• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 17 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

Alweer/nog steeds schimmel? Of is de huid aan het genezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DMelody

Liefhebber
Lid
1 sep 2013
Reacties
67
Aantal Cavia's
4
Country flag
De afgelopen twee weken heb ik al bij een ander topic verteld over Ben en zijn schimmeltje en kale plekken.
En jullie hebben me daar geweldig bij geholpen waardoor het een stuk beter werd en begon te verdwijnen.

Ik heb hem 2 weken gesmeerd met speciale schimmelcreme met daarna een laagje vaseline tegen het jeuken want het jeukte nogal erg.
Vanaf gisteren hoefde hij niet meer gesmeerd te worden en het is eigenlijk de bedoeling dat ik het nu twee weken laat rusten.

Ik heb zijn hele kooi en de ruimte goed gepoets/schoongemaakt en heb ik zijn kont weer even gewassen aangezien dat hoognodig moest gebeuren. (wat kunnen mannetjes zich toch vies maken zeg!)

En nu heb ik hem dus net weer even lekker op schoot gepakt, maar nu zie ik dus dat hij een soort witte 'uitslag' weer heeft bij beide oortjes, zijn ogen en zijn pootje. :(
Omdat de mensen die ik ken met cavia's er zelf geen ervaring mee hebben wilde ik jullie vragen of dit normaal is nadat je een cavia heb behandeld voor schimmel?

Foto's:
IMG_6751.JPGIMG_6752.JPGIMG_6758.JPGIMG_6763.jpg

Het ziet er uit als een soort witte uitslag (eczeem achtig?uitgedroogde huid?) maar de haren komen niet zo snel los als 2 weken geleden toen ik zeker wist dat hij een schimmel had. Hij eet gewoon goed, had gisteren al zijn brokken op gegeten! Met veel enthousiasme eet ie gewoon zijn groenten op. (moet zelfs opletten dat hij niet teveel krijgt om te voorkomen dat hij diaree/gasbuik krijgt) Hij drinkt nog beter dan voorheen, rent gewoon door zijn kooi en vind de ren wel welletjes. Ook hooi eet hij prima en natuurlijk gaan de speciale knabbel dingen er ook allemaal gewoon goed in.

Wat raden jullie aan om te doen?
Ik krijg deze week de speciale shampoo van de knoevelshop tegen schimmel. Moet ik hem daar anders deze week of de volgende week mee wassena als een extra steuntje tegen de schimmel? Of gewoon de huid inderdaad twee weken laten rusten en dan kijken hoe het gaat?

Sorry dat ik zo lastig ben :$

IMG_6751.JPG IMG_6752.JPG IMG_6758.JPG IMG_6763.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.