• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 16 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

Castraat brengt alleen maar meer ruzie en gedoe, wat nu?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cherish89

Ervaren
Lid
7 okt 2011
Reacties
306
Aantal Cavia's
4
Sinds eind februari heb ik een castraat (Babbel) bij mijn twee zeugjes gezet omdat ze twee dames vaak ruzie hadden. Helaas is het zo dat sinds een dag of twee a drie de sfeer zeer verslechterd is. Babbel zit constant (maar dan ook constant, zelfs wanneer er groenten aanwezig zijn gaat meneer door..) achter Muis aan en probeert haar te berijden. Dat hij dit in het begin probeert, en dan af en toe, dat snap ik.. Maar hij is nu meer dan twee maanden bij de dames, en hij doet het constant. Muis krijgt geen rust meer, en is heel de dag aan het gillen (niet piepen, maar echt gillen..). Muis heeft al gesproeid, gebeten, geschopt, maar het mag allemaal niet baten. Ze wordt overal weggejaagd en is heel de dag aan het rennen en gillen. Het enige moment dat Muis rust krijgt is wanneer Babbel slaapt, en dit bedoel ik letterlijk. Wanneer Muis op een gegeven moment in een huisje blijft zitten en weigert zich weg te laten jagen (door middel van bijten bijvoorbeeld) blijft Babbel net zo lang wachten tot ze er weer uit komt. Een dag was wel vol te houden, maar ik kan er nu gewoon niet meer tegen, het is duidelijk dat Muis absoluut geen rust krijgt.
Ook Baloe wordt veelvuldig gedekt, maar zij lijkt dit fijn te vinden. Zij loopt zelfs achter Babbel aan en likt veelvuldig zijn.. Euhm.. Zaakje.. :icon_rolleyes:
Verder valt het mij op dat zowel Babbel als Baloe veelvuldig Muis bijten en wegjagen. Baloe is ongeveer anderhalve week flink ziek geweest en sinds een paar dagen weer actief. Toen zij ziek was, was er nog niets aan de hand, nu ineens dit.. Ze breken de tent af.

Nu ik dit type is het weer één en al gillen en rennen, dit duurt nu al dus ongeveer drie dagen en ik vraag mij af of dit normaal is. Het is zo verschrikkelijk zielig om het te zien en het te horen.. Ik had juist gehoopt dat een castraat meer rust zou brengen, maar de situatie is alleen maar fiks verergerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.