• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Show je huisvesting

Show hier de (toekomstige) woning van jouw cavia's

Hoi iedereen! Plaats hier allemaal foto's van hoe jullie cavia's wonen bij jullie thuis. Dus laat hun mooie cavia flat of hokken maar zien! Ik ben erg benieuwt! Groetjes Nancy :) (De foto die ik erbij gedaan heb das de kooi van mijn cavia's daar heb ik er dan twee van. In elke kooi zitten 2 cavia's. Op deze foto is Anaika nog een baby en Dotje begroet haar haha)
Show je Ikea hok Zet hier foto´s van je IKEA CAVIAFLAT OF -BAK (of -REN) PAX CAVIA, IVAR CAVIA, BILLY CAVIA of ander IKEA meubel dat je voor je cavia's hebt omgebouwd. Heel veel mensen hebben Pax kasten omgebouwd tot Caviaflat en om anderen te inspireren die dat ook willen doen lijkt het me leuk om ze allemaal in 1 topic te zien. SHOW JE PAX CAVIA, Je IVAR CAVIA je BILLY CAVIA of ander IKEA CAVIAMEUBEL. Kijk ook eens op deze website voor inspiratie - Schwedisch

We hebben al een verzameltopic voor Pax-flatten en theemutsen, maar ik ben ook wel eens benieuwd welke nachthokjes we allemaal hebben :) Dus showen maar! Ik heb twee van deze witte; En een hoogslaper (kon even geen foto van kortbij vinden :))

Mijn twee cavia's hebben een tijdje in een draadkubuskooi van 105x70 gezeten, met een bovenverdieping van 35x70, ongeveer. Daarnaast mogen ze regelmatig in een ren van, meestal, 140x200, kan groter, kan kleiner. Toch zinde de situatie mij niet. Nog buiten het feit dat een van mijn caafjes dagelijks de plastic bak aan het aanvreten was, en de ander dat begon over te nemen, en de vorm en conditie van de bak hier sterk onder te lijden had, kon ik ook overal net niet lekker bij. Het voelde...

Dit is het nieuwe onderkomen van onze cavia's die vrijdag naar ons komen. Hij 2 meter bij 50 cm

Vandaag heb ik hem eindelijk klaar gekregen. Mijn caviaflat voor Bassie en Adriaan. Helaas hebben ze altijd ruzie en heb ik ze allebei 2 verdiepingen moeten geven. Volgende week worden ze allebei gekoppeld aan een vriendinnetje. Dan zijn ze ten minste niet meer alleen.

Hoi allemaal, Ik heb 4 cavia mannetjes, in duo's ze kunnen jammer genoeg niet allemaal samen. En nu wilde ik ze graag veel ruimte geven zonder dat het mij veel ruimte kost. Dus bij deze; mijn zelfgemaakte caviahok! Hij is gemaakt van hout en plexiglas. 240x60 aan de buitenkant gemeten. Sent from my 5048Y_EEA using Tapatalk

Goedemiddag, Onze eigen gebouwde caviaflat is helemaal af en bewoond! Oppervlakte is 2 x 200 cm breed en 60 cm diep. Fleece liners zijn ook zelf gemaakt. Ze vinden de trap geweldig om overheen t racen. Een goede foto van onze dames volgt nog. Mayra

Hey, Sinds kort hebben wij 3 cavia's: Zippy, Lara en Liske Hun huidige verblijf is een plastic bak van de zoomarket. Veel te klein om 3 cavia's in te houden 😞😞😞. Daarom heb ik besloten om een caviaflat te maken. Omdat dit de eerste keer is dat ik dit doe, wil ik dit project met jullie delen, zodat ik misschien nog wat handige tips of dingen waar ik niet aan denk van jullie kan ontvangen. Allereerst ben ik op zoek gegaan naar een kast die zich hier voor leende. Het is de volgende...

Wil toch even trots het nieuwe verblijf van onze 3 caafjes showen. Ze hadden een flat, die ga ik opknappen. De draadpanelen komen van: AmazonBasics Opbergunit met schappen bestaande uit 6 kubussen, zwart: Amazon.nl, ik heb 2 stuks besteld en gebruikt. Op de bodem doorzichtig tafelzeil van de Action, badmatten idem. Op de verdieping heb ik 2 ovenschalen van metaal van 35x33x3 cm ook van de Action, gevuld met bodembedekking. Ik ga nog meer klemmetjes regelen ipv wasknijpers en wil eea nog...

Er bestaat al zo'n topic, maar dat is begin vorig jaar gestopt... En ik weet bijna zeker dat er wel weer veel nieuwe mutsen bijgekomen zijn.. Ik heb al even zitten gluren bij Slaaplekkerzacht, want ik kan weer een paar mutsen gebruiken. Maar ik heb nog niet dè muts gezien. :icon_lol: Hier zijn er een aantal in gebruik.. maar ja, ze moeten regelmatig gewassen worden en er zijn er een paar die toch wat aangeknaagd zijn en dus aan vervanging toe. Ik wil dus echt een stevige stof, maar geen...

Nu de caafs wat hoger staan met hun C&C kon ik ze niet meer goed vanaf de bank zien. Ik heb nu 1 zijde van de coroplastbak vervangen door plexiglas, online op maat besteld. Wat clipjes erop om te zorgen dat het aan de tralies vast blijft zitten en klaar is kees. Nu een paar weken in gebruik en het bevalt super. Ontzettend gezellig om ze weer goed te kunnen zien!

Onderstaande mijn zelfgemaakte cavia hok. Voorzien van een loopbrug aangezien ruim de helft van de week een uitbreiding van 2 rennen voor het hok staat. Zo kunnen ze in en uit lopen wanneer ze maar willen. Kost even wat tijd maar dan heb je ook wat!

Hoi hoi graag laten wij onze cavia flat zien. Samen met mij dochter zijn op zoek gegaan in een kringloopwinkel, daar kwamen we een grenen tv kast tegen.. mijn dochter was gelijk verkocht die gaan we ombouwen.. thuis vondt papa hem ook mooi en zijn we aan de slag gegaan. Super trots hoe hij is geworden. Nu moeten snoopy en vlekje nog wennen.. Maar dat komt vast en zeker goed. Foto hoe hij was en hoe hij is geworden😊 Moet nog wel verder wat aangekleed worden,maar dat komt nog.

De nieuwe caviaflat is (zo goed als...) klaar: LOLA - MISO - NUGGET - BREE - FLO - JUULTJE

Het heeft even geduurt, maar ze hebben hun nieuwe huis. Lang nagedacht of ik deze kooi zou nemen aangezien de meningen er nogal over verdeeld zijn, maar ben er zeker blij mee. De 3 dames rennen weer vrolijk door de kooi 😃 de trap was even wennen, vooral het naar beneden lopen, maar sinds ik het 'huisje' over de trap heb gezet rennen ze er zelfs overheen. We gaan de trap nog inkorten zodat hij op het huisje eindigd en ze er beter onder kunnen zitten. Merk alleen dat veel bodembedekking naar...

Hier zitten onze zeugjes! Komen binnenkort nog plastic platen bovenop tegen de regen. De caafjes vermaken zich hier het hele jaar door. De nachthokjes heb ik zelf geïsoleerd en er zitten curver bakken in die ik makkelijk kan schoonmaken. Was wel even zoeken naar het juiste formaat! Verder een stukje zand voor de afwisseling en boomschors voor wat extra warmte en droogte in dit jaargetijden. Hiervoor zaten ze gewoon op de aarde en dat ging ook prima. Maar ik ben nu echt voor het complete...

Sinds ik op youtube wat mensen zag die zelf hun caviahok hadden gebouwd wilde ik het ook doen. Vooral omdat ik houten hokken er mooi uit vind zien en twee van mijn cavia's in een veel kleiner hok zitten dan de andere twee. En op dit forum heb ik een hoop voorbeelden en tips gezien die me verder op weg hebben geholpen. Het heeft me bijna een maand gekost en alles is een beetje scheef, maar ik ben er blij mee. :D Wanneer de laatste laag verf droog is mogen de cavia's er in.

Hoi, Ik ben in het bezit van 4 dametjes en heb nu zelf een hok gemaakt. Wat kan ik verder doen of maken om ze nog blijer te maken ? Inmiddels staan er wel twee huisjes ook in ...

Ik heb twee cavia koppels (beertjes) en dus twee hokken :) Sent from my 5048Y_EEA using Tapatalk

N'a een jaar met een lompe dubbeldekker kooi. Enja werd te klein voor mij 5 cavias... Mijn eigen ontwerp 1,60 m lang en vanonder 60 breed en bovenkant 1,35 breed... Was hard werk maar nu zijn ze gelukkig. Bovenverdieping is afneembaar 😁nu zitten mijn 2 naaktcavia's samen met de andere 3 zeugjes 😄dus heb ik een echte cavia groep nu. De diertjes zijn allemaal nog jong oudste is 8 maand 😁

Onze lieverds Ben en Betsie wonen sinds begin januari in deze omgebouwde televisiekast.