• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 16 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

Dame zoekt thuis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nanoe

Expert
Lid
15 jun 2011
Reacties
2.201
Website
Www.villananoe.nl
Aantal Cavia's
7
Mag ik jullie voorstellen.

GroteFoto-JO3Y3PER.jpg
Babbetje.

Helaas moet ik voor deze dame een nieuw thuis zoeken.
Babbetje is bij mij sinds zomer vorig jaar.
Ik heb haar samen met haar twee vriendinnen opgehaald bij mensen thuis, die niet meer voor ze wilden/konden zorgen.
De een wilde niet, de ander was allergisch.
Ze zaten met zn drieën in een meter kooi en voor drie van die grote dames was dat toch echt te klein.
Ze werden goed opgenomen in de groep en waren binnen een week heel mak en lieten zich zo aaien.

Maar nadat Babbetje drie maanden bij mij was, begon ze af te vallen en kale flanken te krijgen.
Ze is verschillende keren bij de dierenarts geweest.
Ze vermoeden dat het een hormonale kwestie is en het kan dus zijn dat haar haren weer terug komen.
Het afvallen komt zeer waarschijnlijk van het vele rennen en te weinig eten.
Ze heeft van de winter binnen gezeten en kwam toen goed aan.

Maar helaas is ze nu weer afgevallen.

Maar nu waarom ze dus helaas weg moet.
Ik kan haar niet binnen houden.
In de winter kan ze niet in buiten blijven of in de blokhut, dat is voor haar te koud.
Van de winter kon ze nog binnen staan, omdat ik nog bij mijn ouders woon, maar volgende winter woon ik met mijn vriend in ons eigen huis.
Er is dan wel plek voor een kooi, maar op die plek krijgt ze gewoon niet genoeg aandacht.
Daarnaast is gebleken dat het voor haar beter is als zij in een kooi zit, met wat minder ruimte, zodat ze niet al haar energie verspilt.

Deze dame is verder prima gezond, ze heeft dus alleen kaalachtige flanken en buik en ze beweegt te veel.

GroteFoto-XELC4G7R.jpg
Dit is hoe haar flanken en buik eruit zien...

Wie o wie kan deze dame een thuis geven!
Ik hoef niets voor haar te hebben, als ze maar goed terecht komt!

GroteFoto-JO3Y3PER.jpg GroteFoto-XELC4G7R.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.