• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

cysten eierstokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Inge's Galerie

Professioneel
Lid
5 sep 2005
Reacties
361
Website
ingesgalerie.blogspot.nl
Aantal Cavia's
3
Pas heb ik een berichtje achtergelaten over het kaal worden van mijn 4 jaar oude cavia Seven. Het probleem is cysten op de eierstokken.
Als het haar gaat uitvallen krijgt ze hormonen ingespoten om de vacht terug te krijgen en om de groei van de cysten af te remmen. Het zijn 2 spuitjes met 10 dagen ertussen. Dit is een expiriment. Mijn vraag is of iemand met het hormoonprikken ervaring heeft of met opereren. Volgens mijn dierenarts is het beestje te oud om haar dit aan te doen en zolang ze geen pijn heeft proberen we het met hormonen. Op het moment gaat het prima ze is levendig en haar vacht glimt als een spiegel maar de cysten zijn allebei zo groot als een ei dus het is net of ze zwanger is. Kan iemand mij advies geven? Ik ben namelijk bang dat het eens mis gaat. :(

Groeten van Inge en haar pluisjes Seven Sqeek Fluf en Flip

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
9.010
Aantal Cavia's
2+
Neem even contact op met Dees, eigenaresse van caviarusthuis Knoevel, waarschijnlijk heeft zij er wel ervaring mee (gehad).

Inge's Galerie

Professioneel
Lid
5 sep 2005
Reacties
361
Website
ingesgalerie.blogspot.nl
Aantal Cavia's
3
Bedankt voor de tip Ronald. Ben benieuwd of er meer mensen zijn die met dit hormonen prikken zijn begonnen. Het is trouwens een vervelend prikje in de bilspier maar het werkt. Ik ga met lood in de schoenen naar de dierenarts. Gelukkig nog maar 4 prikjes in anderhalf jaar achter de rug....maar goed je hoort nog hoe het verder gaat. :du

Inge

Inge's Galerie

Professioneel
Lid
5 sep 2005
Reacties
361
Website
ingesgalerie.blogspot.nl
Aantal Cavia's
3
Bedankt Ronald!!

Op jou advies heb ik Dees van rusthuis Knoevel een mailtje gestuurd en ik kreeg net bericht binnen dat ook cavia's bij haar ingespoten worden met een gevriesdroogd hormoon Choralon. Ook opereren van wat oudere cavia's is mogelijk maar het is een nare operatie dus we kijken dit nog even aan. Ben nu extra blij dat ik me heb aangemeld hier...kan nu verder met dit probleem. Bedankt!!

Groetjes van Inge icon_supe:

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
9.010
Aantal Cavia's
2+
Weer wat wijzer geworden, Inge. Hopelijk maak je voor je caaf de juiste keuze, zodat ze zo min mogelijk pijn heeft!

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
9.010
Aantal Cavia's
2+
Hallo @Inge's Galerie,

We hebben de status van dit topic veranderd naar gesloten omdat het al meer dan een jaar oud is. Voel je vrij een nieuwe topic over dit onderwerp te starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen