Abces moet geopereerd worden

Discussie in 'Ziekten' op www.caviaforum.nl gestart door Tineb, 9 jul 2012.

1. Tineb

Tineb Beginnend

Lid:
    24 nov 2010
    Pluimen:
    8
    Hallo allemaal,

Had een weekje geleden gemerkt dat onze cavia Adriaan (3 jaar oud) een bultje had rechts boven haar pootje. Vrijdag naar de dierenarts gegaan en die zei dat het een abces was en dat ze aanraadt het meteen te laten verwijderen door een operatie. Ze zei dat ze vaak gevallen had waarbij het abces terugkwam en waar de cavia ook meerdere abcessen kreeg.

De operatie staat gepland voor 17 juli, maar 21 juli vertrekken we al op vakantie voor 5 dagen. Volgens de dierenarts was dit geen probleem voor de nazorg en kon de dieren-babysitter dit wel doen. Wat voor ervaringen hebben jullie met zo'n operatie? Zou ik Adriaan gescheiden houden voor enkele dagen na de operatie of toch bij de rest laten? Ze zitten op bedxcel en in een kooi met 2 verdiepingen. Zou eventueel tijdelijk ook wel een kooi van 1 verdiep kunnen inrichten (hun vroegere verblijf). Ik ben heel bang dat er iets mis zal gaan na de operatie terwijl ik niet thuis ben, ben me nu al aan het opjagen. Tips en ervaringen zijn dus meer dan welkom!

Groetjes

2. Log in of registreer je om de geplaatste 28 reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Laden...

Sociale Media