• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

flat bij allegria of vandaaltjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

daan2010

Beginnend
Lid
30 mei 2010
Reacties
0
Hai

Gisteren ff met mijn huspuppy over een caviaflat gesproken en we zijn er toch over uit dat we er 1 kopen i.p.v zelf maken. Maar nu zijn we aan het kijken waar we er 1 gaan kopen. Ik las hier veel over de allegria flat maar dat zijn wat oudere berichten. Waar zouden jullie je caviaflat kopen als jullie er niet zelf 1 gingen maken?

Groetjes

Marloes1981

Gast
Allegria werd afgeraden door een aantal maar ook weer aangeprezen door andere. De Vandaaltjesflat paste niet in mijn budget.....ben daarom bij huisvestingsbouw Beertje uitgekomen.

Het is net maar wat jezelf wilt qua maat, afwerking en prijs.

daan2010

Beginnend
Lid
30 mei 2010
Reacties
0
En wat is huisvestingsbouw Beertje?

Natasja's pride

Liefhebber
Lid
12 jan 2010
Reacties
1
Website
www.caviastal-natasjas-pride.nl
Ik heb een zelfbouw en 2 allegriaflats.
mijn voorkeur gat toch naar de allegria, ze zijn goed stevig en ik heb er veel schik van.
zelfbouw was veel gedoe met tijden lang een halve flat ik mijn huiskamer en ook zijn de kosten best hoog.
de prijs van een allegia was in verhouding met mijn zelfbouw terwijl de mijne kleiner was.

daan2010

Beginnend
Lid
30 mei 2010
Reacties
0
Maar zijn de flats van Allegria wel goed afgewerkt of moet je ze zelf nog behandelen?

Marloes1981

Gast
Volgens mij kan je ze laten afkitten...mocht dat niet zo zijn zal je de randen moeten dichtkitten. Sommige leggen nog als extra bescherming een laag vinyl in.

huismus1979

Gevorderd
Lid
8 mei 2010
Reacties
5
wij hebben zelf ook gekeken naar de allegria flats, maar met oog op het budget en het feit dat is grotere hokken wilde zijn we toch voor zelfbouw gegaan.
wij waren hier voordeliger mee uit, snel klaar en we hebben alles geheel naar eigen wens kunnen inrichten.

Lid
23 aug 2009
Reacties
450
Aantal Cavia's
2
ik heb samen met mn vader een flat gemaakt van een ikea paxkast, ideaal!

Natanya

Ervaren
Lid
9 sep 2007
Reacties
0
Website
web.me.com
Ik ben erg tevreden over beidden...een poos geleden allegriaflats gehad... Prima service en ze komen het aan huis maken...nestjes alles laten afkorten....ik merk dat ik te rigoreus met soppen ben (natte kliederboel)
toen wij gingen verhuizen wilde ik grotere flats en van ander materiaal (betonplex)
toen ben ik bij vandaaltjes uitgekomen deze heb ik nu iets meer dan een jaar geloof ik en ben er erg tevreden over...in de voorbereiding heeft vandaaltjes uren geïnvesteerd om zoveel en zo goed mogelijk naar mijn wensen te luisteren... Ze hebben zelf nog een optie besproken om mij in de kosten laag te houden zonder dat ik in hoefde te leveren op mijn wensen....het mateiaal (betonplex) is veel beter.... Het was idd enorm veel geld...maar dat is hoe gek je het zelf maakt....
Dit is iets wat ik niet iedere keer om de 4jaar wil blijven doen....Maar hier heeft vanaaltjes (ondanks dat ik ook erg tevreden was met mijn allegriaflats...alleen vond ik de ruimte te klein) een grote fan

En ik moet je zeggen door het unieke karakter en de service zou ik geen ander meer willen hebben.

Thehil

Professioneel
Lid
1 okt 2008
Reacties
1.594
Aantal Cavia's
4
Ik heb ook een flat bij beertje weg, en bevalt goed. Ze zijn er geschikt en willen ook je persoonlijke wensen graag verwerken in een flat....

daan2010

Beginnend
Lid
30 mei 2010
Reacties
0
ja daar kijk ik al dagelijks op maar even goed bedankt

Kef

VIP
Lid
20 feb 2009
Reacties
39
Allegria flat is vrij simpel.
Je moet niet veel qua afwerking verwachten iig, de schroeven zitten bijvoorbeeld niet allemaal even ver erin.
En de stukken die gezaagd zijn, zijn niet behandeld/geschilderd, dus die zou ik wel een paar keer wit schilderen voordaat er bijvoorbeeld vocht in komt.
Verder is het opzich een beste kast, behalve dat die ook mega zwaar is.
Heb sinds een paar maanden zo'n ikea kast met van die 1m bakken, die schuif je er gewoon uit, ideaal.
Ziet er misschien ietsjes minder uit, maar het is echt mega handig :)

Polle

Gast
Ik heb sinds kort en Allegria flat, omdat zij als enigste in mijn budget pasten, nu heb ik 6 cavias en ben als hobbiste misschien 'verspillig' met rap (houtvezel) met een dikke laag.
Heb er niets dan goeds over te melden, hij was netjes afgekit (we zijn hem nog even nagelopen), en inderdaad de gezaagde 'voorhoutjes' zijn niet aan de zijkanten behandeld, dus dat zou je zelf eventueel kunnen/moeten doen als je het nodig vind. Hij is goed stevig en de plexiglas ruitjes schuif je er heel gemakkelijk uit. Iets waar ik zeer tevreden over ben, ivm mijn gezondheidsklachten.

Caviastal Charmed Ones

Gast
Allegria flats zijn niet goed afgewerkt en de oplossing van het plexiglas vind ik ook niet goed. Ook zou ik bij de allegriaflats aanraden om er zeil onderin te doen. Dit hebben ze ook niet. Vandaaltjes weet ik niet hoe die zijn. Heb nu 1 allegriaflat en twee zelfgemaakt flats en ga toch voor het zelf doen het scheelt enorm in de kosten. Heb een pax kast omgebouwd en die bevalt me prima.

daan2010

Beginnend
Lid
30 mei 2010
Reacties
0
maar kan je een pax kast ook inkorten als je het niet 200 cm hoog wil?

---------- Bericht toegevoegd om 11:31 ---------- Vorig bericht was van 11:28 ----------

mijn man zegt dat je goedkoper uit bent als je er 1 bestelt bij allegria en ik zeg dat je goedkoper uit bent als je er zelf 1 maakt. Leuk zo'n discussie haha

Caviastal Charmed Ones

Gast
Ik was hoedkoper uit met mijn paxkast een heel stuk trouwens en mijn flat ook meteen breder dan bij allegria. Nee de kast kun je niet inkorten maar je hebt ook volgens mij ook kasten waar je twee lagen in kunt maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
TS Titel Forum Reacties Datum
allegria flats ermee gestopt? Huisvesting 25
Kef Allegria Flats~ Huisvesting 35
Heuvels Eindelijk mijn caviaflat van Allegria! Huisvesting 10
Lissenvaart Allegria flat te koop Huisvesting 5
Jiyou Plexiglas flats Allegria? Huisvesting 16
Shevon Allegria flat te koop Huisvesting 12
Even een waarschuwing voor mensen met een flat van Allegria Gedrag en Verzorging 25
ShannaDaniels-11 Uitbouw Huisvesting 8
theprincessjoe Cavia flat te koop Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 1
Renebrax Zelfgebouwde cavia flat Show je huisvesting 3
Bink79 Cavia flat bouwen Huisvesting 2
Snoopy/vlekje Cavia flat is klaar😀 Show je huisvesting 5
MightyOwl Cavia flat en zelfgemaakt hok Show je huisvesting 2
Dione Manieren om een houten flat watervast te maken Huisvesting 3
Dione Caviaflat in delen Show je huisvesting 3
Marjolein1987 Flat of bak Huisvesting 40
Mmiek70 VERKOCHT Caviaflat van Galant-Ikeakast te koop Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 1
Kim DM Mijn zelf gemaakte flat Show je huisvesting 2
Kolletje Mijn cavia kast Show je huisvesting 5
Lisavd1993 Gezocht: cavia flat 3 of 4 verdiepingen Hokken, kooien & toebehoren gevraagd 1
Djo Nieuwe flat onderweg!! 😃😃 Show je huisvesting 8
mamavan2 cavia flat ofzo Huisvesting 20
Caviaopvang Ohana Flat gezocht Hokken, kooien & toebehoren gevraagd 2
Tieske Gemelde inhoud: Post in onderwerp 'Flat gezocht' Moderator Home 1
Caviaopvang Ohana Flat Hokken, kooien & toebehoren gevraagd 0
Tieske Gemelde inhoud: Post in onderwerp 'Flat gezocht' Moderator Home 0
Tieske Gemelde inhoud: Post in onderwerp 'Wie heeft er een ruime cavia flat te koop?' Moderator Home 1
Tieske Gemelde inhoud: Post in onderwerp 'Wie heeft er een ruime cavia flat te koop?' Moderator Home 1
hannafel Wie heeft er een ruime cavia flat te koop? Hokken, kooien & toebehoren gevraagd 4
Mirella1975 De flat is klaar, nu nog cavia's... Huisvesting 12
Tidi Caviaflat bekleden en verven Huisvesting 7
boenbritt Cavia flat Huisvesting 2
3caafjes De kast! Huisvesting 35
3caafjes Diepe flat Huisvesting 6
3caafjes Schoonmaken flats Huisvesting 7
Jeanine1977 Cavia flat: kunstof bak voor bodem Huisvesting 6
Caafje1975 Verlichting in flat Huisvesting 8
Mmiek70 Flat van Galant Ikea Show je huisvesting 22
Berna De nieuwe flat en Bella Show je huisvesting 16
Diana v l Cavia flat voor de caafjes is klaar! Show je huisvesting 10
De brabander Mijn 2 zelfgemaakte flats Show je huisvesting 4
Cs ‘de Wetterpoarte’ VERKOCHT Te Koop: 2 verdiepingen flat Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 4
mandy1987 Huisje voor de dames Show je huisvesting 10
Lindanoot Handige ruifjes gezocht voor flat Huisvesting 8
Caviaflat wie oh wie zou er eentje voor mij kunnen maken!? Huisvesting 4
Hoe wonen jullie cavia's? 2017 Algemeen 13
Kim Cavia Trap flat Huisvesting 11
Kim Cavia Twijfel drinkflessen Huisvesting 7
Bodembedekking ervaringen Huisvesting 18
hop63 Cavia flat Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 7

Vergelijkbare onderwerpen