• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community met alleen sponsor advertenties.

Chip loopt mank ... naar de DA of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moes

Gast
Pfff, moet ik weer een topic openen in dit deel van het forum hier! Gebeurd me iets te vaak de laatste tijd ...

Maar goed ... Chip, m'n castraat, loopt vandaag zo van het één op het ander ineens mank. Z'n rechter voorpootje gebruikt hij niet echt meer. Het pootje/voetzooltje is niet dik en gewoon mooi roze en als ik aan het pootje zit kan ik het ook gewoon bewegen zonder dat hij aangeeft pijn te hebben. Toen ik z'n andere (goede) pootje bewoog om te qua gevoel te vergelijken, kon hij ook gewoon op het pootje staan wat hij niet gebruikt als hij loopt. Wederom geen teken van pijn of iets dergelijks.

Nou had ik al even gezocht hier en kwam een paar vergelijkbare gevalletjes tegen (vaak een verrekte spier/pees oid) alleen bij deze cavia's deed het een beetje pijn als je er aan zat. Bij Chip lijkt dat dus niet het geval ... daarom is mijn vraag eigenlijk of ik nog naar de dierenarts zal gaan? Het enige wat de vergelijkbare gevallen meekregen bij de DA was pijnstilling en het advies om zo min mogelijk beweging. Aangezien Chip geen pijn lijkt te hebben is een DA bezoek misschien een beetje overbodig? Als ik er gewoon voor zorg dat het eten en drinken allemaal dicht bij elkaar staat zodat hij zo min mogelijk hoeft te bewegen gaat het door de rust misschien vanzelf wel over?

Wat denken jullie?

Manièra

Zeer ervaren
Lid
7 jan 2007
Reacties
74
Aantal Cavia's
5
Landen vlag
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

Moes

Gast

DebbieM

Beginnend
Lid
3 okt 2012
Reacties
16

Moes

Gast

miriampje

VIP
Lid
19 mrt 2011
Reacties
2.328
Aantal Cavia's
4

DebbieM

Beginnend
Lid
3 okt 2012
Reacties
16

Mayana

Gast

Moes

Gast

Mayana

Gast

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
9.052
Land
Netherlands
Aantal Cavia's
2+

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
19
Bekeken
662
  • Gesloten
  • Artikel
Reacties
15
Bekeken