• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Duster's Big Surpise!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb heugelijk nieuws en vreemd nieuws. Ik schaam me er een beetje voor. Maar Duster heeft de waarheid nu boven tafel gebracht, dus.. here goes.

Ik heb Duster ooit gekocht in een dierenwinkel. Iets dat ik nu nooit meer zou doen, maar zij was mijn eerste caafje van de caafjes die ik nu heb. De dierenwinkel heeft haar destijds aan mij verkocht als US Teddy. Ze kwam ook van een fokster vandaan die alleen voor die dierenwinkel fokte en ik ben later nog naar ze teruggegaan met de vraag of de fokster contact met mij wilde opnemen zodat ik iets meer te weten kon komen over Dusters achtergrond. Dat is nooit gebeurd en eigenlijk had toen een belletje moeten gaan rinkelen maar ja.. Druk met andere dingen en er eigenlijk niet meer bij stilgestaan.

Tot ik een week of twee geleden op de website van een fokker van het forum iets las over het verschil tussen een US Teddy en een Rex. Toen gingen bij mij ineens alle alarmbellen rinkelen. Ik had namelijk altijd al wel gezien dat Dusters haar iets langer was dan dat van mijn andere Teddy's maar ik dacht dat daar gewoon wat verschil in kon zitten. En bovendien ben ik ook foto's van Teddy's op websites tegengekomen die qua vacht sprekend op mijn Duster lijken. Maar ik las dus ook dat als je een Rex met een Teddy kruist er alleen gladhaartjes (Rex- en Teddydragers) uitkomen. Dus.. de beebies spreken de waarheid.

Vannacht is Duster bevallen van een prachtige gladhaar vierling! Zoals gezegd, ik schaam me een beetje, want ik wil juist geen vage kruisingen maken en had ook gewoon niet moeten vertrouwen op die dierenwinkel. Maar goed, het is gebeurd en er is niets meer aan te doen. Het zijn hele leuke kleintjes en met trots stel ik ze aan jullie voor: de C-tjes!

Zeugje 1: choco-rood-wit, 104 gram: Caramel Crunch van Piepenstein (GERESERVEERD)

Zeugje 2: choco-creme-wit, 102 gram: Coconut Crumble van Piepenstein (GERESERVEERD)

Zeugje 3: choco-rood-wit, 109 gram: Chocolatechip Cookie van Piepenstein (GERESERVEERD)

Beertje: choco-creme-wit, 116 gram: Carrot Cupcake van Piepenstein (TE RESERVEREN)

Kopjes en kontjes:

Hilda

Gast
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

:Leonie:

VIP
Lid
15 aug 2011
Reacties
2.276
Aantal Cavia's
4

cheyenne

Ervaren
Lid
30 apr 2011
Reacties
137

Mirjam

VIP
Lid
17 aug 2005
Reacties
2.126

mamacavia

Zeer ervaren
Lid
7 mei 2011
Reacties
1.809

Sigrid

Gast

CS van de Mitemas

Gast

CS Kaya

Gast

Djeek

VIP
Lid
10 okt 2009
Reacties
1.199
Aantal Cavia's
6

Micka

Gast

ans

VIP
Lid
4 jan 2009
Reacties
1.660
Aantal Cavia's
3

Bensiam

Gast

Baby Bear

Gast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen