Cavia verkeerd voer gegeven! - Kan dit kwaad????

Discussie in 'Voeding' op www.caviaforum.nl gestart door Mariëlle_cavia, 18 mrt 2017.

1. Mariëlle_cavia

Mariëlle_cavia Beginnend

Lid:
    17 dec 2016
    Pluimen:
    2
    Beste allemaal!

Wij hebben al 10 jaar lang cavia's thuis - en nooit is er wat mis gegaan qua voer tot de afgelopen 2 weken...
    Wij geven onze cavia's altijd Cavia Select met extra vitamine C. Echter heeft mijn vader dus per ongeluk de laatste keer Mouse/Rat select gekocht... met extra dierlijk eiwit. :oops::oops:

Ik heb op het moment 4 cavia's, waarvan 2 jonkies van 3 maanden oud (Tom en Jerry). Zij krijgen elke dag nog een extra vitamine tablet dus over hun maak ik mij niet zoveel zorgen qua vitamine C. Echter mijn andere twee cavia's van 2 jaar oud (Rocky en Rambo) hebben niet aangeleerd om vitamine tabletten te eten, en zij vertikken dit dus ook om te doen. Normaal maak ik mij daar niet zo druk om, maar zij hebben deze voeding (zonder extra vitamine C) dus ongeveer 2 weken gehad voordat wij dit opmerkten. Kan dit kwaad???

En hoe schadelijk is het voor cavia's om 'extra dierlijk eiwit" naar binnen te krijgen? Helemaal als ze nog vrij jong zijn....??
    Ik kan hier verder vrij weinig over vinden, hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!

Liefs,
    Mariëlle

2. Log in of registreer je om de geplaatste 13 reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Laden...

Sociale Media