• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 16 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

Eurologist, Lysium en Chanca Piedra? Vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

LindaH1986

Beginnend
Lid
13 apr 2013
Reacties
6
2 weken geleden heb ik een van mijn cavia's moeten laten inslapen omdat er een blaassteen in zijn urinebuis terecht was gekomen. En morgen moet mijn andere cavia geopereerd worden aan een blaassteen, die zit in zijn blaas, dus hopelijk kan hij er uit gehaald worden.

Ik vraag me zo erg af hoe dat nu kan, zo snel achter elkaar? Ze krijgen Science Selective voer, elke dag groenvoer als paprika, tomaat, komkommer, wortel. Ze krijgen hooi van Vitakraft (bergweidehooi). Het kan natuurlijk zijn dat ze gevoelig ervoor zijn, maar ja, je vraagt je toch dingen af dan. Hoe kan ik het voorkomen.

Ik heb al veel informatie opgezocht op het forum. Als Yatho de operatie doorstaat wil ik hem preventief Eurologist gaan geven. Als dat ook maar iets kan voorkomen.
Ik lees ook dat veel mensen Lysium of Chanca Piedra gebruiken als er stenen in het spel zijn. Maar hoe weten jullie dat er stenen zijn? Zijn jullie dan eerst naar de dierenarts geweest voor een foto of weten jullie dat omdat de cavia piept bij het plassen of bloed plast?

Status
Niet open voor verdere reacties.