeboden 7
Miran Leuke crème borstel broertjes Fokberen aangeboden 1
Clarence Twee borstel beertjes 8 weken oud (Amersfoort) Fokberen aangeboden 2
Mayana VERKOCHT Mason, goudbonte borstel castraat Castraat aangeboden 1
Mayana Mason, goudbont borstelbeertje - mag ook verhuizen op Caviadag Tiel Fokberen aangeboden 1
Mayana VERKOCHT Driekleur borstelbeertje - mag ook verhuizen op Caviadag Tiel Fokberen aangeboden 1
Konaapje Borstels en kruintjes Rassen en Kleurslagen 3
Dreetje GEVONDEN 2 Zeugjes gezocht (borstel/gladhaar) Fokzeugen gevraagd 1
Joanne Twee zeugjes, zwart/wit borstel en bruin gladhaar Knuffelcavia's aangeboden 3
Eefje Gaya zilvervos borstel zeugje Foto en Filmpjes 3

Vergelijkbare onderwerpen