• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Bijten in een handdoek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karma.x

Liefhebber
Lid
30 nov 2015
Reacties
22
Robbie (6 jaar 7 maanden) heeft al sinds september/oktober wat raars.. Als ik hem op schoot neem dan zit hij twee tellen rustig en daarna begint hij in de handdoek te bijten waar hij op zit.
En als ik pech heb pakt hij de mouw van mijn shirt en per ongeluk mijn velletje mee auw!!:whistle: (als ik een korte mauwen t shirt aan heb is mijn arm het slachtoffer..)

Maar hij bijt echt heel hard in de handdoek (er komen ook gaatjes in de doek..)
Eerst viel het wel mee en ging hij daarna gewoon rustig liggen op schoot maar nu sinds 2 weken kan ik niet meer normaal met hem zitten.

Pijn heeft hij volgens mij niet want hij knarsentanden doet hij niet, ik weet niet meer wat ik er mee aanmoet als ik heel eerlijk ben.
Ik heb geprobeerd hem af te leiden met wat lekkers maar zo gauw hij het op heeft begint hij als een gek in de handdoek te bijten..

Wie o wie heeft een verklaring voor zijn gedrag? Dement misschien...?:speechless:

Hilda

Gast
Het is meestal een uiting van ongenoegen. Of hij aan het dementeren is, is niet uit te sluiten. Maar er kan natuurlijk ook een andere oorzaak zijn voor dit gedrag.

Karma.x

Liefhebber
Lid
30 nov 2015
Reacties
22
Enig idee wat voor gedrag het nog meer kan zijn? en hoe ik het misschien kan voorkomen, want ik heb het idee dat hij niet meer bij me wil zitten..
Maar vind het zo sneu (voor mij en voor hem) als hij alleen nog maar in zijn kooi zit op zijn oude dag en ik zit naast de kooi..

Al mijn andere caafjes hebben dit gedrag namelijk nooit vertoond..

Shariv

Ervaren
Lid
28 jul 2013
Reacties
280
Aantal Cavia's
6
Hier deed mijn cavia het ook na een operatie. Toen had ze pijn dus met de mening hierboven uiten van ongenoegen kan ik het wel eens zijn.
Voor de rest doet hij alles goed?

Karma.x

Liefhebber
Lid
30 nov 2015
Reacties
22
Voor de rest zou je niet zeggen dat hij over 4 maanden 7 wordt. Hij heeft een talgklierbult (iets kleiner dan een euro muntje groot die wordt niet groter, belemmerd hem niet met lopen en voelt zacht aan, de huid staat niet strak gespannen)
Als hij peterselie krijgt klimt hij bijna zijn hok uit, hij doet het eigenlijk heel goed. Behalve als hij op schoot komt te zitten dan is het handdoek bijten.
Hij knarstand niet, heeft hij wel een tijdje gedaan maar na een carprofen kuurtje is dat gestopt.
Vandaar dat ik niet kan achterhalen waar het bijten in die handdoek vandaan komt, in zijn kooi is hij namelijk prima te aaien...
a.jpg
2015-12-06_15.08.53.jpg

Voor de rest ziet hij er nog goed uit, hij eet alleen ietsjes minder brokjes maar niet schokkend minder.

Hittepit

Ervaren
Lid
26 aug 2010
Reacties
196
Hmm, ik heb hier wel een paar trekkerds en bijterds, maar die vertonen dat gedrag al van jongs af aan en hebben er plezier in.

Zoals hierboven al wordt genoemd, plotseling bijten in dingen kan ook een teken van pijn zijn. Dan zou je daarbij ook andere symptomen mogen verwachten, zoals continu wegkruipen in een hoek, "opgebold" en lethargisch erbij zitten, eetproblemen hebben etc.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Karma.x

Liefhebber
Lid
30 nov 2015
Reacties
22
Dat is dus buiten het rare feit dat hij in de handdoek bijt vertoont hij geen ongewoon of ziek gedrag.
Hij eet goed, drinkt goed, poept goed, rust niet meer dan normaal hij is gewoon bewegelijk..

Hittepit

Ervaren
Lid
26 aug 2010
Reacties
196
Robbie heeft een jaloersmakende leeftijd, dus zolang hij het verder naar zijn zin lijkt te hebben en voor zijn leeftijd redelijk op gewicht blijft, moet je het inderdaad misschien maar gewoon afschrijven als een gekkigheidje. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
9.010
Aantal Cavia's
2+
Hallo @Karma.x,

We hebben de status van dit topic veranderd naar gesloten omdat het al meer dan een jaar oud is. Voel je vrij een nieuwe topic over dit onderwerp te starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
TS Titel Forum Reacties Datum
Nalini Cavia's bijten aan de handdoek!! Voeding 8
pebbles waarom bijt mijn beertje aan handdoek en kleding? Gedrag en Verzorging 21
Fenna.Broek Hoe leer ik bijten af? Algemeen 7
JessieRomkens Vechtende vrouwtjes Algemeen 5
JessieRomkens Vechtende vrouwtjes Algemeen 1
ugodehaes Zeugje bijt in oor ander zeugje Gedrag en Verzorging 5
Xenaxox Cavia bijt aan tralies Gedrag en Verzorging 9
Dorien94 Bijten in kleren Gedrag en Verzorging 12
Mirjam1825 Bijtertjes Gedrag en Verzorging 9
Martine81 De 1 bijt de ander Gedrag en Verzorging 2
fisotteke Ivy bijt veelvuldig op Ellie!!! Wat moeten we doen? Gedrag en Verzorging 18
MartineLok Cavia bijt opeens, voeding Algemeen 12
Sannel Gekke 5 minuten met bijten Gedrag en Verzorging 9
Adriennn2809 Cavia bijt wondjes continue open Ziekten 10
priscillvrooij Cavia krabt en bijt zichzelf Ziekten 28
Juliette123 Zeugje bijt ander zeugje Gedrag en Verzorging 11
Wilma Wortel Cavia bijt Gedrag en Verzorging 2
dita Bijten Gedrag en Verzorging 4
Daismw Cavia bijt andere cavia Gedrag en Verzorging 4
Susanne79 Miso bijt Lola Gedrag en Verzorging 22
K_renH Cavia bijten afleren Algemeen 8
Tieske Gemelde inhoud: Post in onderwerp 'Ene cavia bijt haren van de andere cavia.' Moderator Home 6
Dieter Lion Mama bijt poot af baby cavia Ziekten 21
Caviavrouwtje Cavia bijt, spartelt en draait veel op schoot Algemeen 7
Suzan Willems Orenbijten tijdens koppeling Gedrag en Verzorging 13
*Marion* Kleding bijten Gedrag en Verzorging 10
Ronald Schattig zo'n knaagdiertje Algemeen 3
Moeder knauwt naar jongen Gedrag en Verzorging 4
Sandra-D Bijten Algemeen 12
xDaniiellee Onrustig en bijten? Gedrag en Verzorging 3
Bijten Gedrag en Verzorging 10
CindyS Advies nodig. Broertjes ruzie en bijten elkaar... Gedrag en Verzorging 21
Okkie Cavia met jeuk; krabt & bijt het haar van eigen buik af Ziekten 4
hannafel Voorstellen Voorstellen 11
Cavia bijt sinds kort Gedrag en Verzorging 7
Jelly Jonkies bijten in elkaars kont? Gedrag en Verzorging 3
*ilona* Cavia bijt andere cavia Gedrag en Verzorging 3
TamaraMaria Bijten bij het nagelknippen Gedrag en Verzorging 10
colliewife Vreemde eend in de bijt Geboren 36
AngeliqueA Tante bijt de rest van de familie Gedrag en Verzorging 4
caviaa Ene cavia bijt haren van de andere cavia. Gedrag en Verzorging 17
Leetje65 Ons nieuw hondje bijt en likt veel aan haar voetjes. Vragen over andere dieren 19
Nathalie hoosemans Bijten Gedrag en Verzorging 39
punzy Cavia bijt bij terugzetten Gedrag en Verzorging 15
Cavia die af en toe de andere bijt Gedrag en Verzorging 10
stuetel Cavia bijt in de ander zijn oren? Gedrag en Verzorging 26
mientje Cavia bijt in haar wortel en spuugt ze dan weer uit Gedrag en Verzorging 9
AmandaH Knagen/bijten Gedrag en Verzorging 5
Cynthia903 Haar bijten Gedrag en Verzorging 2
Kaafiejaatje Bijten/knabbelen bij het optillen Gedrag en Verzorging 6

Vergelijkbare onderwerpen