• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 17 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

Aangeboden: dwerghamsterflat. Evt. deels ruil 2 miniduna's.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caviastal Lothlórien

Gast
Helaas is ons gezin de laatste tijd nogal getroffen door gezondheidsperikelen. Mijn oudste dochter Imke heeft juveniele fibromyalgie en ik heb zoals jullie konden lezen een reumatische ziekte gekregen, waardoor ik ook niet echt kan bijspringen. Daarom heeft Imke met moeite besloten haar hamstery na 3 jaar met plezier gefokt te hebben toch te stoppen.

Ze heeft 2 hamstertjes uitgekozen die ze als knuffeltje wil houden, maar de rest is bijna allemaal al verkocht. Daarom bieden we nu de hamsterflat aan. Deze is NIET geschikt voor syrtjes, daarvoor zijn de hokjes te klein. Hij is gemaakt door
Hallo, Login of Registreren om de URL te bekijken!
en heeft destijds best een lieve duit gekost (bijna 300 euro zonder inrichting), maar is dus ook al bijna 3 jaar oud. Ik vraag een redelijk maar geen exceptioneel bod en ben ook bereid een deel van de betaling in kooien ipv geld te ontvangen, want voor de 2 knuffeltjes die blijven zoeken we voor elk een miniduna of een ander kooitje (ZONDER tralies waardoor ze bodembedekking kunnen mikken!) dus als je dat in de aanbieding hebt mag je dat gerust inbrengen.

De flat is gemaakt van meubelplaat, met trespa verdiepingen, metalen luchtroosters, metalen profielen en dik plexiglas deuren. Het geheel staat op wieltjes. Er zijn 5 flathokjes, één is er leeg gelaten als opbergvak.

Per hok is de bodemoppervlak 45 bij 30 centimeter en daarop nog een verdieping van 45 bij 15 cm. Totaal dus 45 bij 45 aan bodemoppervlak per hokje. Het plexiglas deurtje sluit af met een schuifje en klapt naar voren open.

Het geheel is destijds voor ons op maat gemaakt om precies tussen een stopcontact en vensterbank te passen en daarom zit er maar aan één kant een sticker op, maar daarop staat wel met grote letters "Hamstery De Viooltjes". Tja.... die sticker gaat er niet meer vanaf maar die kant kan je dus altijd nog ergens tegen de muur zetten of zo.

Deze foto's zijn gemaakt toen we de flat net hadden. Hier is het molentje er voor de foto uitgenomen:

Zo kan je goed zien dat alle naden met metaalprofielen in elkaar zijn gezet, er is zo weinig mogelijk geschroefd, dus de levensduur is goed gegarandeerd.

Tegen het knagen hebben we nog wel ook aan de zijkanten extra metaalprofielen aangebracht, zodat ze geen grip op de plexiglas deuren konden krijgen. Er zijn klemmen aangebracht om drinkflesjes in vast te klemmen (die kan je op de foto hierboven ook al zien).
Ook hebben we een keer een rusje enkele dagen achter elkaar uit de kamer kunnen zoeken en bleek de ontluchtingsruimte die we bovenaan het plexiglas hadden toch te ruim. Daarom is er ook gaas aangebracht boven de deurtjes.

In principe mogen de zandbakjes, voerbakjes, drinkflesjes en trappetjes meeverkocht worden, eventueel (afhankelijk van het bod) wil ik ook nog wel de 5 silent spinners erbij doen. Trappetjes zijn recent nog vernieuwd, huisjes worden niet meeverkocht want die zijn al ouder en dus al wat meer aangeknaagd en aangetast door urine (we verwisselden alle houten onderdelen in principe elke paar maanden).

Status
Niet open voor verdere reacties.