Alles is gelukkig weer Ok !!

Discussie in 'Algemeen' op www.caviaforum.nl gestart door Wilma/Angelina, 12 aug 2017.

1. Wilma/Angelina

Wilma/Angelina Beginnend

Lid:
    21 okt 2013
    Aantal Cavia's:
    2
    Gelukkig, nu drie weekjes bezig geweest met een ziekenboeg thuis. Eerst mijn lieve kleine babybeer Rocky (11 maanden oud, maar toch nog mijn baby). Op zaterdags naar de dierenarts, want hij had bloed in de urine en hij voelde zich echt niet lekker. Uiteraard antibiotica voor de behandeling tegen blaasontsteking. Na nachten op de bank slapen en geen verbetering te zien toch weer terug naar de dierenarts. Na het maken van 2 röntgenfoto's bleken er 2 blaassteentjes in de blaas te zitten. Dinsdagochtend zou hij geopereerd worden. Dinsdag na de operatie kreeg ik te horen dat de blaassteentjes in de urine buis terecht waren gekomen. Als ik maandagmiddag niet was teruggegaan was hij binnen 48 uur overleden. De maandag daarna ben ik met mijn oudste cavia naar de dierenarts gegaan. Hij had een bult in zijn nek die open was gesprongen. Advies: opereren en weghalen. Toen schoot ik nog meer in de stress, want Ivo wordt al 7 jaar. Aan de dierenarts uitgelegd dat hij niet zo heel goed op narcose's reageert. Hier heeft zij rekening mee gehouden. Toen ik Ivo ophaalde na de operatie was de bult weg en at hij ook weer uit zichzelf.
    Nu 3 weken verder kan ik eindelijk zeggen dat alles weer normaal is. Rocky krijgt nu Eurologist (op het forum en internet gelezen dat dat goed helpt tegen het voorkomen van nieuwe blaasstenen) en ik geef hem 's ochtends en 's avonds 2 pipetjes met water (wat hij overigens heel lekker vindt) om te zorgen dat hij nog wat extra vocht binnen krijgt. Mijn twee vriendjes zijn weer gelukkig en ik ook.

Bijgevoegde bestanden:

• Like Like x 5
  2. Log in of registreer je om de geplaatste 1 reactie in dit onderwerp te kunnen lezen.
Laden...
Gelijkwaardige Onderwerpen - Alles gelukkig weer
  1. mirtjuhh
    Reacties:
    4
    Bekeken:
    245
  2. CaviaChick
    Reacties:
    37
    Bekeken:
    447