• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

3 volwassen beren bij elkaar... Het kan dus toch goed gaan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rosa_

VIP
Lid
3 sep 2006
Reacties
123
Aantal Cavia's
6
Met trots op mijn mannen wil ik het toch even met jullie delen hoor! Ik heb ongeveer een week geleden Josias, Zaïro en Sven aan elkaar gekoppeld. Josias en Zaïro woonden al vanaf het begin bij elkaar, toen had ik Zaïro 3 maanden en was Josias net mamsie af. Sven woonde toendertijd met Thimba. Nou ja, 2 leuke berenkoppels, maar op 21 mei is Thimba heel plotseling overleden... Sven alleen houden, dat wil ik gewoon echt niet... Ik ben zelf nota bene tegen het alleen houden van cavia's. Maar nog een jong caafje erbij, nee sorry, gezien wat er de komende jaren op mijn programma staat, kan ik nu echt niet uitbreiden in cavia-aantal.
En toen dacht ik... Oké, dit klinkt een beetje als een kansloos plan, maar waarom niet toch gewoon proberen? Het bleef namelijk maar in mijn hoofd zitten... En toen met het mooie weer heb ik de 3 gewoon als test gekoppeld in de grote konijnenren. (Josias en Zaïro zijn beide supermakkelijke beren, moet ik er wel bijzeggen hoor, anders zou ik het niet gedaan hebben!) Vooral Josias, die kán volgens mij niet eens vechten, de grootste goedzak die ik ken... Maar ook Zaïro gedroeg zich keurig. Het enige wat gebeurde, was een beetje brommen en onderling berijden tussen Zaïro en Sven. Niks geen geklappertand. Dit was na een dik kwartier over. Die nacht gelijk bij elkaar gehouden, ze hadden toen buiten geslapen, met veel ruimte. Inmiddels hebben ze hun eigen stekje, een binnenhok van 130 x 70 cm met vide die naar boven loopt. En het gaat zooo goed! Ik geloof mijn ogen haast niet! Totaal geen dominantie, ze zijn superdikke vriendjes geworden! Samen hooi eten, naast elkaar liggen, zelfs hun huisjes delen ze... Ze komen ook heel happy over op mij. Ik hou ze wel in de gaten, maar verwacht niet meer dat dit nog misgaat, hoor.

Ik ben nu toch wel wat minder bevooroordeeld over beren! Dit is toch best gek eigenlijk hè? Josias is bijna 2 en Zaïro is al 2 (van april). Deze mannen hebben niet gedekt. Sven is wel (1 keer) als dekbeer ingezet, maar heeft daarna nog met Lars, en na die verkoop, met Thimba gewoond. Hij is nu 2,5 jaar.

Gewoon even mijn ervaring delen... Wie weet opent het ogen (had het zelf echt nooit verwacht)... Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, is dit bij jullie al eens gelukt?

Lieffies! Alleen Josias staat hier niet op; dit zijn Zaïro en Sven. Of misschien hebben ze gewoon nu pas hun ware geaardheid ontdekt. :icon_lol:

mamacavia

Zeer ervaren
Lid
7 mei 2011
Reacties
1.809
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

cheyenne

Ervaren
Lid
30 apr 2011
Reacties
137

sabrina T

Gast

CS Bloem

VIP
Lid
18 jul 2011
Reacties
4.325
Website
www.csbloem.nl
Aantal Cavia's
75

Nanoe

Expert
Lid
15 jun 2011
Reacties
2.202
Website
Www.villananoe.nl
Aantal Cavia's
7

Rosa_

VIP
Lid
3 sep 2006
Reacties
123
Aantal Cavia's
6

Nanoe

Expert
Lid
15 jun 2011
Reacties
2.202
Website
Www.villananoe.nl
Aantal Cavia's
7

Lid
23 okt 2009
Reacties
3.134
Aantal Cavia's
2

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
8.920
Aantal Cavia's
2+
Landen vlag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
TS Titel Forum Reacties Datum
Gevraagd: zachtaardige volwasse US Teddy beer Algemeen 3
Nu bezig met koppelen van twee volwassen beren Gedrag en Verzorging 6
Sophie. Twee volwassen beren opnieuw koppelen Gedrag en Verzorging 18
Advies voor eenzame, volwassen beer gezocht. Algemeen 18
Lotus Borstel beer gezocht: liefst volwassen Fokberen gevraagd 8
csguineaspride VERKOCHT diverse usteddy choco-buff/creme-wit beren te koop (jong en volwassen) Fokberen aangeboden 15
csguineaspride VERKOCHT 2 volwassen us-teddy beren creme-wit en choco-creme-wit (ov) Fokberen aangeboden 1
sandra ip VERKOCHT volwassen slate goud wit pruuf beer Fokberen aangeboden 2
caviastal charobe Volwassen beren. Fokberen aangeboden 0
Poedeliewoepsie 1 volwassen beer bij twee jonge beertjes? Gedrag en Verzorging 14
esthercavia twee volwassen beren aan elkaar koppelen,is dit mogelijk? Algemeen 14
LindaG Beertje koppelen met een jonge of volwassen beer? (castreren (nog) geen optie!) Gedrag en Verzorging 5
twee volwassen beren samen??? Gedrag en Verzorging 16
Heuvels jong beertje valt volwassen beer aan?? Gedrag en Verzorging 11
Anita Makaio mocht niet uitgroeien tot Volwassen Beer !!! Regenboogbrug 18
Tana 2 jonge beren en een jonge of volwasse beer erbij Algemeen 8
Beertje 4 weken bij 3 volwassen beren? Gedrag en Verzorging 11
*Laura* Volwassen eenzame beer Gedrag en Verzorging 8
hoezo kunnen volwassen beren niet bij elkaar hihihi Foto en Filmpjes 40
biara Gedrag tegen over een volwassen beer Gedrag en Verzorging 2
Snowdonia Jong beertje van ene volwassen beer nu bij andere beer zetten? Gedrag en Verzorging 2
Snowdonia Hoe het beste een jong beertje bij volwassen beer plaatsen? Gedrag en Verzorging 10
Volwassen beren koppelen Gedrag en Verzorging 28
Ronald TROVET Volledige gezondheidsvoeding voor jonge en volwassen cavia's Voeding 1
SanderFrB Tips handtam maken bijna volwassen caafjes Algemeen 9
Gaby Andrew wordt volwassen Foto en Filmpjes 5
Gladhaar crème California zwart volwassen Fokberen aangeboden 2
Mischa VERKOCHT Volwassen zeugjes zoeken knuffeladres Fokzeugen aangeboden 0
Marjolein1989 VERKOCHT Zéér lief volwassen Chihuahua teefje Overige Dieren 8
Marlies1981 GEVONDEN Volwassen zeugje gezocht Fokzeugen gevraagd 16
GiesjeZ VERKOCHT Volwassen creme zeug Fokzeugen aangeboden 2
Nanoe AANGEBODEN [Opvang] 9 Jonge Syrische hamsters en 1 volwassen dame. Overige Dieren 5
rustige volwassen man (1 jr.) heeft inmiddels een berenbeebje gevonden!! Fokberen gevraagd 31
Volwassen en jong samen? Algemeen 9
Volwassen Coronet zeug Fokzeugen gevraagd 1
Verzwakt, bijna volwassen, babymuisje gevonden. Vragen over andere dieren 8
Marieke1982 Gewicht volwassen cavia Gedrag en Verzorging 16
Bellamy † Roodbonte Rexen (volwassen en jong, niet fokgeschikt) Knuffelcavia's aangeboden 1
Century Volwassen castraat en jong zeugje Gedrag en Verzorging 6
Gezocht: US Teddy zeug choco/creme/wit, liefst volwassen Fokzeugen gevraagd 0
volwassen beertjes rennen achter jonkie aan en willen erop "rijden" Gedrag en Verzorging 36
Wanneer zijn cavia's volwassen? (Nu met foto's) Gedrag en Verzorging 55
Volwassen Peuters. Foto en Filmpjes 23
goed gewicht voor een cavia Gedrag en Verzorging 34
Les petits amis VERKOCHT 4 volwassen zeugen te koop Fokzeugen aangeboden 4
jong beertje met volwassen beertje gekoppeld --> resultaat was niet zoals verwacht Gedrag en Verzorging 18
de Caviakolonie paar volwassen / of oudere zeugjes zoeken huisje Knuffelcavia's aangeboden 1
Happy Vio-Na gezocht CH-teddy volwassen zeug met lichte kleuren Fokzeugen gevraagd 2
Knuffelhuisje gezocht voor aantal volwassen dames Knuffelcavia's aangeboden 0
chayennestables VERKOCHT 3 leuke volwassen beertjes voor zeer weinig op te halen !!! Fokberen aangeboden 2

Vergelijkbare onderwerpen