Dwangvoedend beertje

Discussie in 'Gedrag en Verzorging' op www.caviaforum.nl gestart door Carolily, 19 jul 2012.

1. Carolily

Carolily Beginnend

Lid:
    1 jun 2012
    Pluimen:
    38
    Hallo,

mijn cavia Trixie, is een beertje van 3,5 j.
    Hij is altijd wel de 'zwakkere' geweest.
    We kochten hem van bij een dierenwinkel, die beweerden dat hij een meisje was bv.
    Later bleek ook dat hij aan het uidrogen was en we hem 'uitdrogend' hadden gekocht.
    Toen kreeg hij daarvoor spuitjes en was hij er terug bovenop.
    Dan was zijn toenmalige vriendin ook nog eens de dominante in de kooi.
    Hij at heel weinig, zij heel veel.
    Dus hij is eigenlijk altijd al een magere cavia geweest.
    Het hoogste gewicht dat hij ooit heeft gehaald, niet verschieten is zo'n 900 gram denk ik.
    Voor de rest is hij kerngezond!
    Tot voor kort werd hij veel te mager (525gr) en zijn we hem beginnen dwangvoederen, voor de rest was hij perfect in orde ( ben voor die bevestiging naar verschillende dierenartsen geweest voor de zekerheid)
    Sinds deze week niest hij ook nog eens enorm veel en is zijn neusje ontzettend vuil, ik maakte me pas heel veel zorgen toen zijn ademhaling piepend werd.
    Ik gokte dus op een longontsteking. Gisteren ben ik naar nog eens een andere dierenarts geweest, hij gaf hem direct een spuitje en neusdruppels en een antibiotica kuur mee want Trixieke heeft een 'kopvalling'!
    Ik was daar heeel hard over opgelucht omdat het helemaal niet super ernstig is, geef hem om de 2uur dwangvoeding, en zijn medicijnen.
    Sinds vandaag moeth ij niet meer van zijn dwangvoeding hebben; hij spuugt het uit.
    Als hij in zijn kooi zit eet hij wel witloof (terwijl hij dat vroeger niet graag at!).
    Daar net heb ik hem toch nog eens gevoed met moeite, en de helft spuugde hij weer uit.
    Hij vertikte te eten, begon te spartelen en werd heel wild.
    Ik zet hem terug in zijn kooi, en het eerste wath ij doet is minuten lang aan zijn tralies rechtstaan.
    Alsof hij wel eten vraagt?
    Ik raak er niet meer aan uit, heb hem toen weer een stuk witloof gegeven en dat at hij ook op.
    Wat betekent dit nu eigenlijk? Hij gaat steeds na zijn dwxangvoeding rechtstaan 'vragen naar iets'.
    Zijn er hier mensen die ongeveer hetzelfde meemaakten?
    Van dat beestje begrijp ik niets, maar toch is hij mijn allerliefste vriend.

2. Log in of registreer je om de geplaatste 7 reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Laden...
Gelijkwaardige Onderwerpen - Dwangvoedend beertje
  1. Freddie en Flip
    Reacties:
    2
    Bekeken:
    95
  2. carinescavias
    Reacties:
    30
    Bekeken:
    415