• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 16 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

Gewichtentabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cs chinlon

Zeer ervaren
Lid
2 okt 2014
Reacties
583
Website
www.caviastalchinlon.weebly.com
Aantal Cavia's
6+
nu heb ik vandaag mijn drachtige caafs weer eens gewogen om te kijken hoeveel ze groeien en een startwaarde bepaald maar als ik hun gewichten naast de tabel leg kom ik heel anders uit dan de tabel aangeeft

mijn zeug Shadow van ongeveer 10 maanden weegt 960 dit zou voor een laag gemiddelde een ruim volwassen gewicht zijn wat ze niet is en voor een gemiddelde caaf zou ze 6 maanden zijn wat ook niet zo is. ik vind haar redelijk aan de maat en vind het dus vreemd dat ze zo laag uitkomt in de tabel.
shadow 6 maanden.JPG

jeugdfoto van 6 maanden maar ziet er volgens mij gewoon goed uit toen ging ze bij de beer

mijn zeug Corry is aardig klein en nu ongeveer een jaar en aan het einde van de dracht. ze weegt 860 en was 700 toen ze bij de beer ging ze is heel actief en ziet er totaal niet ondervoed uit maar in de tabel komt ze op een laag gewicht van 10 maanden uit. ik zou minstens denken dat haar gewicht dan wel zou corresponderen met de tabel maar ook zij zit lager dan ik verwacht had.
DSC00106.JPG

zo was ze toen ze bij de beer ging

beer was nog niet ervaren en is maart bij de zeugen gegaan verwacht dat Corry einde dracht zit en dat Shadow nog een maand of langer moet beer was ongeveer 8 weken toen hij bij de zeugen ging vanwege de leeftijden van de zeugen moest dit. ik vind het ook geen wonder dat de kleinste zeug als eerst gedekt is.

maar in ieder geval wat denken jullie van de tabel bij oudere jonge caafs? de tabel is van "de grote cavia"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onderwerp starter Soortgelijke onderwerpen Forum Antwoorden Datum
Daann Algemeen 23
Soortgelijke onderwerpen
Gewichtentabel