• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 16 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

Goede fokker gezocht in Nederland

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snubs

Liefhebber
Lid
18 jun 2012
Reacties
77
Hoi allemaal,

ik wil binnenkort (jonge) cavia's aanschaffen bij een fokker. Ik vind het heel belangrijk dat ze bij een diervriendelijke fokker vandaan komen. Ik ben zelf al veel hoeken van het internet afgestruind om fokkers te vergelijken, maar ik vind toch veel fokkers waarbij de cavia's naar mijn mening in te kleine hokken worden gehouden (vooral de beren) of is bepaalde informatie niet duidelijk te vinden. Wie kan mij de weg wijzen naar een goede caviastal in Nederland of dichtbij de Nederlandse grens?
Ik zoek naar een caviastal met kortharige, zwart-/donkerogige cavia's.

Belangrijk vind ik dat de cavia's (ook de beren!):
- in een hok van minimaal 0,5 m2 (bijv. 100x50 cm) zitten
(2 cavia's per 0,5 m2 cm vind ik ook goed, maar 1 cavia niet in een kleiner hok)
- in de zomer naar buiten mogen
- schuilmogelijkheden in hun hok hebben (hoeft geen paleis te zijn, een kartonnen doos met ingang is prima)
- als er niet meer mee gefokt wordt bij de fokker blijven in hun vertrouwde omgeving
- die het nest verlaten gewend zijn aan contact met mensen

Hygiëne, gezelschap en goed voedsel is natuurlijk ook belangrijk, maar dat lijkt meestal wel goed geregeld te zijn.
Wie kan mij helpen aan de liefste fokker van Nederland? ;)
Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.