• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 16 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

Erg veel aankomen in gewicht?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egni

Beginnend
Lid
22 feb 2015
Reacties
5
Aantal Cavia's
2
Goedenavond,

Ik weeg mijn cavia's regelmatig (minimaal 1x per maand) maar ik zie bij Tuco (castraat van 1.5 jaar) dat hij enorm in gewicht is aangekomen, ik ben hem nu vaker gaan wegen en het gaat echt met een rap tempo.

Hij heeft wel een verleden met een abces (https://www.caviaforum.nl/community/threads/abces-door-castratie-en-blaasontsteking.257735/page-3) maar sinds dat hij ' genezen' lijkt komt hij dus wel aan in gewicht. Ik voel verder geen abces zoals ik dat eerst wel voelde. Zijn buik lijkt wel erg bol maar wel zacht.

Of komt hij nu gewoon aan omdat hij gecastreerd is en ' volwassen' is geworden?

Zijn gewicht:
10-4 (toen heb ik hem uit de opvang gehaald): 1190 gram
27-4: 1100 gram (toen was hij dus al geopereerd aan het abces)
31-5: 1155 gram (hier had hij wel antibiotica)
3-6: 1161 gram (hier had hij wel antibiotica)
17-7: 1277 gram (hier had hij wel antibiotica)
22-8: 1360 gram
10-9: 1368 gram
en vandaag (net gewogen) 1420 gram :eek:

Hij is groot, maar of dit normaal is? (het is een ch teddy)

Verder functioneert hij wel gewoon normaal en ja hij houd wel van eten... als ik zijn buikje aanraak piept hij ook niet, maar goed dat deed hij bij het abces ook niet.

Ik hoop dat iemand me kan helpen of gerust kan stellen,

Groetjes Inge

Status
Niet open voor verdere reacties.