Advies nieuwe caaf?

Discussie in 'Algemeen' op www.caviaforum.nl gestart door Annebella, 26 jul 2012.

1. Annebella

Annebella Beginnend

Lid:
    26 feb 2008
    Pluimen:
    8
    Ja sorry, daar ben ik weer :$

Uiteindelijk komt er toch een derde caaf bij om de andere twee (na het overlijden van mijn lieve Aagje) op te vrolijken.

In de dierenwinkel ben ik verliefd geworden op een praaaachtige cavia met priemende kraaloogjes en een onwijs eigenwijs koppie.
    Mevrouw schijnt nogal pittig te zijn (ze zit met twee andere caafjes van ook 11 weken - ander nest - en deze schijnt ze achterna gezeten te hebben).
    Op schoot (nooit doen natuurlijk, cavia vasthouden: dan ben je om!) is het zo'n schat, staart je aan en ligt heerlijk rustig.
    Ik heb ook even naar haar gekeken in het hok maar zie geen agressieve neigingen.
    Omdat ik geen gelazer wil met mijn oude Koosje, wil ik natuurlijk geen monstertje dat van geen ophouden weet. Al denk ik dat ze wel gecorrigeerd wordt door die dames van mij.

Ook heb ik contact met iemand van het forum over haar caafjes.

Zouden jullie het aandurven, zo'n "wilde" caaf van 11 weken bij Teunie (3) en Koos (5)? Koos is een echte moeder, zorgzaam, opvoeder en Teun begrijpt geen snars van rangorde en vindt alles wat wheept en door het hok sjeest wel leuk! En is 11 weken te oud?
    Teuntje was een maand of 4 toen ik haar bij Koosje en haar zus plaatste.

En (ben al langer gek van dit caafje dus het liefst haal ik haar morgen op) kun je beter een cavia van de fokker nemen of dierenwinkel?
    Ik wil wel een gezonde caaf met een fijn karakter (zoals iedereen).

Heel verhaal, ik hoor graag van jullie. Ik kan nog zo weg zijn van die prachtige en leuke caaf, maar ik moet niet uit het oog verliezen voor wie ik een derde caafje haal (ok, ook een klein beetje voor mezelf hihi).

Bedankt!

2. Log in of registreer je om de geplaatste 7 reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Laden...

Sociale Media