• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 16 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

Bloed bij ontlasting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mieps

Beginnend
Lid
23 jul 2015
Reacties
11
Website
www.marloeshi.com
Aantal Cavia's
3
Hoi allemaal!

Mijn cavia Mieps (4,5 jaar) verliest sinds een paar dagen weer bloed. Het zit niet in haar urine, want dat is helemaal schoon als ze op kleedjes of op mij plast.
De vorige keer dat ze bloed verloor ben ik direct naar de dierenarts gegaan, zij kon toen niks vinden. Er is ook een foto gemaakt van haar eierstokken en naar haar blaas gekeken, maar die waren beide schoon.
Het bloeden komt om de zoveel tijd terug en stopt ook weer naar een paar dagen. De vorige keer is ongeveer 3 maanden geleden.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Haar kooi houd ik zo goed mogelijk schoon en vanmorgen heb ik haar kont even gewassen, met handwarm water, omdat deze nu wel heel vies was.

De vorige keer zei de dierenarts dat ik het even aan moest kijken. Ik wil morgen toch even bellen met de dierenarts om te vragen of het nodig is om langs te komen.

Wat denken jullie? Kan het iets met haar voeding oid zijn?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Marloes

Status
Niet open voor verdere reacties.