• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Knuffelcavia's aangeboden

Castraten, knuffelzeugen en knuffelberen

Waar je op moet letten! Forumleden mogen alleen eigen dieren adverteren en verhandelen. Vermeld ras en kleur in de titel. Vermeld leeftijd en geslacht van de cavia. Geef aan in je advertentie als je alléén serieuze reacties wilt ontvangen, niet relevante reacties zullen dan worden verwijderd. In 1 topic mogen meerdere dieren aangeboden worden, geef duidelijk aan in het topic welke cavia nog wel en welke niet meer beschikbaar is. Leden mogen alleen topic in het onderdeel ''Cavia's...

Voor mijn cavia Ted zoek ik een nieuw huisje. Zijn maatje is 2 januari overleden en vanwege mijn privé situatie is het op dit moment niet goed om nieuwe cavia's erbij te nemen. Ik zou graag voor hem een nieuw huisje vinden met soortgenoten. Hij is eind oktober geboren. Hij is niet gecastreerd want dat kan pas vanaf 4 maanden en hij zat samen met een ouder mannetje. Ted is een kruising tussen een gladhaar en een skinny. Zijn vacht is zacht en dun. Qua gedrag is hij zachtaardig en wat timide...
Goedemorgen allemaal, met pijn in mn hart moet ik opzoek naar een nieuw huis voor onze 2 skinny’s, het zijn 2 broers. Het zijn niet de grootste knuffelkonten. Leeftijd onbekend, de opvang waar ze zijn binnengebracht omdat ze niet goed werden verzorgd dacht dat ze 2 waren, dus inmiddels ruim 3. Uit onderzoek blijkt dat onze zoon allergisch is, dus het huis moet huisdiervrij worden😱 ze zijn niet gecastreerd en ik wil dat ze samen blijven. Alle toebehoren verhuisd mee. Omgeving zwolle. Indien...

Wie o wie maak ik blij met papa Johan (9 maanden?) en (1 van de) 3 zonen? Mogen per 2 weg.

Naam: Dommel Geboorte datum: 02-06-2019 Geslacht: beer Ras/Kleurslag: CH-Teddy, Wit california zwart Fokgeschikt: nee Stamboom: nee, i.v.m. zijn hangende oogleden De Ch-Teddy staat bekend om hun lieve en rustige karakter. Verzorging van het haar hoeft alleen als ze in de rui zijn. (dit is niet vaak) Dat betekend goed de doden haren eruit kammen. evt. ook de lange haren aan de achterkant kort knippen. Dommel is een super lieve rustige knuffel beer. Komt uit Duitsland vandaan. Helaas blijkt...

Ik moet tot mijn verdriet vanwege medische redenen afstand doen van mijn 2 lieve zeugjes. Ik kan niet meer voor ze zorgen door de achteruitgang van mijn ziekte. Ik zoek een lief baasje met ervaring met cavia's daarom post ik het hier op het forum. Het zijn Ch Teddy's. De bruine is 1.5 jaar en heet Pippie. De zwart/witte is ongeveer 2 jaar oud en heet Pluisje. Ze zijn lief en kunnen het samen goed vinden. Ze moeten uiteraard samen weg. Het hok is een half jaar oud en heeft mijn man zelf...

Op dit moment zijn er in mijn stalletje nog een aantal leuke beertjes te koop in een verscheidenheid aan kleurslagen, voor meer informatie kun je altijd een kijkje nemen op mijn website of mij een berichtje sturen (PB of e-mail naar kyara_oilily@hotmail.com).

Vanwege een nieuwe hond zijn de levens van onze lieve cavia broertjes Tom & Friet niet meer veilig. Ze komen daarom bijna niet meer uit het hok en dat vinden wij zielig. Ik gun ze een huis waar ze weer alle aandacht krijgen. Ze zijn 3,5 jaar oud, ze hebben dezelfde vader en zijn al samen vanaf het begin. Ras is CH Teddy. Tom is gecastreerd en Friet niet. Ze zijn erg lief en gewend aan knuffelen maar lijken nu wel wat minder tam geworden door de hond. Maar zal zeker weer goed komen. Bij ons...

Op dit moment zijn er in mijn stalletje nog een aantal leuke zeugjes/beertjes te koop in een verscheidenheid aan kleurslagen, voor meer informatie kun je altijd een kijkje nemen op mijn website of mij een berichtje sturen (PB of e-mail naar kyara_oilily@hotmail.com).

Naam: Tine Geboorte datum: 23-08-2018 Geslacht: Zeug Ras/Kleurslag: CH-Teddy, Wit d.o. Fokgeschikt: nee Stamboom: nee, want ze mag geen nestje meer Prijs: 40,- Woonplaats: Breda De Ch-Teddy staat bekend om hun lieve en rustige karakter. Verzorging van het haar hoeft alleen als ze in de rui zijn. (dit is niet vaak) Dat betekend goed de doden haren eruit kammen. evt. ook de lange haren aan de achterkant kort knippen. Onze lieve Tine komt uit Duitsland. Ze is een lieve rustige dame en kan...

Goed tehuis gezocht voor CH Teddy zeugje crème/wit van 6 maanden oud. Ze is bij een fokker geboren. Het is een lief zeugje die erg graag onder haar kinnetje geaaid wordt. Ze woont in Haarlem. Eventueel kan haar kooi ook overgenomen worden. Dat is een draadkubus kooi van 140x70. De andere cavia (3 kleur gladhaar zeugje van 6 maanden) zoekt ook een goed huisje, maar niet samen met de Teddy of het moet in een grote groep zijn.

Naam: Tine Geboorte datum: 23-08-2018 Geslacht: Zeug Ras/Kleurslag: CH-Teddy, Wit d.o. Fokgeschikt: nee Stamboom: nee, want ze mag geen nestje meer Onze lieve Tine komt uit Duitsland. Ze is een lieve rustige dame en kan heel goed knuffelen op schoot. De Ch-Teddy is erg rustig van karakter en lief. Verzorging van het haar moet als ze in de rui zijn. (dit is niet vaak) Dat betekend goed de doden haren eruit kammen. evt. ook de lange haren achterop kort afknippen. Tine gaat liever op pad de...

In mijn stalletje komen deze twee meisjes te koop. Liefst samen maar hoeft niet perse. Un Allegra's Ginny Geboren op 4 Oktober 2019 Peruvian zeugje Kleur: choco goud wit Wordt met de hand gevoed, liefst samen met mama verhuizen. Dit is Risa de love of my heart Geboren op 25 augustus 2016 Ras: Peruvian Kleur: Choco goud wit Liefst met dochter.

Op dit moment zijn er in mijn stalletje nog een aantal leuke zeugjes/beertjes te koop in een verscheidenheid aan kleurslagen, voor meer informatie kun je altijd een kijkje nemen op mijn website of mij een berichtje sturen (PB of e-mail naar kyara_oilily@hotmail.com).

Twee driekleurborstel zeugjes zijn op zoek naar een goed nieuw thuis. Geboren: 21-12-2018 Geboren uit particulier knuffelnestje Gewicht 924 en 969 gram. Het zijn twee pittige dames met een eigen willetje, maar kunnen erg genieten als ze gekriebeld worden. Geld is niet relevant, belangrijk is dat ze een fijn plekje krijgen.

We hebben drie prachtige broertjes. Geboren op 22 oktober, dus ze mogen nu bij mama weg. We hopen op een match met een oudere beer die een jong maatje zoekt. Ik vind het geen probleem om langs te komen met alle drie om te kijken met wie van de drie het het beste klikt (wel tegen km vergoeding). Misschien is er een fijne berengroep of misschien wilt u wel twee of drie beertjes hebben, dat ze samen kunnen blijven? Een goed huis met genoeg ruimte en aandacht vinden we erg belangrijk. Één...

2 knappe borstel zeugjes zoeken een nieuw huisje. Ze zijn 1 jaar oud Het ene zeugje is driekleur zwart, rood, wit en het andere zeugje is zwart wit. Het liefst verhuizen ze samen maar appart is ook geen probleem. Ik woon in oude tonge ( Zuid-Holland)

Met pijn in mijn hart plaats ik dit topic... Graag zou ik willen inventariseren of iemand interesse heeft in het overnemen van mijn lieve dames. Na veel controles en medicatie is mijn allergie toch veel erger geworden en is het toch noodzaak om afscheid te nemen van mijn vriendinnen 😕... Het zou gaan om 7 lieve en gezonde dames met een prachtige glazen flat. Contact dmv af en toe wat foto’s zou ik heel erg fijn vinden. Graag hoor ik van jullie! Liefs Djo

geboren 24 juli (foto is van dag 1) - mogen weg bij 3 weken en/of 300 gram. Ontwikkelen zich prima. 1x slecht (te donkere) gekleurde schildpad - 2x rus (de tekening heeft nog tijd nodig, zeker met dit warme weer) - de rode blijft hier. Allemaal beertjes. 10 euro per stuk, 3 stuks voor 25 euro. Meer foto's beschikbaar bij werkelijke interesse. Afhalen in Sprang-capelle of Gorinchem.

2 mooie beertjes zoeken nog een huisje, ze zijn geboren 28 juni en mogen meteen verhuizen.

Hoi allemaal, Drie maanden terug is onze gecastreerde cavia beer overleden. Bij deze beer zat dit nu aangeboden zeugje bij. Wij hebben altijd twee cavia’s gehad omdat het groep diertjes zijn. Maar we zijn nu op een punt gekomen dat we er geen cavia meer bij willen nemen. Nu dacht ik eerst ik hou deze cavia zeug tot haar dood bij ons thuis. Maar ik heb toch het idee dat ze echt een maatje mist. Ik vind het dan ook best lastig om haar weg te doen. Ze gaat dus alleen maar weg naar iemand waar...