Cavia bij da na verslikken

Discussie in 'Algemeen' op www.caviaforum.nl gestart door Silvia67, 21 apr 2017 om 00:29.

1. Silvia67

Silvia67 Liefhebber

Lid:
    5 jan 2014
    Pluimen:
    97
    Aantal Cavia's:
    5
    Ons caviadametje Fleur zit nu in een zuurstoftentje bij de da. Ik hoorde vanavond gekuch (standaard kuch kuch bij verslikken), maar dat bleef aanhouden. Toen ik ging kijken welke caaf er zo kuchte en of het wel goed ging, zag ik dat ze geen zuurstof leek te krijgen. Ik heb haar uit de kooi gehaalde en hoorde en zag haar zo'n beetje stikken. Een reutelend geluid alsof ze door een rietje door haar neus aan het ademen was. Ik schrok me wild. Heb zachtjes op haar neus geblazen omdat het leek dat haar neus dicht zat. Ze raakte in paniek en haar bekje ging open om zuurstof. Ik heb neusspray in haar neusgaten gedaan en geblazen. Vervolgens kwam er allemaal snot uit haar neus. Ze zat pompend adem te halen. Vervolgens da gebeld en heen gereden. Deze heeft wat slijm uit bekkie en neus gehaald, dexamethason prik gegeven en prikkels zodat ze zou niezen of hoesten. Maar niets. Hij adviseerde om haar vannacht in de zuurstoftent te laten zodat ze in elk geval genoeg binnen krijgt. Dan wachten tot de dexamethason wat gaat doen.

Nu zit ik samen met mijn vriend weer op de bank totaal in schok. Afgelopen maanden zijn we 2 caafjes verloren (moeder en dochter) met genetisch hartfalen. De schrik zit er hier flink in. Ik ben er misselijk van.

Iemand ervaring met verslikken (denken we) en een soort van stikken? Ik begrijp er niets van! Het is een jong caafje van begin dit jaar, een olijke vrolijke hummel.
    Hoe nu verder? Komt dit goed?

2. Log in of registreer je om de geplaatste 9 reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Laden...
Gelijkwaardige Onderwerpen - Cavia verslikken
  1. Ronald
    Reacties:
    1
    Bekeken:
    68
  2. RnD
    Reacties:
    5
    Bekeken:
    117