• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 16 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

Eurologist en Lysium geven

Henneke

Liefhebber
Lid
8 jun 2007
Reacties
59
Aantal Cavia's
2
Heeft iemand een goed idee hoe je eurologist en lysium geeft aan een cavia die het niet lust?

Mijn cavia Tim heeft een blaassteen. Sinds 5 weken krijgt hij eurologist en lysium en zijn klachten worden minder, urine wordt helderder. Dus ik wil er graag mee doorgaan. Omdat hij de pilletjes niet uit de hand eet los ik ze op in Spa Blauw, doe er wat vitamine C door om het lekker te maken en geef het met een spuitje. Dat ging een tijdje goed maar op een gegeven moment luste hij dat niet meer. Daarna deed ik op het puntje van het spuitje een druppel metacam, daar is hij verzot op. Dus dat ging er goed in. Inmiddels heeft hij geleerd om de metacam van het spuitje af te likken en stopt er dan mee. Dus ik moet het dwangvoeren. Ik vind dat zielig en doe dat liever niet.

Iemand nog een tip of een goed idee?