• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community met alleen sponsor advertenties.

Cavia bijt opeens, voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartineLok

Gast
Hallo allemaal,

We hebben sinds november 2 lieve cavia's, 2 broertjes (geboren op 20 oktober 2019). Pluk en Otje.

Nu was Otje eerder best gemakkelijk met optillen, maar sinds 2 weken niet meer. Hij rent weg en probeert echt te bijten en heeft ook al twee keer echt gebeten. Hij ziet er sindsdien ook best boosaardig uit ipv lief zoals eerder. Ik durf 'm eigenlijk met blote handen al niet meer op te tillen. Aaien laat hij wel toe en hij eet ook uit de hand enzo. Tegen zijn broer is Otje vriendelijk.

Ik heb niet de indruk dat hij pijn heeft, maar bel straks ook voor de zekerheid de dierenarts.

Nu is het hok waarin ze zitten eigenlijk wat aan de kleine kant geworden. Ze krijgen binnenkort een groter hok. Kan het zijn dat dat hem geïrriteerd maakt?

En de dierenarts heeft een poosje geleden gezegd dat we ze teveel groente en brokjes geven. Ze moeten vooral hooi eten. We geven ze dus wat minder groente en brokjes. 'S ochtends krijgen ze een laagje brokjes en 's avonds. Ze krijgen ongeveer 3x per dag groente, maar niet meer zoveel als eerder. Voor de rest hooi. Dat is echter al ingezet voordat hij zo boosaardig werd, dus denk zelf dat dat niet uitmaakt. Vanochtend heb ik hem ook eerst groente laten eten voordat ik hem op ging tillen, maar alsnog beet hij hard.

Wat kan er zijn? Hebben jullie tips? Nu zijn we zelf ook wat bang geworden en ben ik al in de weer met handschoenen en handdoeken. Dat lijkt me ook niet goed.

Groet,

Martine

Khydra

Gast
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

MartineLok

Gast

Mira11

Gevorderd
Lid
3 feb 2020
Reacties
221
Landen vlag

MartijnvanOord

Ervaren
Lid
2 apr 2018
Reacties
906
Aantal Cavia's
6
Landen vlag

Anna 1973

VIP
Lid
24 aug 2018
Reacties
2.102
Aantal Cavia's
2
Landen vlag

MartineLok

Gast

MartineLok

Gast

MartijnvanOord

Ervaren
Lid
2 apr 2018
Reacties
906
Aantal Cavia's
6
Landen vlag

MartineLok

Gast

NCF News Bot

Moderator
Lid
25 okt 2019
Reacties
5

Status
Niet open voor verdere reacties.