AcheyJakey de zielige ziel :( HELP :O (blz.2)

miriampje

VIP
Lid
19 mrt 2011
Reacties
2.328
Aantal Cavia's
4
hallo allemaal,

Ik heb vandaag van de kinderboerderij een cavia mannetje meegenomen, leeftijd is onbekend maar ik denk nog niet zo heel oud, ergens tussen de 1 en de 2 jaar denk ik.
Bij zijn vorige eigenaren (die hem dus bij de kinderboerderij hebben gebracht) heeft hij een FLINK vitamine C tekort opgelopen en zijn hele rug ligt open. Allemaal wondjes die hem heel veel pijn doen. Op het moment dat hij op de kinderboerderij werd aangenomen was er niet echt iemand aanwezig die er veel verstand van had en toen hebben ze wondspray op de arme ziel gespoten :( Iedereen die dat spul kent en dit leest gaat nu waarschijnlijk al door de grond door dit te lezen wat dat doen zooo ontzettend veel pijn!!
Maar goed, daar is nu niks meer aan te doen. De laatste dagen (in ieder geval sinds donderdag maar misschien ook al eerder) word hij behandeld met wondzalf (op honing basis). En nu heb ik hem dus mee naar huis genomen omdat ik vrees dat hij heel erg mensen schuw gaat worden als hij alleen uit zijn hokje word gehaald voor zijn toch wel pijnlijke behandeling. En het is toch zo'n lief ventje! Is vandaag al twee keer in mijn armen in slaap gevallen, dat doen mijn eigen cavia's nooit...

Maar goed, hij is heel actief, eet goed, zijn tanden zijn ook nog goed (die kunnen erg slecht zijn van het vitamine C tekort maar dat valt dus gelukkig mee).
Maar hebben jullie nog tips? Want hij krabt ook veel, ik moet hem nog even goed controleren op hooimijtjes en zulk soort dingen maar hij heeft zoveel pijn dat ik hem dat vandaag nog even wil besparen. Maar als hij krabt dan krabt hij dus ook weer in de wondjes...

Hebben jullie nog tips hoe ik hem zo goed mogelijk beter kan maken? Speciale groente of iets in het water of weet ik veel? Alle tips zijn welkom ;)

Veel liefs, Miriam en Jake (bijnaam = Achey Jakey ;))