• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community met alleen sponsor advertenties.

Plaats hier je foto's van de geboortes van je cavia's

Wanneer de geboorte gaat beginnen is moeilijk vast te stellen omdat de zeug geen nest maakt. Wel zien we dat ze in de laatste dagen van de zwangerschap veel in een bepaalde hoek verblijft en daar een soort kommetje creëert. Toch overkomt het mij ook wel eens dat ik meerdere malen in een week naar de stal loop om te kijken of er al wat geboren is. Maar vaak wordt je verrast en is er al wat geboren of moet ik veel langer dan verwacht wachten op de jongen. Veel mensen maken zich ongerust maar...
Ik heb nog een paar beertjes die een goed huis zoeken 1 ch teddy beertje van 3 juli 2 us teddy beertjes van 16 juli eerste nestje van mijn lieve zeugjes. Zijn beide lieve knuffel cavia’s. De papa van de ch teddy heeft een stamboom.
Vorige week 10/7 zijn er 3 jongen geboren. Wie zou mij de geslachten kunnen helpen bepalen?
Vanmorgen om half 9 geboren. Moeders heeft hem even gewassen en heeft hem toen met nageboorte er nog aan laten liggen. Nageboorte zat er nog aan. Heb ze in een kleine ruimte samen gezet maar ze doet er niks mee. Ik heb hem nu bij mij om op te warmen en heeft 1 ml suikerwater gehad. Dat dronk hij goed. Ik leg hem straks weer terug. Heb nog een nest van 10 dagen maar ook zei laat hem liggen. Wat kan ik het beste halen mocht ik hem gaan voeden?
Eindelijk na lang wachten zijn ze daar! 2 prachtige zeugjes en 1 beertje. Verast door de mooie kleuren. Moeder black and tan Vader crème
Hallo cavia vrienden, ik heb een dringende vraag: onze zeug Lisa is vandaag (11/06 23u15) bevallen van 4 mooie en gezonde kleintjes 🥰 mama en kindjes maken het goed. Ik ben een beetje bezorgt voor de papa Jeremy (dochter heeft namen gekozen 😃) Lisa en jeremy zijn van in het begin samen in de kooi geweest tot nu hebben we hem apart gezet in een andere kooi, maar hij stopt niet met piepen. Ik snap dat hij terug bij haar wil en daarom mijn vraag zou het kwaad kunnen voor de kleintjes? Ik weet...
Wie kan mij vertellen welke geslacht onze pas geboren cavia's zijn
Nou na lang wachten is gisteren ons nieuwe caafje geboren. Minnie(mouse) zal ze heten haha kids hebben gekozen. Maar toepasselijk want ze heeft 2 grote zwarte oren (zwarte/creme en 4 witte teentjes zo speciaal) Flinke dame uit een nestje van 5 allemaal grote mooie teddycaafjes💕 Over een paar weken gaan we ze ophalen als ze mooi op gewicht is maar dat zal snel zijn! Blij blij!👌🐹
Wij hebben een Tessel cavia overgenomen die zwanger is. Nu zat ze daar al alleen. Ze moet over ongeveer 1 a 2 weken gaan bevallen. we hebben haar nu ook alleen gezet omdat ze anders te veel stress krijgt als er een zeugje bij haar gezet wordt. Mijn vraag nu, waaneer kan ik haar het beste met haar baby's bij ons andere zeugje zetten?
Zondag bij mij geboren. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hallo allemaal, kan iemand mij misschien helpen met het bepalen van het geslacht van deze jonge cavia’s? Ik denk zelf 3 zeugjes en 2 beertjes maar weet het niet zeker.
Zondagskindjes voor FFF Gold Dust x FFF Vanilla Ice Cream 😊 Op 16-05-2021 lagen er 's ochtends vroeg 5 mooie baby's al schoon en droog op me te wachten. Ik had gehoopt dat Gold Dust lilac droeg via 1 van haar ouders die dat beide dragen maar helaas. Deze jongen dragen in ieder geval wel lilac 😄 *Goudagouti (cali zwart?) US Teddy beertje, 101 gram. *Zwart otter bont (cali zwart?) US Teddy zeugje, 94 gram. GERESERVEERD. *Zwart bont (cali zwart?) US Teddy beertje, 96 gram. *Zwart otter...
Op 21-05-2021 beviel FFF Sprinkles van een zeer mooie 4ling. Helaas lag 1 beertje er levenloos bij. Vader is FFF Vanilla Ice Cream. Zalmagouti US Teddy beertje, 125 gram. BLIJFT. Zalmagouti US Teddy beertje, 99 gram. GERESERVEERD. Zalmagouti US Teddy zeugje, 105 gram. BLIJFT. Zalmagouti US Teddy beertje, 114 gram r.i.p.
Ik wil graag kijken of het mogelijk is om lilac-wit argentes in gladhaar te fokken, maar dan allemaal heel kleinschalig. Na 15 jaar geen cavia's te hebben gehad kocht ik vorig jaar Hertog Jan, een zilveragouti beer uit zuivere lijnen. Een beetje een luie loebas, maar wel heel knap. Daarna begon de zoektocht, ideaal gezien zou ik een lilac zeugje moeten vinden met cr verdunning... maar uberhaupt een lilac zeugje vinden bleek al erg lastig. Uiteindelijk na een paar maanden zoeken, mailen en...
Vanochtend om 5 uur werd ik wakker van gepiep. Ik wist het, Joline is aan het bevallen. Ik naar beneden gelopen en jahoor, 1 baby lag er al en werd droog gelikt door pa ( is al lang genoeg castraat dus mocht erbij blijven ), ma en de andere zeug. Toen werd nr 2 geboren. Die heb ik geboren zien worden. Deze werd door Trijntje en mama schoongelikt. Alles is goed gegaan en de moeder en kleintjes maken het goed! Volgens mij zijn het 2 zeugjes en indien dat ook zo is, blijft de rood zwarte. Die...
Op 27-4-2021 zijn Aiden en Aladdin voor het eerst ouders geworden en dan gelijk een 4 ling. Het zijn 2 zeugjes en 2 beertjes. Zeug1 choco tan 76 gr. Zeug 2 choco zilvervos 105 gr. Beer 1 97 gr. Beer 2 90 gr. Als ik mag vragen hoe maken jullie de stambomen? Ik krijg het niet voor elkaar.
Onze mooie blauwe US Teddy zeug FFF Periwinkle Blue is bevallen van een prachtige 2-ling. Vader is Croque-Monsieur een US Teddy beer uit Frankrijk. *Blauw champagne US Teddy zeugje, 138 gram *Blauw otter champagne US Teddy zeugje, 138 gram. Ja echt, ze zijn beide even zwaar 😄
We mochten getuigen zijn van de geboorte van Lucky, 20-04-2020 om 15:30uur en weegt 124gram.
Help wie kan me helpen nog nooit geslacht bepaling bij cavias gedaan en wil geen fouten maken. Wie kan me vertellen wat voor geslacht onze twee onverwachte schatten hebben. Alvast bedankt voor de hulp. Ik dacht bovenste vrouwtje bruin met witte muffin en de onderste donkere driekleur een mannetje brownie.
Hallo allemaal, Onze cavia heeft 1 kleintje gekregen het is nu 1 week oud maar ik twijfel over het geslacht. Misschien is het nog wat te vroeg maar misschien ziet iemand het al? Groetjes
FFF Fruitcake x Croque-Monsieur werden trotse ouders van een 3-ling op 20-02-2021. 1 zwart otter creme US Teddy zeugje, 105 gram. 2 zwart tan rood US Teddy beertje, 119 gram. 3 lilac/slate tan goud US Teddy zeugje, 112 gram(blijft).