Blaasontsteking en AB werkt niet

Hittepit

Ervaren
Lid
26 aug 2010
Reacties
196
Mijn zeugje van 2.5 jaar heeft nu voor de 2e keer een blaasontsteking. Althans, dat is het vermoeden.
Ze doet al enige tijd kleine miniplasjes (zonder bloed), waarbij luide pijnlijke piepjes slaakt. Ze had dit al eerder eind vorig jaar, waarna we met een AB kuurtje zijn gestart en ze na een dag of 5 weer normaal een plas deed. De kuur is toen netjes afgemaakt. Er is toen ook een foto gemaakt bij de DA (dec 2011), waarop geen blaasstenen, gruis en andere problemen zichtbaar waren. Uit het plasje kon de DA toen echter niet duidelijk een blaasontsteking constateren. Maar de kuur sloeg gelukkig wel aan.

Maar nu is het dus weer zover. Het probleem is: we zitten nu op dag 9 van de 10-daagse kuur en de AB slaat totaal niet aan. Ze blijft voortdurend piepkleine plasjes doen met veel gepiep. Verder voelt ze zich prima (in hoeverre je dat dan kan beoordelen bij een dier). Ze popcornt, ze komt kroelen en eet goed. De DA zegt dat het geen zin heeft de kuur door te zetten, omdat we er geen resultaat mee boeken. Haar blaas was bij de DA helaas leeg, dus een plasje moeten we binnenkort alsnog zelf eruit zien te krijgen, zodat dit onderzocht kan worden. Een foto had, gezien de vorige onlangs is gemaakt, geen zin.

Dus wat nu?:icon_neutral:
Herkent iemand dit probleem?
En wat te doen als de AB (Enrofloxoral drops, 2x daags 0.4-0.5 ml gedurende 10 dagen) niet aanslaat?
Is dit bijvoorbeeld de enige antibioticastam waarmee ze behandelt kan worden?

Ik hoop op een goeie tip of ervaringen, want het is zo rot om aan te zien en je machteloos te voelen. :icon_eek:

ps ze eet science selective brokjes, onbeperkt verschillende hooisoorten, dagelijks komkommer en andijvie óf witlof, een paar keer p.w winterpeen en paprika en om de dag een vitamine c tabletje (dit zou toch ook de zuurgraad en weestand tegen bacteriën moeten verhogen?).

---------- Bericht toegevoegd om 15:14 ---------- Vorig bericht was van 14:57 ----------

Ik lees nu ook Tieske's topic over Famke. Vreselijk einde, maar voor mij staan er wel interessante tips in.
Het duizelt me alleen van de alternatieve medicatie bij een blaasontsteking. Wie kan me bijvoorbeeld meer vertellen over Bactrim en (die andere heette geloof ik) Eurologist?