Bunny Cavia Droom voer ervaring

Discussie in 'Voeding' op www.caviaforum.nl gestart door Patricia1984, 16 jul 2012.

1. Patricia1984

Patricia1984 Liefhebber

Lid:
    15 feb 2011
    Pluimen:
    20
    Website:
    Aantal Cavia's:
    2
    Ik zou graag jullie mening horen over dit voer:

Bunny Cavia Droom basis/kruiden
    Ook wel bekend als Meerschweinchen Traum...

Mijn vorige cavia's waren allebei blaaspatienten, via het forum kreeg ik als tip om Cavia Droom te gaan gebruiken. Helaas heeft het niks meer uitgemaakt.
    Ze vonden het wel erg lekker!
    Om blaasproblemen bij mijn nieuwe cavia's "te voorkomen" wil ik weer Cavia Droom gebruiken in combi met Supreme Science Selective (wat ze nu krijgen).
    Maar vraag mij af of het wel écht goed voer is...

Samenstelling:
    teelt van permament groenland*, havervlieszemelen, zonnenbloemenextractieschroot, lijnzaadextractieschroot, hele maisplant, wortelpulp, koolzaadextractieschroot, bierbostel, biergist, amaranth, quinoa, Aroniabestrester, Macawortel

*Timothee, beemdlangbloem, grote vossestaart, Duits raaigras, roodzwenkgras, veldbeemdgras, kropaar, witbol, eenjarig beemdgras, wit-nevelgras, reukgras, tarwegras, turfgras, rietgras, witte klaver, rode klaver, paardebloem, duizendblad, smalle weegbree, karwij, fluitenkruid, moerasspirea, gewone hoornbloem, walstro, tijmereprijs, heggenwicke, gewone smeerwortel, akkerdistel, hondsdraf, madeliefje, gewone erenprijs, vrouwenmantel, grote bevernel, smalle wikke, knolsteenbreek, voorjaarsganzerik, akkerereprijs, vroegeling, vertakte leeuwentand, rood struisgras, gulden sleutelbloem, kleine klaver

Toegevoegde stoffen per kg:
    vit. A 10.000 IE, vit. D3 700 IE, vit. E als alpha-tocopherolacetaat 60mg, vit. C als ascorbylmonofosfaat, calcium-natrium-zout 600mg, koper als koper(II)-sulfaat-pentahydraat 10mg, jodium als calciumjodaat-hexahydraat 0,9mg, ijzer als ijzer(II)-sulfaat monohydraat 50mg, zink als zinkoxide 60mg, mangaan als mangaan(II)-oxide 40mg, kobalt als basisch kobalt(II)-carbonaat, monohydraat 0,4mg, selenium als natriumseleniet 0,18mg

Analyse:
    • ruwe proteine 13 %
    • ruwe olie en ruw vet 2,5 %
    • ruwe vezels 21 %
    • zetmeel 6 %
    • ruwe as 8,5 %
    • calcium 0,6 %
    • fosfor 0,4 %

2. Log in of registreer je om de geplaatste 7 reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Laden...
Gelijkwaardige Onderwerpen - Bunny Cavia Droom
  1. mandy1987
    Reacties:
    5
    Bekeken:
    90
  2. liefsette
    Reacties:
    8
    Bekeken:
    189