• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community met alleen sponsor advertenties.

Besmet door cavia met schimmel of schurft

Status
Niet open voor verdere reacties.

CharlieCaaf

Gast
Hoi mensen,

Ik heb alweer advies nodig. Helaas blijkt mijn cavia schurft of schimmel te hebben. Ik ben gelijk naar de dierenarts gegaan, maar die kon niet vaststellen welke van de twee het was (raar!). Hij trok een paar haartjes los bij de kale plek van de cavia en kon daar geen mijten in vinden onder de microscoop, maar omdat ik aangaf dat ik de cavia wel regelmatig had zien krabben, dacht hij in eerste instantie aan schurft. De plek van de cavia is roze en breidt zich snel uit. Hij heeft voor de zekerheid een spuitje met ivomec gehad en verder ben ik zelf gaan smeren met Daktarin. Daar had ik over gelezen op het forum... Ik hoop dat het dan snel voorbij is.

Maar nu over mezelf... ik heb drie rode pukkeltjes ontdekt in mijn halsstreek. Ik vermoed dat het schimmel is. Ook jeukt mijn hoofdhuid steeds. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Ik wil niet kaal worden ofzoiets. Ik ga zo de huisarts ook bellen voor de zekerheid, maar wie heeft dit zelf eens gehad en hoe snel was het voorbij? Hoe voorkom je dat jij en de cavia elkaar blijven besmetten? Ik vind het ook sneu als ik 'm niet meer vast kan houden.

Heel graag advies, want ik voel me een beetje paniekerig.

Karolien123

Beginnend
Lid
24 dec 2011
Reacties
18
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

marge

Gast

TofDob

Gast

@anja

VIP
Lid
18 aug 2008
Reacties
2.042
Website
inpicture.fototrader.nl
Aantal Cavia's
0

CharlieCaaf

Gast

moffeltje

Ervaren
Lid
5 apr 2007
Reacties
282

@anja

VIP
Lid
18 aug 2008
Reacties
2.042
Website
inpicture.fototrader.nl
Aantal Cavia's
0

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
9.056
Land
Netherlands
Aantal Cavia's
2+

Status
Niet open voor verdere reacties.