• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 17 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

Gezocht: jonge fokgeschikte zeugjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

shawna

Liefhebber
Lid
8 apr 2012
Reacties
91
Website
shawnasmit92.wix.com
Aantal Cavia's
3
Hallo allemaal,

21 november is een van mijn 4 cavia's helaas plotseling overleden.. Aangezien ik ze 2 aan 2 had zitten is er nu 1 alleen komen te zitten. Ik heb bij alle cavia's 1 á 3 nestjes gehad dus heb ondertussen wel wat ervaring opgedaan in de fokkerij. Vandaar dat ik nu wat gerichter opzoek ga naar een nieuw vriendinnetje om mijn groepje te versterken (in de zomer wil ik proberen om 1 grote groepsaccommodatie te realiseren).

Op dit moment heb ik:
- creme zeugje van ongeveer 4 jaar
- zilveragouti gekruind ook ongeveer 4 jaar
- zwarte tan gekruind ongeveer 3 jaar

Het overleden zeugje was 2 jaar en 2 maanden en de dikste van allemaal dus beetje vreemd, aan de andere cavia's is niets te zien. Vandaar dat ik ook even afgewacht heb of het misschien een virus of iets dergelijks was.

Nu wat zoekinformatie,
- Gladhaar gekruind (voorkeur), rex of us teddy;
- 3 kleur (lilac goud wit / zwart rood wit / choco creme wit / etc.), tan, otter, of zilveragouti;
- Liefst gelijk vanaf het moment dat ze bij de moeder weg mogen (4 weken of 300 gram);
- Omgeving Groningen, Friesland of Drenthe, maar aangezien ik in Wageningen studeer reis ik elke week over Utrecht, Arnhem of Amersfoort, ik ben bereid om een stukje te reizen;
- Absolute pre is dat het meisje fokgeschikt moet zijn omdat ik ter zijnde tijd een beertje voor haar erbij ga zoeken.

Ik ben benieuwd wat er allemaal is op het moment! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.