• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 17 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

Gekke bult / zwellig. Wie kan vertellen wat het is?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muifie

Beginnend
Lid
19 apr 2009
Reacties
1
Beste allemaal,

Mijn castraatje Muis heeft een bult vlak boven zijn oog zitten van ongeveer een 0,5 cm doorsnede. Dit ontdekte ik vanochtend en de bult kan er niet langer dan een paar dagen zitten, omdat ze zowat elke dag uit het hok haal. De kans dat het me niet opvalt is dan dus erg klein

Het is een zachte bult van huid en gestold bloed. De bult is licht roze met donker roze op de plekken waar je op de buitenkant gestold bloed ziet zitten.
Ook zie je een soort donker bijna zwart korstje zitten op een klein plekje.
Ik meen mij te herinneren dat ie daar een paar dagen terug een krasje had, dus ik denk dat het ontstoken is, maar het is dus niet meer open.. Ook zie ik geen pus
Ik schonk er niet veel aandacht aan, omdat een van de zeugjes net bronstig was geweest en ie dan wel vaker een krasje heeft... (pittige tante als zij het zat is, laat ze dat duidelijk merken).

Hierbij een foto dervan (kreeg hem er niet duidelijker op sorry daarvoor..)

Het donker rode op de foto lijkt gestold bloed ;)
Wat zouden jullie doen? Nog een paar dagen aankijken of morge toch echt de DA even bellen?
Mijn mams (zonder caviakennis) denkt een ontstoken haarvaatje wat vanzelf weg zou moeten gaan.

Ikzelf twijfel erg, maar ik hol ook altijd het liefst gelijk naar de DA en dat vind mijn portemoniks niet zo leuk ;)

Hebben jullie enig idee wat het is?

Met vriendelijk groetekes Cindy

Status
Niet open voor verdere reacties.