Cavia Home Mara stopt met fokken.

CaviaHomeMara

Zeer ervaren
Lid
24 jun 2010
Reacties
1.291
Aantal Cavia's
18
Vandaag is mijn laatste beertje van 1 van mijn laatste nestjes verhuisd naar zijn nieuwe baasje.
Toch een beetje een dubbel gevoel nu.

Na ruim 8 jaar veel plezier te hebben beleefd aan mijn hobby als caviafokster ga ik voorlopig stoppen met het fokken van cavia's.
Ik twijfelde afgelopen jaar al heel erg. Dat is ook de reden dat er hier afgelopen jaar maar 4 nestjes zijn geweest. Helaas zijn er 2 van de 4 moedertjes net na de geboorte van hun jongen overleden.
Toen was voor mij eigenlijk de maat vol....waarom fokken als het zo mis kan gaan?.....waarom doorgaan als ik er geen plezier meer aan beleef op deze manier?

Ook het 'gedoe' met potentiële nieuwe baasjes voor de jonkies begon me tegen te staan. Natuurlijk niet alle nieuwe baasjes....er zitten heel veel lieve bij.....maar het 'eisenpakket' van sommige mensen en dan het liefst ook nu meteen....of dat je een babycaviafabriek in je achtertuin hebt staan.

Nu ga ik lekker genieten van het groepje dat over is. Ze variëren in de leeftijd van 8 maanden tot bijna 6 jaar, dus voorlopig heb ik nog zat caafjes om te knuffelen.

En nee.....er komen geen caafjes te koop. Alles wat er nu zit blijft lekker zitten.