• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 17 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

Dag lief Pluisje

Status
Niet open voor verdere reacties.

NinaPluisje

Gevorderd
Lid
20 aug 2011
Reacties
323
Aantal Cavia's
4
Al een hele tijd niet meer aanwezig geweest vanwege drukte en omdat het hier zo lekker ging met de beestjes. Ik heb zo genoten van mijn 3 mormeltjes. Tussendoor een keertje voor mijt moeten laten behandelen, maar dat was het. Tot vorige week donderdag.

Van het ene op het andere moment kon Pluisje niet meer eten. De kenmerken waren precies hetzelfde als bij haar zusje Nina augustus vorig jaar (zie hier). En toen ik in haar bekje keek, zag ik idd weer de typische scheve tandjes. Die had ik na de dood van Nina al veel vaker gezien, maar elke keer weer knaagde ze toch weer recht. Maar deze keer dus niet. Ik ben meteen begonnen met dwangvoeren en dat vond ze heerlijk. Ze trok de spuit bijna uit mijn hand. Ik ontdekte ook dat ze vers gras goed kon eten, dus dat ook maar dagelijks gehaald. Tot grote vreugde van alledrie trouwens.

Maar ondanks alle pogingen zag ik haar slechter en slechter worden. Ze wilde ook steeds minder dwangvoer en viel in een moordend tempo af (bijna 200 gram in minder dan een week). Dus vanmorgen de dierenarts maar gebeld en die kende het verhaal nog en hij had meteen in de gaten dat Pluisje hetzelfde had. Vanmiddag om iets na 16 uur is Pluisje weer naar haar zusje gegaan. Met veel stampij, dat wel. Toen ze eenmaal ingeslapen was, onderzocht de dierenarts haar buikje nog even (vanwege plotselinge kale plekken aan de zijkant) en toen ontdekte hij 2 grote tumoren, die ik dus zelf echt nog nooit gevoeld had. Volgens hem waren het niertumoren, gezien de locatie en de vorm. Dus dit was voor Pluisje de beste optie. Maar oh, wat missen we haar nu al.

Dag lief Pluisje, veel plezier met je zusje. Je wordt straks naast haar in de tuin begraven, zodat je dicht bij ons blijft. We zullen je nooit vergeten.:(

Status
Niet open voor verdere reacties.