• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Gratis 20 kg (- een beetje) Aubiose af te halen in Amersfoort

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moes

Gast
Ik wilde het 'echte' hennepvezel (met het paard erop) graag eens proberen, maar het bevalt gewoon niet. Daarom mag iemand die het wel gebruikt de baal (20 kilo) gratis komen ophalen in Hooglanderveen (Amersfoort). Het pak is wel aangebroken, maar er is maar slechts eenmaal een kooi mee gevuld van 150x60 cm.

Als je echt in de buurt woont en je hebt een caviastal, dan wil ik het ook wel komem brengen :icon_cool: Altijd goed excuus om eens te gloepen en knuffelen :icon_biggrin::icon_wink:

Rooska

VIP
Lid
14 nov 2007
Reacties
2.210
Website
caviastalroosje.weebly.com
Aantal Cavia's
9
Waarom bevalt het niet?
Je hebt toch een voldoende dikke laag gebruikt? En azijn verdunning gebruikt. Echt dag en acht verschil vind ik

Moes

Gast
Waarom bevalt het niet?
Je hebt toch een voldoende dikke laag gebruikt? En azijn verdunning gebruikt. Echt dag en acht verschil vind ik

Ik heb (volgens mij) een laag gebruikt die dik genoeg hoort te zijn. Dat over die azijnverdunning las ik pas toen het er al een paar dagen in lag. Is voor mij ook net iets te veel moeite! :icon_redface: Ik wil graag de bodembedekking erin doen en klaar. Maar wat voor mij de belangrijkste reden is dat ik niet van de natuurlijke geur hou van dat spul. Als ik een cavia op schoot heb vind ik het heerlijk om mijn neus in de vacht te drukken en een paar snuifjes te nemen :icon_lol: Met aubiose mis ik dat lekkere geurtje wat je hebt als je zaagsel gebruikt. Conclusie: de enige reden voor mij om het te gebruiken ipv zaagsel is de stoffigheid. Maar als ik zie wat voor'n nadelen aubiose in mijn ogen heeft ten opzichte van zaagsel, dan is de keuze snel gemaakt!

Mirj@m

Ervaren
Lid
17 aug 2011
Reacties
517
Website
vanpiepenstein.weebly.com
Misschien is een stofvrije zaagsel dan iets voor je. Ik heb gehoord dat het zaagsel van Plospan stofvrij is, zelf ga ik dat binnenkort ook proberen.

Osie Dosie en Dumpy

Gast
En zo blijven we allemaal maar van alles testen tot we iets hebben wat bevalt hihi

Aubiose beviel mij wel maar mijn man kon er niet tegen.

Meagan

VIP
Lid
6 dec 2005
Reacties
1.616
Website
www.meagan.nl
Plosplan is niet stofvrij, maar wel een stuk minder dan het supermarkt zaagsel. Dat komt doordat de houtkrullen wat groter zijn, net als met hooi. Hoe langer het hooi des te minder stof. Maar het stoft toch meer dan aubiose. De geur van Plosplan is wel erg lekker denk ik voor jou Marloes, als je van de geur van hout houdt ;-)

Het is ook zoeken wat het beste bevalt. Qua stof is een product als BedXcel het beste, maar ik vind het persoonlijk niet aantrekkelijk om te zien, zo donker en het maakt veel geluid. Zaagsel is weer stoffig en geeft veel rommel, maa ris qua prijs het aantrekkelijkste. Aubiose (of soortgelijk product) is voor mij het fijnste. Neemt goed vocht op, redelijk stofarm en blijft ook netjes in de hokken liggen. Ook de kleur vind ik prettig.

Ik hoop dat jij ook snel de meest ideale bedekking vindt :icon_wink:

Moes

Gast
En zo blijven we allemaal maar van alles testen tot we iets hebben wat bevalt hihi

Aubiose beviel mij wel maar mijn man kon er niet tegen.

Dat is wel lastig dan! Daar hebben wij gelukkig geen last van, dus wat dat aan betreft kan ik alle kanten op!

Plosplan is niet stofvrij, maar wel een stuk minder dan het supermarkt zaagsel. Dat komt doordat de houtkrullen wat groter zijn, net als met hooi. Hoe langer het hooi des te minder stof. Maar het stoft toch meer dan aubiose. De geur van Plosplan is wel erg lekker denk ik voor jou Marloes, als je van de geur van hout houdt ;-)

Het is ook zoeken wat het beste bevalt. Qua stof is een product als BedXcel het beste, maar ik vind het persoonlijk niet aantrekkelijk om te zien, zo donker en het maakt veel geluid. Zaagsel is weer stoffig en geeft veel rommel, maa ris qua prijs het aantrekkelijkste. Aubiose (of soortgelijk product) is voor mij het fijnste. Neemt goed vocht op, redelijk stofarm en blijft ook netjes in de hokken liggen. Ook de kleur vind ik prettig.

Ik hoop dat jij ook snel de meest ideale bedekking vindt :icon_wink:

Ik moet zeggen dat ik momenteel zaagsel gebruik van het merk Dobey en dat valt volgens mij ook nog wel mee qua stof. Uiteraard wordt het nooit helemaal stofvrij en dat maakt mij ook niet uit. Wel heb ik heb er heel bewust op gelet of de cavia's er last van hebben en die indruk kreeg ik niet! Het enige nadeel is dat ze het huidige zaagsel alleen in van die kleine pakjes hebben en dan sta ik continu in die dierenwinkel. Moet ik elke keer die kleine caviaatjes weerstaan ... maak ik het mijzelf wel heel zwaar mee :icon_wink: Dus dan maar een keer een baal plospan halen! Er zit in de buurt een bedrijf wat het verkoopt. Ben benieuwd. Mocht het mij dan echt weer gaan irriteren dan stap ik over op BedXcel. Had hiervoor Ecobed en beviel goed totdat de kwaliteit achteruit ging. Wat betreft het geluid heb je wel gelijk Daphne ... dat was het eerste wat mij opviel toen ze weer op zaagsel zaten. Hoe stil dat was! Echt een genot. Vind het alleen wel grappig dat jij zegt dat je BedXcel niet aantrekkelijk eruit vind zien. Dat had ik bij Aubiose heel erg!

Ik kwam vandaag trouwens nog langs afrit 'Midwoud'. Had ik het ook wel voor jou mee kunnen nemen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
TS Titel Forum Reacties Datum
Mandy92 3 cavia's, gratis op te halen. Beetje Spoed Knuffelcavia's aangeboden 24
Mira11 VERKOCHT Voer gratis ophalen Rommelmarkt 5
Suzanne85 Gratis halve zak science selective konijn 4+ Vragen over andere dieren 1
Lindanoot Gratis caafs op MP Wellerlooi Marktplaats 3
Sokkie VERKOCHT Gratis caviaflat af te halen Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 2
Cavio123 gratis af te halen: mooie caviakooi Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 1
D-tails Elmato huis + gratis kruiden De Gooise Diersuper 0
D-tails Ice pods vanaf 6,95 + gratis snack De Gooise Diersuper 1
Clarence Gratis cavia’s in te kleine hokjes Marktplaats 3
Yentel Urologist Aid & Combur 9 urinetest aangeboden (gratis op te halen) Rommelmarkt 4
divinenanny VERKOCHT Twee lieve gladhaar dames (gratis met benodigdheden) Knuffelcavia's aangeboden 0
Century VERKOCHT Gratis! Zelfgebouwde caviabak van 1.75 bij 0.80 Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 0
Ronald Gratis gebitscontroles Gedrag en Verzorging 1
Linda van Vooren VERKOCHT Caviakoppel gratis ter overname Fokkoppels aangeboden 4
Ronald Albert Hein Online gratis bezorging Babbelbox 1
D-tails Hope farms cavia select 2 kilo + gratis 500 gram kruidenhooi De Gooise Diersuper 1
Roos Gratis deco aquarium Rommelmarkt 1
Zootje GRATIS billy ren 120*75 Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 1
DRDPets Gratis Half Jaar Back 2 Nature 30 Liter DRD Pets Online Knaagdierwinkel 1
Pipper Mooie CH Teddy beer gratis Knuffelcavia's aangeboden 5
CaviaFan Gratis gewonnen cavia Marktplaats 7
Jips Gratis proefverpakking Pavo! Voeding 9
D-tails Lusten jou cavia's weegbree ? gratis proberen? De Gooise Diersuper 1
Simphony VERKOCHT Gratis op te halen : Kast voor creatieveling Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 1
Ronald Win een gratis ZooEasy pakket! Fokken 1
Ronald Spaar voor gratis Tiny Friends Farm voeding! Voeding 4
Neil7 VERKOCHT Caviaflat gratis af te halen Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 7
DRDPets Dierendag DRD Pets Online Knaagdierwinkel 1
TamaraMaria VERKOCHT Houten linnenkast gratis af te halen Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 1
Ellen73 Gratis caviakooi Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 2
Fudgie VERKOCHT Cavia flat pax Gratis af te halen Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 1
Joycee Schokkend!, gratis dieren Marktplaats 6
stuetel GEVONDEN Gezocht: Gratis Zeugje vanwege vereenzaming ander zeugje Fokzeugen gevraagd 1
DRDPets Gratis "Hart voor Dieren" Magazine DRD Pets Online Knaagdierwinkel 3
Carola92 VERKOCHT Gratis kast voor caviaflat Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 1
DRDPets Win een half jaar GRATIS Back 2 Nature! DRD Pets Online Knaagdierwinkel 12
DRDPets Supreme Selective Cavia 1,5 kg + 500 gram gratis! DRD Pets Online Knaagdierwinkel 0
marlies Gratis kleinere caviaflat Marktplaats 2
VERKOCHT Lysium, gratis Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 1
VERKOCHT Urologist,gratis Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 1
VERKOCHT Eurologist, gratis Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 1
Ronald Importeer nu je eigen bestanden en probeer ZooEasy Online gratis Fokken 1
Ronald Download gratis de update Versie 12.02 Fokken 1
Zootje Penthouse voor Billy-bak GRATIS Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 2
Sitaofmisty Gratis verzenden vanaf €25,- Webshop Cavio 1
MarLui Skinny's gratis willen en nog gebracht worden ook. Marktplaats 25
dieza GRATIS Lezing Bernice Muntz - Trainen en (leren)spelen met cavia's Shows 1
dieza GRATIS Lezing Bernice Muntz - Trainen en (leren)spelen met cavia's Webshop Dieza 1
stoetel 2 kleine zakjes (800gr) Vitakraft Emotion Proffesional gratis af te halen. Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 1
ans De biggen gratis voor leden Overige Dieren 13

Vergelijkbare onderwerpen