• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community met alleen sponsor advertenties.

Dag lieve Hannelore 12/8/2012 - 2/9/2015

Status
Niet open voor verdere reacties.

NinaPluisje

Gevorderd
Lid
20 aug 2011
Reacties
323
Aantal Cavia's
4
Landen vlag
Zaterdag aan het eind van de ochtend ging je naar buiten, niks aan de hand. Aan het eind van de middag kwam je weer naar binnen en zag ik dat je je niet helemaal lekker voelde. Maar je at, dus ik maakte me geen zorgen. Toen we naar bed wilden gaan, zat je echter al een bolletje in elkaar gedoken en wilde niet eens je andijvie. Peterselie , gedroogd maisblad en kruidenhooi at je wel, dus uiteindelijk durfde ik om 4.30 uur naar bed toe te gaan.

De volgende ochtend zat je nog steeds op hetzelfde plekje, Je keuteltjes zagen er goed uit en je bleef, weliswaar mondjesmaat, peterselie en hooi knabbelen. Ik wist hoe je bent met dwangvoeren en dat ik er niks in krijg, als je dat niet wil. Dus ik liet het hier bij. Tot grote vreugde van Zwabber en Imke bleef ik maar peterselie aandragen en soms ook gedroogd maisblad. In de avond pakte je ook andijvie, als ik het voor je neus neerlegde.

Maandagochtend probeerde je te lopen, wat bijna niet lukte en zag ik hoe mager je geworden was. Ook was je rug en 1 flank helemaal kaal. Jemig, wat is dat nou? Peterselie wilde je niet meer en toen heb ik dwangvoeding gemaakt, geweekte brokjes met wortelhapje. Ik had geen spuit nodig. Je at van het lepeltje en trok die gewoon uit mijn handen. Ik heb het lepeltje wel met de spuit gevuld en wist dat je daardoor 15 ml binnen had! Zwabber en Imke ook weer blij, want die mochten de restjes opvreten. Een uur later kwam er wat leven in en liep je van het ene naar het andere huisje en knabbelde je op hooi. Tussendoor was je alleen maar diep in slaap. Inmiddels had je ook vieze oogjes, maar voor ik iets kon doen, kwam Imke eraan en die ging je poetsen. En vanaf dat moment deed ze dat zeker 1x per uur, wat je duidelijk kon zien, want je oogjes gingen snel vooruit. Toen ik 3 uur later weer wilde dwangvoeren, wilde je niet. Echt niet. Als ik er al wat inkreeg, zat je er heel lang op te malen of je werkte het naar buiten. Dan niet. Peterselie wilde je wel, net zoals witlof. En havermout, je vrat mijn hand er bijna bij op! En ineens zat je bij de voerbak! Keuteltjes bleven goed en je zat iets minder als een bolletje. Vlak voor het naar bed gaan weer hetzelfde verhaal met het dwangvoeren. Het binnenste van een rode paprika met de pitjes ging er wel grif in, net zoals weer andijvie. En wat havermout. Dus ik heb je een dikke knuffel gegeten en ben gaan slapen.

Vanmorgen zag je er een stuk beter uit. Toen ik met de gebruikelijke kreet de ochtendgroente aankondigde rende je bijna om er als eerste bij te zijn. En je at veel witlof. En havermout. En maisblad. Hooi bijna niet, dus wat just grass gepakt, maar dat was na 4 sprieten ook genoeg. Maar je poepjes waren goed, dus ik liet het weer. Wel weer een dikke pluk hooi bij je koppie, zodat je geen moeite hoefde te doen en dus ook regelmatig op een sprietje knabbelde. In de tuin weer peterselie gepakt en dat wilde je ook. Net zoals wat vers gras. Zwabber en Imke zag je elke dag dikker worden, want die moest ik ook van alles geven, zodat jij rustig kon eten. Na je flink volgegeten te hebben zag ik dat je wilde gaan slapen, maar ook steeds aan je linkervoorpootje likte. Ik kijken en een dikke teen met een klein wondje. Dat had je gisteren absoluut niet! Toen heb ik de dierenarts maar gebeld, want hier nog geen ervaring mee. Om 16.50 uur kon ik terecht.

Maar toen, vanaf je bunkerpartij in de ochtend at je niet meer. Nergens belangstelling meer voor, je oogjes werden weer slecht, ondanks de verwoede poetspogingen van Imke. Je lag een tijdje lekker languit te slapen, maar toen werd je weer een bolletje. Toen het tijd was om naar de dierenarts te gaan, kon ik je zo pakken. Vanmorgen en gisteren gilde je de hele tent bij elkaar en probeerde je weg te komen. Nu geen enkel protest. Zoals ik je in de reismand zette, bleef je ook zitten. Oei, ik had zulke goede hoop, maar die vervloog meteen. Bij de dierenarts aangekomen werd je gewogen, nog maar 890 gram. Dat was wel heel veel minder, bijna 200 gram. Hij ging voelen en liet een dikke bult in je buik zien. SAmen met je kale plekken wist ik genoeg. Weer die eierstokken, weer niet meer te redden. Dus meteen euthanasie laten plegen. Je gaf geen kick, toen de dierenarts je prikte en binnen een paar seconden was je al weg. Ik had me voorbereid op gillen, verzet en misschien wel bij moeten prikken. Dat was bij jou niet nodig. 10 Seconden na het toedienen werd je dood verklaard.

En ik ben nu zo (onredelijk) boos. Dat dit weer moest gebeuren. De 2e cavia in minder dan 3 maanden tijd, de vierde in iets meer dan een jaar. Waarom? Wat doe ik verkeerd dat ze bij mij zo j0ng overlijden? Alleen Imke heeft de 4 jaar gehaald (en hopelijk nog meer erbij), maar de rest was net 3 of zelfs jonger. Wil ik nog wel cavia's als het zo moet? De kinderen willen niet zonder en ik eigenlijk ook niet. Dan maar langzaam over op mannetjes? Ik zei dat tegen de dierenarts en die beaamde dat hormonale problemen bij mannetjes veel kleiner zijn. En hij bood aan, dat als we er toch weer eentje bij wilden, we een van zijn beestjes mogen hebben. Dat zal wel gaan gebeuren. Ik wil dan wel een gecastreerd beertje. Maar nu nog niet. Nu eerst dit een plekje geven. Jij ligt al op een mooi plekje in de tuin, naast Frits en Lotje. Maar de bak is weer een stuk leger. En het klopt niet.

Dag lieve Hannelore, ik kon je gedrag soms niet uitstaan, maar je was wel heel speciaal voor me. We zullen je intens missen. Doe je de rest daarboven de groeten van ons?

11752468_941309815907931_1949349028841879080_n.jpg

Hannelore staat rechtop met haar prachtige buik, de jurk van de nivea-reclame volgens mijn zoon van 8 :). Naast Hannelore staan Lotje en Puck. Ook zij worden nog steeds gemist.
11949322_941309855907927_1435960411948199645_n.jpg

Animal-Lover

Ervaren
Lid
8 jul 2011
Reacties
247
Aantal Cavia's
1
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

Hilda

Gast

Fabienne2

VIP
Lid
31 jan 2005
Reacties
7.474

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
9.017
Aantal Cavia's
2+

NinaPluisje

Gevorderd
Lid
20 aug 2011
Reacties
323
Aantal Cavia's
4
Landen vlag

Kaylie

VIP
Lid
18 jan 2013
Reacties
2.253
Aantal Cavia's
0
Landen vlag

Hoka Hey

Ervaren
Lid
17 sep 2013
Reacties
408
Landen vlag

marianne186

Zeer ervaren
Lid
13 feb 2014
Reacties
386
Aantal Cavia's
3
Landen vlag

lisasam

Ervaren
Lid
4 aug 2011
Reacties
216
Aantal Cavia's
7
Landen vlag

Spruitje

Dag lieve Punkie het ga je goed jongen, bedankt.
Lid
4 jan 2011
Reacties
478
Aantal Cavia's
12
Landen vlag

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
9.017
Aantal Cavia's
2+

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
TS Titel Forum Reacties Datum
Marja Twee lieve beertjes Knuffelcavia's aangeboden 0
Jillian Mijn lieve schat is vanavond over de regenboogbrug gegaan. Regenboogbrug 15
josboss1995 VERKOCHT Lieve, mooie teddy zoekt een vrouwtje Castraat aangeboden 2
Charlotte2906 Dag lieve Millee Regenboogbrug 8
Fenna.Broek Dag lieve snoop je bent weer herenigd met cook Regenboogbrug 8
xsophieejxx Dag lieve Balou Regenboogbrug 20
Anna 1973 Dag lieve Zazoe Regenboogbrug 32
Wiets VERKOCHT Twee lieve zeugjes Zoetermeer, Zuid Holland Knuffelcavia's aangeboden 4
Kiek Aangeboden: 2 lieve beertjes Knuffelcavia's aangeboden 8
MarliesdR VERKOCHT 2 lieve cavia beertjes zoeken een nieuw huis Knuffelcavia's aangeboden 1
Pandabeer Dag lieve Max Regenboogbrug 9
SweetCiri Dag lieve Willow🌟🌈 Regenboogbrug 15
PDSKS Dag lieve Knuttie Regenboogbrug 28
MartijnvanOord Rust zacht lieve Binkie Regenboogbrug 12
MartijnvanOord Rust zacht lieve Bounty Regenboogbrug 15
PDSKS Dag lieve Jayda Regenboogbrug 18
kimkb Lieve Ytje, we zullen je missen Regenboogbrug 11
rewena Rust zacht lieve Iggie Regenboogbrug 39
Cs Buiksloterham GEVONDEN Ervaren en lieve CH Teddy beer in Agouti Fokberen gevraagd 1
Bumblebee Onze lieve cavia's Foto en Filmpjes 10
PDSKS Dag lieve Droppemans Regenboogbrug 26
Laurajimlex Rust zacht lieve Lex Regenboogbrug 11
RutSha Dag lieve Buffy Regenboogbrug 13
PDSKS Dag lieve Elli Regenboogbrug 17
RutSha Dag lieve lieve Teddy Regenboogbrug 26
Puk-Dikke Dag lieve Dikke Regenboogbrug 19
PDSKS Dag lieve Spencer Regenboogbrug 20
Khaleesi Dag lieve Bliksem⚡ Regenboogbrug 19
Caafje123 Dag lieve Donna Regenboogbrug 12
Cavia4ever Lieve Vlekkie, bedankt voor alles... (1-9-2012 t/m 30-11-2018) Regenboogbrug 13
LauraMetDeCaafkes Dag lieve Milly... Regenboogbrug 8
LauraMetDeCaafkes Mijn lieve caafkes Foto en Filmpjes 12
Maaike28 Gedrag van mijn lieve cavia Bobby Gedrag en Verzorging 10
Charlotte2906 Dag lieve Pip Regenboogbrug 7
RutSha Dag lieve Jaily Regenboogbrug 9
Cavia4ever Vaarwel lieve Witje (1-9-2014 t/m 19-09-2017) Regenboogbrug 18
Cs chinlon Dag lieve Diva (juli 2014 29-01-2019) Regenboogbrug 11
Mrrkm Lieve Zazu Regenboogbrug 8
Leetje65 Dag lieve Triple Regenboogbrug 7
PDSKS Dag lieve Alex Regenboogbrug 14
Ehm94 Hallo lieve caafjesliefhebbers Voorstellen 3
Melliebellie1985 Hallo lieve cavialiefhebbers Voorstellen 12
Marylou Marylou.....met 2 lieve cavia's Voorstellen 21
Khydra Dag lieve Furry Glenn Regenboogbrug 11
Cavia-baasje Dag lieve Wiplala Regenboogbrug 17
Cs chinlon Dag lieve Twister Regenboogbrug 18
Sam&Saar Maatje gezocht (zeugje) voor mijn lieve mannetje - omgeving Zuid-Limburg Knuffelcavia's gevraagd 6
Leetje65 Dag lieve Kara Regenboogbrug 14
Amarissa Lieve Bently.. Regenboogbrug 16
Popcorn Nieuw baasje gezocht voor twee lieve beertjes (incl. ruime huisvesting) Knuffelcavia's aangeboden 5

Vergelijkbare onderwerpen