• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community met alleen sponsor advertenties.

Aanschaf cavia's

Status
Niet open voor verdere reacties.

walrus

Gast
Beste cavialiefhebbers,

Vorig jaar heb ik mijn moestuin omgespit en er een weide van gemaakt. Het is een mooi stukje grond (volledig reeds omheind) van ongeveer 100 vierkante meter.
Nu zijn mijn kinderen 6 en 8 en mogen ze van mij nu enkele cavia's hebben. Ik zou ze vrij laten lopen. Maar voor ik mij die dieren aanschaf wil ik goed voorbereid zijn. Nu had ik 4 vraagjes waar ik niet onmiddellijk een antwoord op vind :
- Kan het geen kwaad dat ze altijd gras ter beschikking gaan hebben (wegens te dik/darmproblemen). M.a.w. laat ik ze onmiddellijk over de 100 vierkante meter rondlopen of perk ik dit in door middel van een ren. Ben van plan om de cavia's begin mei te kopen dus het gras zal al tamelijk lang staan.
- Indien het geen probleem is om de cavia's rond te laten lopen, hoeveel cavia's zou ik dan ongeveer nodig houden om het stukje gras mooi kort te houden. Ik dacht aan 4 cavia's, maar gaan die dat gras wel kort krijgen (is weidegras).
- Kippen en cavia's houdt je best niet samen heb ik gelezen, maar wat als er nu 2 kippen bijzitten in dat stukje en deze elk een apart hok hebben? Kippen zouden niet binnen kunnen in het caviahok daar ik de deuropening kleiner zou maken. Ik veronderstel dat ze elkaar ook niet gaan opzoeken dan en ze hebben ruimte genoeg. Of is dit toch zo geen goed idee?
- Ik ben ook van plan om komende maand nog wat struikjes te zetten voor extra beschutting en om het wat gezellig te maken voor hen. Iemand een tip welke struikjes ik best zet? Liefst iets die niet te lekker is zodat ze deze niet kaalvreten, maar iets wat ook niet giftig is uiteraard.

Alvast bedankt.

BaasjevanSummerEnLente

Gast
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

Bezoeker 22087

Gast

walrus

Gast

BaasjevanSummerEnLente

Gast

walrus

Gast

BaasjevanSummerEnLente

Gast

walrus

Gast

walrus

Gast

BaasjevanSummerEnLente

Gast

walrus

Gast

BaasjevanSummerEnLente

Gast

NCF News Bot

Moderator
Lid
25 okt 2019
Reacties
5

Status
Niet open voor verdere reacties.