Cavia met suikerziekte

Discussie in 'Ziekten' op www.caviaforum.nl gestart door Laura_x_, 22 jul 2012.

1. Laura_x_

Laura_x_ Ervaren

Lid:
    28 apr 2012
    Pluimen:
    220
    Sinds een aantal dagen valt het op dat één van mijn zeugjes, Muffin, niet goed in haar vel zit.
    Muffin is geboren op 28-01-2010 en is afkomstig uit een dierenwinkel.

Ze heeft een opgezette vacht, drinkt ontzettend veel, plast veel (helemaal nat aan de onderkant ook), is sterk vermagerd (wel eten, maar wel vermageren).
    Ze zit nu wel buiten met de groep. Het leek ons beter om haar niet alleen binnen te laten. Ze eet wel gewoon hooi en brokjes, daarin is niks veranderd.

Nu heb ik een vermoeden gehad dat het suikerziekte zou kunnen zijn. Vroeger hadden we een hamster met suikerziekte, dus ik herken de symptomen (veel drinken/veel plassen wel).

Informatie gezocht op degrotecavia.nl en tja, de symtomen komen erg overeen.
    We gaan morgenavond langs de dierenarts en kijken wat we verder gaan doen.

Nu is mijn vraag. Er zullen hier vast wel mensen zijn die een cavia met suikerziekte hebben. Op de grote cavia stond iets over een injectie die je de rest van het leven van je cavia moet geven? Het voer moet ook aangepast worden. Zou iemand mij hier meer informatie over kunnen geven? Dus een 'ervaring uit eigen hand'?

2. Log in of registreer je om de geplaatste 13 reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Laden...
Gelijkwaardige Onderwerpen - Cavia suikerziekte
  1. Irlijn
    Reacties:
    5
    Bekeken:
    81
  2. missiejplas
    Reacties:
    6
    Bekeken:
    127