• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Goede ervaringen Apis Mellifica bij eierstok cystes.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ilona F

Beginnend
Lid
11 sep 2017
Reacties
1
Aantal Cavia's
3
Landen vlag
Een tijdje geleden kreeg zeugje Fliem een hele dikke buik, ging berig gedrag vertonen en ging steeds moeilijker ademen. We hebben al eerder cavia's gehad met eierstok cysten maar nooit een goed middel kunnen vinden. Op dit forum kwam ik een tip tegen voor een homeopatisch middel en ben het gaan proberen. Sinds een week krijgt ze elke dag een korreltje Apis Mellifica. Homeopatisch middel van VSM D30 10g globuli / granules. Het buikje is nu veel dunner, cavia weer een stuk vrolijker en de ademhaling weer vrijwel normaal! Nooit gedacht dat dit zo goed zou aanslaan!
Zijn er meer mensen met goede ervaringen met dit middel? Ik kan er verder weinig over vinden. Hoe lang kan je het blijven geven bijvoorbeeld?

Lid
27 mei 2007
Reacties
10.909
Website
furryfriendsforever.jouwweb.nl
Aantal Cavia's
50
Landen vlag
Ik heb even op de Facebook groep caviadokter gezocht voor je en dit gevonden;

Baat het niet, schaadt het niet geldt helaas ook niet bij homeopathie ;) Zeker niet wanneer je met hogere potenties dan D12 werkt. D30 potenties geef je normaliter 1 x per week en als er verbetering optreedt wacht je totdat je merkt dat het weer minder gaat. Je mag dit middel het hele leven blijven geven, maar niet vaker dan 1 x per week in chronische gevallen en 3 - 5 dagen achter elkaar in acute gevallen.

Ik heb dit van een homeopatische dierenarts gekregen, en de dosering is zeker de 1e 3 maanden iedere dag 1 korrel, en daarna af gaan bouwen tot idd 1x per week de rest van het leven, als je er mee stopt komt het weer terug.

Ilona F

Beginnend
Lid
11 sep 2017
Reacties
1
Aantal Cavia's
3
Landen vlag
Bedankt voor je reactie! Ik ga afbouwen tot 1 keer per week een korreltje. Kijken hoe het gaat.

Tieske

VIP
Lid
12 okt 2011
Reacties
6.271
Aantal Cavia's
00
Landen vlag
Ken veel lovende verhalen en heb het zelf ook in huis voor cystes.

Ilona F

Beginnend
Lid
11 sep 2017
Reacties
1
Aantal Cavia's
3
Landen vlag
Ik kende het nog niet helaas. Had mijn andere cavia's misschien ook kunnen helpen.
Nog een vraagje voor Furry Friends . Wat raad jij aan, na een week afbouwen of na 3 maanden. Of lees ik dit niet goed?

Tieske

VIP
Lid
12 okt 2011
Reacties
6.271
Aantal Cavia's
00
Landen vlag
Na 3 maanden.

Ilona F

Beginnend
Lid
11 sep 2017
Reacties
1
Aantal Cavia's
3
Landen vlag
Ok. Doe ik dat. Bedankt!!

Leetje65

VIP
Lid
24 okt 2011
Reacties
1.927
Aantal Cavia's
3
Landen vlag
Heb dit middel al vaker voorbij zien komen. Vraag waar kan je het kopen en hoe geef je zo'n klein korreltje nu aan caafje.

Ilona F

Beginnend
Lid
11 sep 2017
Reacties
1
Aantal Cavia's
3
Landen vlag
Ik heb het bij deonlinedrogist.nl besteld. Zo'n korreltje kun je in een klein stukje komkommer of paprika of iets dergelijks drukken. iets wat in 1 keer in het bekje kan. Dan weet je zeker dat het binnen is. Je kan proberen een korreltje zo te geven. Is mij niet gelukt, ze spuugt het zo weer uit 😊

Tieske

VIP
Lid
12 okt 2011
Reacties
6.271
Aantal Cavia's
00
Landen vlag
Bij mij wordt het netjes van mijn hand gegeten want er zit een lekker zoet laagje om. Het aanleren van mijn hand in kommetje voor hun snuit houden zodat zij zelf "het lekkers" kunnen vinden is meestal snel aangeleerd. De caaf van mijn avatar werd blind en wist dat zolang ik mijn hand voor haar snuit hield zij nog niet alles had gevonden. Officieel mag je een hom middel niet aanraken, maar anders krijg je het niet echt in de caaf.

Tieske

VIP
Lid
12 okt 2011
Reacties
6.271
Aantal Cavia's
00
Landen vlag
Heb dit middel al vaker voorbij zien komen. Vraag waar kan je het kopen en hoe geef je zo'n klein korreltje nu aan caafje.

Soms wordt het ook verkocht bij de ouderwetse drogisterij/speciaalzaak (geen Kruidvat/Etos oid). Weet niet of ZuiverAarts zo iets bv heeft?

Cavia4ever

Ervaren
Lid
30 sep 2018
Reacties
899
Aantal Cavia's
2
Landen vlag
Officieel mag je een hom middel niet aanraken, maar anders krijg je het niet echt in de caaf.

Nooit geweten. Toen ik nog geregeld migraine had, gingen de korreltjes altijd met de hand naar binnen, en werkten prima.

Aquilegia

Ervaren
Lid
28 jun 2018
Reacties
576
Aantal Cavia's
3
Landen vlag
Het klopt wel dat je een homeopathisch middel niet mag aanraken maar het wil niet zeggen dat het daarna niet werkt. Ik heb een keer een homeopaat gehad die de eerste keer innemen na het consult in je hand gaf. Kon je het gelijk nemen.

Cavia4ever

Ervaren
Lid
30 sep 2018
Reacties
899
Aantal Cavia's
2
Landen vlag
Misschien bedoelen ze "niet aanraken en dan weer terug in de verpakking doen". Zou wel erg vreemd zijn als het bij aanraking meteen niet meer zou werken, als je het inneemt raak je het ook aan, alleen dan met je lippen, verhemelte, etc.

Aquilegia

Ervaren
Lid
28 jun 2018
Reacties
576
Aantal Cavia's
3
Landen vlag
Nee ze bedoelen echt: niet met je handen aanraken, vooral als je het aan iemand anders geeft. Omdat je dan energie overdrasgt. Bij mijn zoon schepte ik het met een lepeltje uit het zakje en dan zijn mond in. Maar bij een cavia gaat dat gewoon niet.

Het is beter niet aan te raken maar het wil niet zeggen dat het daarna onwerkzaam is.

HennieHennie

Liefhebber
Lid
28 feb 2019
Reacties
46
Aantal Cavia's
4
Ik ben zo blij met jouw bericht...het gaf me weer een beetje hoop! Direct het middel besteld ( bij PLEIN). Morgen komt het binnen en begin ik meteen. Die dikke buik van mijn caaf is zo moeilijk aan te zien. Ik dacht in eerste instantie dat ze schijnzwanger was...had nooit van het cysteprobleem gehoord. Ik ging gisteren met haar naar de dierenarts voor het weghalen van een tag bultje en die stelde onverwachts de diagnose. Operatie leek haar te zwaar ( mijn cavia is 4 jaar). Dus bleef over vocht wegzuigen en hormooninjecties. Maar was allemaal heel duur....stressvol voor cavia (diverse doktersbezoeken) en genezing niet gegarandeerd. Dus wat te doen.......maar ik ben nu weer hoopvol en wacht op de hom.korreltjes! Ik stop ze in een rozijn....dat neemt ze wel!

Tieske

VIP
Lid
12 okt 2011
Reacties
6.271
Aantal Cavia's
00
Landen vlag
Met de rozijnen zou ik wel oppassen Hennie ivm de hoeveelheid suikers.

Misschien klinkt het vreemd, maar hier eten ze dus gewoon altijd de korreltjes van mijn hand:
Ook geen last van dat een andere cavia het steelt oid.

HennieHennie

Liefhebber
Lid
28 feb 2019
Reacties
46
Aantal Cavia's
4
Hey Tieske, Ja....je hebt gelijk....rozijnen bevatten veel suiker. Ze krijgen van mij elke dag dan ook maar één. Het is echt een groot feest als ze me met het bakje aan horen komen. Ik wil ze dat eigenlijk niet gaan ontzeggen. Dat er gezegd wordt dat je hom. korreltjes niet met de hand mag aanraken deed me besluiten tot de rozijn als verpakking. Dan frummel ik die rozijn open en lepel het korreltje erin en vouw dan de rozijn eromheen. Die rozijn gaat in één keer in het bekkie. Ik heb de video gezien! Heb je altijd goede resultaten geboekt met dit middel? Ik ben zo blij om er morgen mee te beginnen. Abby ( mijn cavia) heeft twee zulke dikke flanken. Ben doodsbang dat er zo'n cyste gaat knappen.

HennieHennie

Liefhebber
Lid
28 feb 2019
Reacties
46
Aantal Cavia's
4
Ik heb op jouw bericht gereageerd maar had het gewoon als reactie geplaatst. (nieuwkomersfoutje LOL).

Tieske

VIP
Lid
12 okt 2011
Reacties
6.271
Aantal Cavia's
00
Landen vlag
Je kan de video gewoon kijken als je naar de site gaat via "watch on Vimeo" knop. Ik raak de korreltjes ook aan want anders krijg je ze niet in de caaf. Die korreltjes bevatten ook al suiker en wil niet dat zij veel te veel suiker gaan krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
TS Titel Forum Reacties Datum
haaibaai Gebit cavia: ervaringen goede DA regio Leiden Ziekten 19
goede ervaring met kiezen vijlen? Ziekten 31
Een goede DA met veel cavia ervaring omg. zuid holland?? Gedrag en Verzorging 11
Milou Hagenaars Cavia jongen groeien niet goed Fokken 2
Frederik Goede combinatie? Fokken 2
suuut Mijn buitenverblijf zo goed mogelijk maken en cavia 's avonds even binnen? Huisvesting 7
yasminalove Cavia's koppelen lukt niet goed Algemeen 14
Frederik Combinatie goed idee? Fokken 2
Stenic Komt het nog goed? Gedrag en Verzorging 24
Tieske Goede site california? Rassen en Kleurslagen 2
Caviagekkie Komt dit nog goed? Koppelen Algemeen 17
Liek! Goede fokker? Knuffelcavia's gevraagd 33
Dione Goed hooi in de buurt van Drechtsteden Voeding 6
Obrunerry Onze eerste FFFjes zijn goed aangekomen <3 Foto en Filmpjes 4
Dimitri goede avond en toch geen goede avond Gedrag en Verzorging 5
Zorro Cavia valt enorm af maar eet goed Ziekten 37
Goed gewicht Algemeen 7
Ronald PKV Nooit te Goed - 's-Gravenmoer Shows 1
Thomasmedemblik Cavia eet niet goed door gebitsprobleem. Ten einde raad! Gedrag en Verzorging 30
Chloe84! Goede dierenarts gezoch omgeving Rijswijk/Ypenburg Dierenartsen 1
Henneke Goede dierenkliniek, cavia kundig Dierenartsen 0
Monique010 Wie weet een goede dierenarts omgeving Capelle aan den IJssel- Rotterdam Dierenartsen 0
Maisy Trap goed of anders maken? Huisvesting 14
Monique010 Goed begin van de dag Foto en Filmpjes 3
Romy Deze hadden jullie nog te goed.. Foto en Filmpjes 13
Claug Geen goede match? Gedrag en Verzorging 18
OriginalCyn Gewicht goed maar voelt dun? Gedrag en Verzorging 2
Mirjam125 VERKOCHT Buitenhok/ren zeer goede staat! Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 1
Mirella1975 Cavia wennen, gaat dit de goede kant op of juist niet? Gedrag en Verzorging 7
CocosenBaileys Goed huis voor mijn lieve, knappe beertjes Fokberen aangeboden 2
Pinkypurple Is dit een goede kooi Show je huisvesting 10
Chibi123 Op zoek naar goed hooi! Voeding 18
Obrunerry Bruno, het ga je goed lief kereltje!!! Regenboogbrug 12
Daann Gaat niet goed met Billy :( Algemeen 52
Guinea piggy lover Voeding en verzorging. Is dit een goede planning? Gedrag en Verzorging 18
liefde voor cavias Een goede gewicht of niet? Gedrag en Verzorging 7
Susan Goed huisje gezocht Knuffelcavia's aangeboden 6
Wilma/Angelina Alles is gelukkig weer Ok !! Algemeen 2
Reginne1988 Goede hoogte drinkfles? Huisvesting 13
Sunny2015 Cavia's die niet goed drinken Voeding 22
Renske Héél goed huisje gezocht 2 beren Knuffelcavia's aangeboden 1
Henneke Stethoscoop voor cavia's goed merk en type gezocht Algemeen 5
Iris de Jeger Het gaat nog steeds goed :-) Foto en Filmpjes 5
VERKOCHT Goed tehuis gezocht voor kruising Cuy Castraat aangeboden 0
Gaby Bijna goed Foto en Filmpjes 3
OkiDoki Hoe kan je eurologist goed geven? Ziekten 11