Bodembedekking vraagje

Monique010

Beginnend
Lid
11 apr 2019
Bericht
41
Reacties
9
Hallo mede-leden,

Ondanks ik gisteren pas lid ben geworden, wil ik graag wel meteen een vraag met jullie delen.

Wij hebben sinds vier weken 2 zeugjes van ongeveer 5 maanden nu in huis.
Wij gebruiken tot op heden hennepvezel als ondergrond in de leefomgeving van de cavia's. Maar omdat wij, mijn man zoontje en ik, eigenlijk sinds ze in huis zijn al verkoudheidsverschijnselen ervaren, hebben wij erg de indruk dat we niet tegen het hennepvezel kunnen.
Verder niesen e cavia's ook met enige regelmaat, en zeker als de leefomgeving net is verschoond.

Wij hebben gisteren grote badhanddoeken gekocht om dat bij de volgende verschoning als als vervanging van het hennepvezel neer te leggen.
En dan puur één handdoek erin en gewoon hooi neerleggen waar ze in en tussen kunnen graven, wat ze erg fijn vinden.

Maar ik was net s op oa zooplus aan het rondkijken en zag deze variant van vetbed staan Producten zoeken - Zoeken naar...
Nu vroeg ik mij af is dát niks?

Eigenlijk wil mijn man het nog uitstellen om andere (grote) aankopen te doen, omda we al best flinke uitgaven hebben gedaan nav de aanschaf van de cavia's en alles wat daarbij komt kijken uiteraard.

Dus eigenlijk is mijn vraag allereerst; hoe denken jullie over een ondergrond dmv lekkere dikke badhanddoeken?
En als dat niks is is dat vetbed, zie link, iets?

Lees graag jullie, weliswaar betaalbare, ideeën.