• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Bloed stollen bij te ver geknipte nagel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Celeste04

Expert
Lid
5 mei 2010
Reacties
1.218
Website
www.pasteldesign.nl
Aantal Cavia's
5
Onee! ik heb net iets te ver geknipt.. het is iets van 50 min geleden gebeurt en het is nog niet gestolt! En nu? Is dit normaal? :icon_eek:
Ik lees hier nu over meel en bloem, maar dat heb ik niet in huis.. wat kan ik het beste doen? Ik druk al de hele tijd met wcpapier erop maar het blijft maar bloeden Ik voel me echt blegh.. :icon_sad:

Osie Dosie en Dumpy

Gast
je kunt ook sigarettenas gebruiken vraag anders even snel bij je buren dit is een noodgeval

Dino

VIP
Lid
25 sep 2008
Reacties
634
Website
www.wix.com
Dicht schroeien zou je kunnen proberen, rook je heel misschien? Dan zou je het kunnen dichtschroeien met de hete punt van je sigaret. anders de pit van je fornuis flink heet stoken uitzetten en het nageltje op de pit duwen even kort dat moet ook lukken. Succes.

---------- Bericht toegevoegd om 21:57 ---------- Vorig bericht was van 21:56 ----------

Of heb je heel misschien pleisterspray in huis? Ja ik roep maar wat dingen hoor :icon_redface:

Celeste04

Expert
Lid
5 mei 2010
Reacties
1.218
Website
www.pasteldesign.nl
Aantal Cavia's
5
Bedoel je dan echt iets heets of alleen de as? Ik rook namelijk niet dus dat word ook lastig, maar iets heets er tegenaan zetten kan natuurlijk wel.. Maar ik wil natuurlijk wel dat het echt een optie is en dat ik haar niet nog meer pijn doe

Oh, nieuwe reactie gelezen.. Ik kan misschien wel iets van ijzer heet maken door het pitje en dan even op de nagel zetten.. dan zit het niet gelijk in het vuur.. ik ga een poging wagen

Osie Dosie en Dumpy

Gast
Kaarsvet lees ik net

DaphneKuiper

Gast
kaarsvet smelten en dan de gesmolten vet op het nageltje dit stolt en helpt soms

Celeste04

Expert
Lid
5 mei 2010
Reacties
1.218
Website
www.pasteldesign.nl
Aantal Cavia's
5
Nou, ze zit weer in het hok hoor (eindelijk) :icon_smile: Ik heb zo'n platte schroevendraaier op het einde heet gemaakt en even op haar wondje gezet, het was zo weer dicht.

Bedankt dus allemaal voor jullie snelle reacties! Ik vond het namelijk erg vreemd dat het niet dicht ging en het leek me logisch om actie te ondernemen. Nu weet ik ook wat ik kan doen als het wondje echt niet vanzelf dicht gaat. :icon_smile:

Plukje222

VIP
Lid
12 sep 2010
Reacties
1.145
Aantal Cavia's
5
Wat spannend zeg! Wel goed dat het je gelukt is om dicht te maken. Slimme oplossing trouwens ook.

zonnevogeltje

Ervaren
Lid
16 mrt 2009
Reacties
48
Website
www.zonnevogel.nl
Aantal Cavia's
9
Beetje laat, maar je kunt ook het pootje de volgende keer ook in een beetje bloem of maizena zetten. Dat is wat minder pijnlijk voor de cavia en werkt minstens zo goed (of de halve poot moet er af liggen).

Truffeltje

Expert
Lid
8 jul 2008
Reacties
92
Beetje laat, maar je kunt ook het pootje de volgende keer ook in een beetje bloem of maizena zetten. Dat is wat minder pijnlijk voor de cavia en werkt minstens zo goed (of de halve poot moet er af liggen).

Net de reactie die ik ook zou geven :icon_biggrin:, werkt ideaal.

Dino

VIP
Lid
25 sep 2008
Reacties
634
Website
www.wix.com

Ja deze optie is inderdaad het makkelijkste maar ze had aangegeven het niet in huis te hebben :icon_wink:

Sokkie

VIP
Lid
8 okt 2009
Reacties
816
Aantal Cavia's
13
Landen vlag
Nooit geweten dat behalve bloem ook kaarsvet een optie is. Weer wat geleerd!!

Dino

VIP
Lid
25 sep 2008
Reacties
634
Website
www.wix.com
Soms werkt de bloem ook niet Celeste, dan is het idee wat jij hebt bedacht met de schroevendraaier verhitten heel goed :thumb:

Celeste04

Expert
Lid
5 mei 2010
Reacties
1.218
Website
www.pasteldesign.nl
Aantal Cavia's
5
Oke :icon_smile: Ik ben in ieder geval een stuk wijzer geworden met jullie antwoorden!

Mijn moeder zei trouwens ook net dat ik er een ijsklontje tegenaan had kunnen doen, door de kou word de ader nauwer en stolt het ook sneller. Is ook een tip erbij voor mij en misschien ook voor jullie :icon_razz:

Osie Dosie en Dumpy

Gast

Ja maar ze schreef al in haar eerste post dat ze dat niet in huis had

Horeca

Ervaren
Lid
3 sep 2009
Reacties
3
Ik heb altijd standaard een potje stop bleeding in huis.
Dat werkt perfect ook bij honden, konijnen etc.
ik doe al jaren met dit potje

Moniek

Gast
Vroeger was een aluin-blokje een bijna standaard onderdeel van het scheergerei van een man. Mannen die zich electrisch scheren gebruiken het eigenlijk niet meer maar de nat-scherende mannen hebben vaak nog zo'n blokje. Aluin is echter ook prima geschikt voor het stelpen van wondjes bij de kleine knagers. Een rondje door een badkamer kan dus ook een oplossing bieden bij wondjes die niet willen stoppen met bloeden.

[kopie]De bekendste toepassing in het dagelijks leven van aluin stond vroeger bij elke man op de wastafel. Het werd als bloedstelpend middel gebruikt door mannen die zich bij het scheren gesneden hadden. Aluin bindt zich namelijk aan eiwitten van de beschadigde huid, en doet deze samentrekken (adstringerende werking) waardoor de bloeding stopt.[/kopie]
Bron: Wikipedia

Lid
31 jul 2006
Reacties
4.935
Website
members.home.nl
Aantal Cavia's
38
Of probeer een vloeitje(als je iemand hebt die rookt), dat word ook gebruikt als men in de huid scheert bijvoorbeeld.
Maar zo is het ook goed opgelost lees ik!
Die van het kaarsvet kende ik ook nog niet, handig om te weten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
TS Titel Forum Reacties Datum
Het kwaad is geschied Gedrag en Verzorging 18
JessieRomkens Vechtende vrouwtjes Algemeen 5
Tamisamson Dode cavia met bloed aan vulva Ziekten 2
naomi.t Beetje bloed zwanger zeugje Fokken 14
naomi.t Beetje bloed zwanger zeugje Draagtijd 4
Pandabeer Onverklaarbaar helder bloed Ziekten 19
Vanderwilt Ineens veel bloed na urologist Ziekten 30
Lysje Bloed uit vulva zeugje 7 weken oud. Ziekten 13
IrisEevee Rare (zwelling, bloed?) in ooghoekje cavia Ziekten 4
LadyLilly Klein beetje opgedroogd bloed bij een neusgat Ziekten 4
Poekietje Bloed Ziekten 4
Laura en Lola Zoë Gigi mogelijk drachtig zeugje bloed Ziekten 3
Jolinkaapy Cavia verliest beetje bloed Ziekten 5
Caviastal Un Allegra Zeug vliegt castraat aan tot bloedens toe. Gedrag en Verzorging 6
Daann Ruzie en bloed Algemeen 3
Mieps Bloed bij ontlasting Ziekten 9
Tumor die open is gegaan Ziekten 9
LadyLilly Half doorgeknipte nagel met bloed.. Ziekten 15
Kim Cavia Bloed?!! Ziekten 13
Milja Bloed in oogje? Ziekten 5
!SUZANNE Nagel blijft bloeden. Gedrag en Verzorging 18
knab en bab Bloed in plas bij gebruik eurologist Ziekten 7
Zighenya Bloed in hok gevonden drachtige zeug Ziekten 31
Harm Mussche Bloed bij plassen en nat kontje Ziekten 11
Agatha Bloed en stolsels in urine + longontsteking Ziekten 7
MarLui Bloed uit het oogje. Ziekten 10
PiggiePuk Bloed uit vulva/anus Ziekten 46
Fena_Febe Verliest bloed Draagtijd 6
BlaBlaBla Bloedend teentje.. Ziekten 8
Ludwina Cavia zeugje bloed bij het plassen of iets anders? Ziekten 6
Mirke Bloed anus Ziekten 14
Jessica Zwanger zeugje eet niet, zit in een hoekje en verliest bloed (volledige ontsluiting) Draagtijd 19
moslima<3caafjes Bloed uit de vulva! Ziekten 15
LiefKonijntje HELP! Drachtige zeug bloed.. Ziekten 12
xdesix Pijn en bloed bij ontlasting Ziekten 5
Drachtige zeug bloed Ziekten 299
Rita64 Weer Update Caviavrouwtje,verlies bloed! heeft cysten in eierstokken en kwijlt!! Ziekten 35
Bloed uit anus van cavia Ziekten 18
Plukje222 Bloed rond vulva Pluisje Ziekten 10
Germaine Bloed in kooi. aub advies! Gedrag en Verzorging 13
daisy-donja1990 Bloed op kont er zaagsel Ziekten 7
Tamara Yang plast rood .. Bloed?! Ziekten 25
Nieuwe caaf, bijten met bloed Gedrag en Verzorging 11
Helderrood bloed bij ontlasting cavia Ziekten 9
Mandy1983 Pip plast bloed Ziekten 14
Cavia heeft pijn bij plassen en bloed in urine Ziekten 17
niest bloed Ziekten 6
Schrik me naar... bloed in badje.. Algemeen 12
Llewella Bloed uit Muis z'n geslachtsdeel; al bij DA geweest direct... Ziekten 10
aiwe Oranje vocht op neus (geen bloed of wortel) Gedrag en Verzorging 9

Vergelijkbare onderwerpen