Aan choco wit is een einde gekomen

Discussie in 'Caviastallen en Combinaties' op www.caviaforum.nl gestart door Dieuwertjess, 28 jul 2012.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dieuwertjess

Dieuwertjess Ervaren

Lid:
    28 jul 2008
    Pluimen:
    327
    Website:
    Hoi Allemaal,
    in 2009 ben ik gestart met het fokken van choco witte US Teddy's. Ze waren toen nog schaars dus het was een hele uitdaging. Nu had ik een jaar terug zo'n 30 a 35 dieren wat ik tamelijk veel vond, waardoor ik streng geselecteerd heb en verschillende dieren doorverkocht heb aan fokkers/liefhebbers. Zo'n 2 maanden terug bezat ik nog 7 fokgeschikte zeugen, en mijn 3 beste beren. De zeugen gingen voor de 'zomervakantie' allemaal in de grote ren, tot het gebeurde. iemand van onze camping heeft een kool in de ren gelegd waar mijn beestjes dankbaar van gegeten hebben. Toen ik terug kwam van mijn werk had mijn vader al mijn zeugen uit de ren gehaald en was de dierenarts al gebeld. 5 van mijn fokzeugen en één knuffel zijn gestorven aan gasvorming:(
    Dit heeft me doen besluiten dat het een behoorlijk abrupt einde is van mijn kleurslag, maar dat ik er niet verder mee zal gaan. Ik heb nu nog 2 fokgeschikte zeugjes over die samen met mijn knuffels in de ren lopen, en mijn drie beren zijn nu dus ook gepensioneerd.
    Ondanks deze grote tegenslag blijven dus al mijn dieren hier, en mijn cuy lijn die ik aan het opstarten was heeft nu dus meer ruimte in mijn stal gekregen dan gedacht. Caviastal Dieuwertjess blijft dus een grote liefhebber van al mijn USjes, maar enkel fokker van de cuy cavia.
    (mocht er iemand tijd/zin hebben om een mooie banner voor mij te ontwerpen zou ik dat erg leuk vinden!) Mijn site ga ik nu helemaal veranderen.
    Groetjes Dieuwertje

2. Log in of registreer je om de geplaatste 26 reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Laden...
Niet open voor verdere reacties.

Sociale Media