• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 17 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

Bloempje doodgegaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

aiwe

Ervaren
Lid
5 jul 2011
Reacties
138
Was ik zo bezig met Anemoontje na haar operatie, glipt Bloem er opeens tussenuit. Ze lagen al een paar dagen steeds met zijn drieën bij elkaar (met Rapunzel als enige die nog wat rondhupste), maar Bloempje ligt altijd al de hele dag, dus dat viel me niet echt op. Gisteren zag ik dat haar poep wat zachter was, dus heb ik hooithee voor ze gemaakt. Vanochtend lag ze steeds met haar oogjes half dicht. Toen mijn zus hier was om me te helpen met de pijnstiller van Anemoon, heb ik Bloempje ook even uit de kooi gehaald en haar gewogen. Toen hing ze al slapjes over de weegschaal heen. Daarna is het heel snel gegaan. In de kooi kon ze al niet meer op haar voetjes staan. Ze sleepte zichzelf naar een hoekje. Haar pootjes hingen er maar een beetje bij, niet zoals ze normaal die pootjes soms lekker naar achteren strekken bij het liggen. Toen dacht ik al dat ze dood zou gaan. Ze begon te stuiptrekken. Dat zag er zo zielig uit dat ik haar wat van Anemoons pijnstiller heb gegeven. Ze slikte het al niet meer door. Na een minuut of wat ademde ze niet meer.

Bloempje is bijna 5 geworden. Ik had haar al voordat ik hier ging wonen en ze was er al in een tijd dat het heel slecht met me ging. Dan pakte ik haar vaak op schoot en voelde ik me weer wat beter. Ze was heel bijzonder voor me. Ik heb er vaak over gedacht hoe erg ik het zou vinden als ze dood zou gaan en nu is het dan gebeurd. We hebben haar net begraven. Ik ben erg blij dat ik haar een paar jaar geleden een vriendinnetje heb gegeven (en later nog een). Ik denk dat ze een best goed leven heeft gehad. Dag lieve Bloem!

Status
Niet open voor verdere reacties.