Cavia blijft vermageren

Terry

Beginnend
Lid
18 nov 2011
Reacties
0
Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op het forum en zou nu graag jullie advies willen vragen.

Sinds eind april is deze cavia in mijn bezit. Het is een skinny cavia van 6 maanden oud. In het begin ging alles goed met haar maar vorige week begon zij ineens te vermageren. Na wat zoeken op internet kwam ik tot de conclusie dat ik het best zo snel mogelijk naar een dierenarts kon gaan. Dit heb ik afgelopen donderdag gedaan. Daar konden ze weinig vinden behalve een ondertemperatuur van 36. Ik heb toen advies over het voer gekregen en wat dwangvoer meegekregen. Het dwangvoer at ze vanzelf al lekker op dus dat heb ik haar meerdere keren per dag gegeven. Verder krijgt ze onbeperkt brokjes van Science Selective, wortel/witlof/paprika/tomaat en onbeperkt hooi. Helaas bleef ze vermageren en kreeg ze maandagavond ook last van diarree. Dinsdag ben ik weer naar de dierenarts gegaan. Daar konden ze wederom alleen vinden dat haar temperatuur nu nog maar 34 was. Ze hebben haar (ondanks de minimale kans op wormen) ontwormingsmiddel gegeven en een antibiotica. Verder wist mijn dierenarts niet zo goed wat hij er mee aan moest. Gisteravond heeft ze een tijdje bij me gezeten. Ze kruipt dan helemaal weg in mijn trui omdat het lekker warm is. Toen ik haar terug in de kooi wilde zetten was ze zo verzwakt dat ze niet meer op dr voorpootjes kon staan. Ik heb haar toen snel met een spuitje water en dwangvoer gegeven en hiervan knapte ze gelukkig weer op.

Ze eet dus veel en goed, ik heb haar een aantal keer zien plassen, tot maandagavond waren haar keutels ook goed en genoeg. Ze is levendig en actief maar ze blijft maar vermageren. Aangezien mijn dierenarts het ook niet goed weet zit ik een beetje met mijn handen in het haar.

Ze staat trouwens in een kooi in de huiskamer, van de grond af met nu een handdoek over de helft van de kooi om eventuele kou tegen te houden. Ze zit samen met een andere skinny waar ze lekker tegenaan kruipt. In het huisje stop ik altijd een flinke dot hooi zodat ze daarin kan kruipen.

Wellicht zit hier iemand die dit herkend en mij advies kan geven over wat ik verder kan doen.