• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community met alleen sponsor advertenties.

Besparen (Spa Blauw, groenten, hooi, bodembedekking)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cherish89

Ervaren
Lid
7 okt 2011
Reacties
306
Aantal Cavia's
4
Gezien het feit ik werkloos ben geworden en zo veel mogelijk moet besparen ben ik op zoek naar tips om de kosten voor de verzorging van Babbel, Muis, Lieve en Doerak zo veel mogelijk omlaag te kunnen draaien.. Ik vraag me af of dit mogelijk is op de gebieden van de Spa Blauw, groenten, hooi en bodembedekking.

1. Babbel drinkt Spa Blauw omdat dit het best is voor zijn blaasklachten. Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat een waterfilter voor leidingwater hetzelfde effect geeft als Spa Blauw, dus dat dit gefilterde water dan ook goed is voor blaaspatiëntjes. Klopt dit? Zo ja, hoe duur is de aanschaf van zo'n filter en zal je dat geld er snel uithalen wanneer je dan geen Spa Blauw meer hoeft te kopen? Andere suggesties zijn natuurlijk ook zeer welkom.

2. Qua groenten krijgen ze hier twee maal per dag een halve tomaat, halve middelgrote stronk witlof, flinke hand andijvie en een kwart paprika. Tussendoor krijgen ze nog een extra handje andijvie. Per dag dus 1 tomaat, 1 middelgrote stronk witlof, zo'n halve zak andijvie en een halve paprika. Aangezien Muis en Babbel diarree gevoelig zijn en Babbel dus ook een blaaspatiëntje is vind ik het moeilijk te bepalen welke groenten ik ze nog meer kan geven, die ook nog goedkoper zijn dan bijvoorbeeld paprika en witlof. De andijvie kan ik bijvoorbeeld voortaan in een krop kopen, paprika en witlof blijven dan toch nog erg duur. Zijn er nog meer groenten de je onbeperkt mag geven en geen klachten geven bij diarree en blaasgevoelige patiëntjes?

3. Qua hooi krijgen ze hier Timothy hooi vanwege het calciumgehalte (beter voor Babbel). Dit koop ik groot in bij de dierenwinkel waardoor ik twee van de zestien zakken gratig krijg. Toch blijft dit erg duur. Zijn er andere mogelijkheden die qua samenstelling vergelijkbaar zijn met Timothy hooi?

4. Momenteel krijgen ze qua bodembedekking Ecobed van fretten.nl. Ik wil een bodembedekking met zo min mogelijk stof en dergelijke, dan is Ecobed natuurlijk een goede oplossing. Toch vraag ik me af of ik qua prijs nog iets anders kan krijgen wat in zijn geheel niet stoft.

Online bestellen vind ik geen probleem, al kunnen de verzendkosten van verschillen webshops natuurlijk erg verschillen. Qua hardvoer krijgen ze nu Hugho, dit wil ik het liefst zo houden. Verder krijgen twee cavia's preventief Gastro en één cavia Eurologist. Momenteel ben ik met Muis nog erg bezig haar helemaal gezond te krijgen, dus het is ook nog regelmatig te investeren in medicatie of ondersteunende medicatie.

Ik hoop dat ik hier wellicht wat tips kan opdoen zodat de kosten voor de cavia's de kop in gedrukt kunnen worden, ik houd ontzettend veel van mijn lieverds, maar momenteel heb ik ontzettend weinig middelen om veel aan ze uit te geven..

Esmee

VIP
Lid
30 okt 2010
Reacties
3.123
Aantal Cavia's
3
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

Mijati

Gast

Cherish89

Ervaren
Lid
7 okt 2011
Reacties
306
Aantal Cavia's
4

marge

Gast

Cherish89

Ervaren
Lid
7 okt 2011
Reacties
306
Aantal Cavia's
4

yelle

Gast

marge

Gast

Mijati

Gast

Sigrid

Gast

TofDob

Gast

marge

Gast

marge

Gast

Esmee

VIP
Lid
30 okt 2010
Reacties
3.123
Aantal Cavia's
3

Cherish89

Ervaren
Lid
7 okt 2011
Reacties
306
Aantal Cavia's
4

yelle

Gast

marge

Gast

Wietske

Ervaren
Lid
1 mei 2012
Reacties
835
Aantal Cavia's
3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen