• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 17 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

Bumblefoot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelien Olaerts

Beginnend
Lid
24 okt 2017
Reacties
0
Aantal Cavia's
2
Hoi hoi,

Even een probleempje dat ik met jullie wil delen. Ik heb een US Teddy beertje van bijna 3 jaar oud. En suggelt nu ongeveer al een maand met bumblefoot.. Ik ben toen reeds een heel intensieve behandeling gestart: elke dag insmeren met Fucidin zalf en pootje inwindelen. Ook al mee naar de dierenarts geweest. Het was 2 dagen geleden beter maar ik smeerde de zalf van knoevelshop.nl erop en het werd precies erger..

Dierenarts stelt nu voor om hem even onder narcose te doen om heel de wonde schoon te maken, want er hangt ook wat eelt en dood weefsel rond precies. Weet niet goed wat ik moet doen aangezien er een groot risico is onder narcose. Verder eet ie wel goed en lijkt er weinig last van te hebben. Maar de poot wordt precies gewoon erger, en ook bovenaan, niet enkel het voetzooltje..
Op de foto kan je het pootje zien, wel pas het korstje ervanaf geprutst en ingesmeerd.. dus ziet er nog erger uit

Iemand die hier raad mee weet?
Dankje!

23667355_10214069409954359_292178916_n.jpeg

Status
Niet open voor verdere reacties.