Frustratie.....

Discussie in 'Algemeen' op www.caviaforum.nl gestart door colliewife, 28 jul 2012.

1. colliewife

colliewife VIP

Lid:
    15 mei 2007
    Pluimen:
    4.266
    Zit al een poos met deze frustratie...
    Waarom heeft men zo'n haast om van de kleintjes af te komen!
    Ik ondervind steeds meer problemen dat je amper de tijd wordt gegeven om een dier via via naar mijn stal te krijgen en als ze langer blijven moet je er dik voor betalen??????
    Ik hoor ook van andere fokkers dat die er problemen mee hebben snap dat niet kan men mij uitleggen waarom dit zo is...
    Ik zelf geef iedereen de tijd om hun dier naar de koper te laten vertrekken zelfs neem ik ook dieren op die tijdelijk bij mij onderdak krijgen en op doorreis zijn, ik betaal gewoon voor het dier dan moet men er toch op vertrouwen dat het wel goed komt...
    Je moet toch weten dat ook wij zonder auto of rijbewijs de tijd nodig hebben om iets te regelen.
    Lees nu dat een fokker zelfs zo ver gaat dat je het dier zelf moet komen ophalen waarom?????
    Begrijp er niks meer van, het kost al een vermogen om dieren aan te kopen, betaal 20 euro tegenwoordig voor een dier en dan komt er ook nog eens 40 euro overheen voor transport naar mij toe, wat is er toch aan de hand dat men niet meer bereid is om elkaar tegemoet te komen.
    Ik betaal tegenwoordig dus heel veel voor een caaf en ik merk ook nog eens dat dieren aan fokkers duurder verkocht worden dan aan mensen die via marktplaats komen kopen...
    En dan komt er nog eens bij dat de dieren vaak niets om hakken hebben dus helemaaaaaal niet show waardig zijn, het gaat mij vaak om de kleur, en goede bouw etc moet ik er zelf in fokken en dan toch die prijs vragen vind het echt absurd, ik ben nu wel zo dat ik alleen nog voor mooie dieren ga en die het waard zijn om er 20 euro voor te betalen, maar menig kleine fokker denkt dat hun dieren aan de top staan, zelf vraag ik nooit veel, nooit boven de 15 euro gewoonweg omdat hun bouw nog niet dusdanig is dat het goede show waardige dieren zijn of show verdeeld zijn en aan vrienden die mij altijd helpen geef ik die dieren gewoon weg in ruil voor onkosten ben ik nu gek?
    Ik kan niet meer via marktplaats goedkoper kopen want men kent mij.....
    Ik moet zeggen dat ik een aantal vrienden/fokkers ken die mij altijd helpen waar ik op kan rekenen maar koop niet altijd in hun buurt dieren aan.
    Onlangs nog 2 dieren samen 40 euro... show waardig helemaal niet nieuw ras ja dat wel meer ook nog onzuiver van kleur absurd tis maar wat de gek er voor geeft he en ik ben die gek, ik heb het er voor over om die dieren hier te krijgen maar vind het zeer zeker geldklopperij.
    Terwijl ik 2 dieren samen altijd goedkoper laat weggaan dit puur omdat de dieren niet alleen komen te zitten...maar gaat het nog om een goed plekje nee het gaat puur om geld!
    Alle reacties zijn welkom.

• Pluimen Pluimen x 10
  2. Log in of registreer je om de geplaatste 40 reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Laden...
Gelijkwaardige Onderwerpen - Frustratie
  1. Paulala
    Reacties:
    15
    Bekeken:
    758

Sociale Media